Aviseringar
Rensa alla

Nervositet


Ämnesstartare

Hur botar, eller iaf lindrar man nervositet när man e med människor? så mycket att man åtminstone kan andas

finns det nån bra grej man kan göra, tänka eller så? tänka har jag försökt det hjälper kanske lite innan men när man väl är där så tar kroppen över typ men har kanske tänkt fel

Ps. med "e med människor" menar jag främst samtal med psykolog.


   
Citera
Ämnesstartare

Åh, samtal med psykolog är så svårt. Hade också extrema problem med nervositet när jag träffade min psykolog. Jag tror att det gäller att komma över någon tröskel på något vis, det kan vara väldigt individuellt, jag brukade ha penna och papper och sitta och kladda, det hjälpte en del för att jag skulle bli mindre nervös. Det bästa är om du samlar allt mod du har och säger att du känner dig väldigt nervös till din psykolog.

För människor i allmänhet kan det vara lättare. Jag brukar försöka att inte tänka så mycket på att jag är jag utan mer bara lyssna och försöka slappna av för att om tillfälle ges säga något som jag tänker eller känner, givetvis som är relaterat till vad som diskuteras. Det kan även hjälpa om man har någon person som man kan slappna av i sällskap med och som kan vara med om man ska träffa andra personer.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ensamvargen:

Det bästa är om du samlar allt mod du har och säger att du känner dig väldigt nervös till din psykolog.

ja att göra så kan ju kanske vara en bra början, så psykologen är medveten och kan ta hänsyn till det osv. Och man är ju där för att vara uppriktig också så, en bra start på så sätt också

Ensamvargen:

för att om tillfälle ges säga något som jag tänker eller känner, givetvis som är relaterat till vad som diskuteras. Det kan även hjälpa om man har någon person som man kan slappna av i sällskap med och som kan vara med om man ska träffa andra personer.

avvaktande men inte borta

Bra tips, tack!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Res nullius:

ja att göra så kan ju kanske vara en bra början, så psykologen är medveten och kan ta hänsyn till det osv. Och man är ju där för att vara uppriktig också så, en bra start på så sätt också

Ja. Precis!

Res nullius:

Bra tips, tack!

Varsågod. Hoppas att dom hjälper!


   
SvaraCitera

Min bror går på piller för sånt [party]


   
SvaraCitera

Tycker det är lättare att prata med psykolog än att prata med annat folk :'(


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hos sin psykolog får man väl vara som man vill, de ska ju bara hjälpa en och inte bli ens vän.
Det är ju iof bra om man kan prata fritt med den då den bättre kan göra sitt jobb då.
Jag har märkt att jag ofta tittar på väggen åt vänster istället för att titta min kbttant i ögonen när vi pratar om någonting jobbigt. Skrattar vi och skämtar så går det dock bättre.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Slumpartad:

Min bror går på piller för sånt [party]

vad för typ av piller? [cute]

Fejlarn:

Tycker det är lättare att prata med psykolog än att prata med annat folk :'(

jasså, varför tror du att det är så? (om du nu inte skojade osv)

isola:

Hos sin psykolog får man väl vara som man vill, de ska ju bara hjälpa en och inte bli ens vän.

Det är väldigt sant, och det kanske man ska påminna sig om ibland ja [crazy][crazy]

isola:

Jag har märkt att jag ofta tittar på väggen åt vänster istället för att titta min kbttant i ögonen när vi pratar om någonting jobbigt. Skrattar vi och skämtar så går det dock bättre.

Okej, men det är det enda "märkliga"? Oj så du gör sånt med din tant också, trodde det var "over the top" men nice, hur länge har du gått hos henne by the way 😀


   
SvaraCitera

Res nullius:

vad för typ av piller? [cute]

Det är änna olika.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Res nullius:

Okej, men det är det enda "märkliga"? Oj så du gör sånt med din tant också, trodde det var "over the top" men nice, hur länge har du gått hos henne by the way 😀

Som jag gör? Ja. Jag gör inte så ofta, det är bara ibland och bara med vissa... vet inte varför. När jag känner mig sårbar tror jag.
Hmm..... vet inte! Rätt länge. har avbokat mkt i början, men man får gå 15 ggr och sen får man ansöka om mer om man behöver men det brukar man inte få sa hon[sad]
Trivs med att gå dit.


   
SvaraCitera
tigr
 tigr

Res nullius:

Hur botar, eller iaf lindrar man nervositet när man e med människor? så mycket att man åtminstone kan andas

n-n-n-n-n-n-n-ervv-v-v-v-v-v-v-ös för v-v-v-v-vad-d-d-då?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Som jag gör? Ja. Jag gör inte så ofta, det är bara ibland och bara med vissa... vet inte varför. När jag känner mig sårbar tror jag.

det är ju inte jättesjukt [crazy][crazy]

isola:

Hmm..... vet inte! Rätt länge. har avbokat mkt i början, men man får gå 15 ggr och sen får man ansöka om mer om man behöver men det brukar man inte få sa hon[sad]
Trivs med att gå dit.

Varför avbokade du? nervös eller. okej så det var personligt mot dig menar du? or what. Hur gammal är hon?

tigr:

n-n-n-n-n-n-n-ervv-v-v-v-v-v-v-ös för v-v-v-v-vad-d-d-då?

[crazy]


   
SvaraCitera
tigr
 tigr

Res nullius:

[crazy]

[tard][surprised][censur][bigsmile][wink][bigcheers]
[mad]?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Res nullius:

Varför avbokade du? nervös eller. okej så det var personligt mot dig menar du? or what. Hur gammal är hon?

Nä inte därför.. mer pga kunde inte ta mig för att ta mig dit, typ. Liksom orka öppna den asken och hinna med den bussen osv.

Res nullius:

det är ju inte jättesjukt [crazy][crazy]

Nä det är väl rätt vanligt och inte så allvarligt egentligen, beror på med vem som sagt.
Är nog bara i sådana sammanhang. Tror jag. Ja.
Durådurå?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tigr:

[tard][surprised][censur][bigsmile][wink][bigcheers]
[mad]?

Du gör mig nervös [n]

isola:

Nä inte därför.. mer pga kunde inte ta mig för att ta mig dit, typ. Liksom orka öppna den asken och hinna med den bussen osv.

fan daa. men tror det brukar vara så kanske. bland människor.

isola:

Nä det är väl rätt vanligt och inte så allvarligt egentligen, beror på med vem som sagt.
Är nog bara i sådana sammanhang. Tror jag. Ja.
Durådurå?

så länge det inte är en käpp lixom 😀 Vad jag gör för "märkliga" saker hos psykologen? [shake]


   
SvaraCitera