Aviseringar
Rensa alla

Nervös och rodnar!


Ämnesstartare

Tjena alla Ungodmar!

Jo det är så här att jag rodnar cirka 10 gånger per dag och detta är väldigt jobbigt. Varför finns det någonting som visar att man tycker någonting är pinsamt? Det är ju bara jobbigt för ifall någon ser att man tycker något är pinsamt blir det ännu mer pinsamt och då blir det jätte jobbigt! Jag är också väldigt dålig på att redovisa... As jobbigt. Mår as dåligt innan jag ska göra det och vi har det på Torsdag. Alltså en redovisning och jag vill inte må dåligt för någonting sånt litet! Så jag har några frågor till er som kanske kommer känna mig bättre. Så jag inte känner mig ensam med detta, kanske....

Har du varit med om samma sak/är med om samma sak?
Gick det över till slut?

Ja det var allt för mig, någon som har något tips till mig eller nått. Vad ska jag göra!?


   
Citera

Andreas123:

Har du varit med om samma sak/är med om samma sak?
Gick det över till slut?

ja och ja. kom under de sista åren av högstadiet/början av gymnasiet in i en konstig period då jag blev illröd av ansiktet och darrade när jag var räckte upp handen, var tvungen att tala inför klassen eller liknande och jag rodnade en del i andra sociala sammanhang.

till tvåan började det gå över. jag ignorerade helt enkelt att jag rodnade när jag märkte att kinderna blev röda och efter ett tag slutade det. nu går jag i trean och jag är fortfarande aningen blyg, men jag rodnar inte.

Andreas123:

Vad ska jag göra!?

ta det lugnt.


   
SvaraCitera

Jag har alltid undrat hur folk vet att de rodnar. Tar ni upp en spegel eller känns det när blodet fylls upp i ansiktet?

Det ordnar sig för dig dock, allt blir bra. Bemöt dina känslor, möt din rädsla osv.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Man känner att man blir helt varm om ansiktet


   
SvaraCitera

Äsch det är jo bara gulligt.
Det gör jag med ibland, fastän jag inte är nervös.
Nu under vintern tycker jag alla rodnar, för de är så bleka. [rolleyes]


   
SvaraCitera

Okej. Men jag tycker som tidigare talare att det är gulligt när folk rodnar, så jag tycker inte du ska tänka så mycket på det.


   
SvaraCitera

Naturbarnet:

Jag har alltid undrat hur folk vet att de rodnar. Tar ni upp en spegel eller känns det när blodet fylls upp i ansiktet?

Man blir varm och får en pirrig känsla.. [tard]

OnT: Du växer nog ifrån det där! [y]


   
SvaraCitera

Andreas123:

Har du varit med om samma sak/är med om samma sak?

Ja.

Andreas123:

Gick det över till slut?

Nej.


   
SvaraCitera

Förresten om du börjar rodna väldigt plötsligt och kraftigt kan det vara för att huden är torr, då bli den mer känslig.


   
SvaraCitera

Vänd på det istället, vad är det värsta som kan hända? Att du rodnar? Det har du ju tydligen gjort flera gånger innan så en gång mer eller mindre gör ju knappast så stor skillnad. Att du stammar eller säger något fel? Vad gör det? Det kommer ändå att vara glömt om en vecka. Visst redovisningar kan vara skitjobbiga men när man tänker efter finns det inte mycket att vara nervös för.

Andreas123:

Har du varit med om samma sak/är med om samma sak?

Ja.

Andreas123:

Gick det över till slut?

Beror på vilka åhörarna är.


   
SvaraCitera