Aviseringar
Rensa alla

Netanyahu: Invandring hotar ”den judiska karaktären”


Ämnesstartare

Fria Tider skriver:

:

Publicerat 20 juli 2010 kl 05:50

Israels premiärminister Benjamin Netanyahu fortsätter att skapa rubriker. I ett möte om ny immigrationslagstiftning sade han på söndagen att "en flod av illegala arbetare från Afrika" utgör ett "konkret hot mot den judiska karaktären i landet". Nu planerar man ett staket mot Egypten.

För ett halvår sedan besökte Netanyahu ett område nära gränsen mot Egypten för att se över möjligheterna att bygga ett staket för att hålla borta den illegala invandringen, skriver Haaretz.

- Ett lands gränser ska inte kunna penetreras, det är ett nationellt säkerhetshot, sade Netanyahu, som såg staketet som ett sätt att stänga ute terrorister. Vi tror på självständiga stater till alla!

Men Netanyahu såg också ett demografiskt hot i den höga illegala arbetskraftsinvandringen från Egypten. Afrikansk illegal invandring var ett ”konkret hot” mot ”den judiska karaktären”, hette det.

I läsarkommentarerna till Haaretz artikel frågar sig signaturen Von hur ADL skulle ha reagerat på ett sånt här uttalande. ADL är en judisk-amerikansk organisation som kan jämföras med svenska Expo/Svenska Kommittén Mot Antisemitism. Precis som sin svenska motsvarighet är organisationen inriktad på att motarbeta och skandalisera all form av ”etnisk” nationalism, utom just den judiska.

”The ADL would call this racist ideology if anyone else said it”, skriver Von.

http://www.friatider.se/netanyahu-invan​​​drare-hotar-den-judiska-karaktaren

Vi kan sammanfatta med detta att Israel ser bara efter sitt eget lands intressen och med tanke på att Bonnier koncernen (Judar) som äger svensk massmedia motarbetar svenskarnas intressen genom medial manipulation och filtrering samt samarbete med kommunisterna vänstern, att det vore ett stort misstag att se Israel som en allierad till Sverige som de naiva Israelkramarna SD gör.

Nationaldemokraterna vill sätta kraftig press på USA att avbryta och dra tillbaka sina styrkor från Irak och Afghanistan och all annan olaglig intrång på andras territorier och mänskliga rättigheter.


   
Citera
Ämnesstartare

Ska denna tråden tas på allvar?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Image


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

[sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lol ne


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Chryseus:

Ska denna tråden tas på allvar?

Det undrar jag också. Det verkar som att såna frågor är det enda TS och några andra här på UM bryr sig om.

Dold text: Lite rassevarning på de personerna. De kan dra hem till FB igen. [no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

JayKay:

Det undrar jag också.

Jag skrattade irl åt dessa påståendena:

Arazoid:

samarbete med kommunisterna vänstern

Arazoid:

Nationaldemokraterna vill sätta kraftig press på USA


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Chryseus:

Jag skrattade irl åt dessa påståendena:

Arazoid: samarbete med kommunisterna vänstern

Arazoid: Nationaldemokraterna vill sätta kraftig press på USA

Menade du att USA ligger långt västerut?

Ursäkta om jag är trög. [blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

JayKay:

Menade du att USA ligger långt västerut?

Nej, jag menade mer att denna "kraftiga press" från ett par NDare i Sverige egentligen kommer vara som en piss i havet. USA kommer antagligen inte ens få nys om den, än mindre bry sig något om den.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

USA kommer säkert känna sig hotade av en grupp korkade, svenska nazister (bonnläppar) [bigsmile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

gillar ND lite mer nu


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

:

Arazoid: Nationaldemokraterna vill sätta kraftig press på USA

:

Nej, jag menade mer att denna "kraftiga press" från ett par NDare i Sverige egentligen kommer vara som en piss i havet. USA kommer antagligen inte ens få nys om den, än mindre bry sig något om den.

Vad vet du egentligen om vår förmåga som land att påverka? Som det ser ut nu så har vi naturligtvis inte kunnat göra speciellt jävla mycket med tanke på att dom politikerna som styr landet är samma sorts politiker som styr i övriga Europa, dvs dom ryggradslösa som följer globaliserings strömmen. Nu på senare tid har vi sett en förändring i rätt riktning, och det framgår bland annat på Frankrikes President Nicolas Sarkozy som lagt fram Burka och Niqab förbud i offentliga platser, och nu är en lag på ingång som går ut på att invandrare som på något sätt hotar statstjänstemän riskerar att få sitt franska medborgarskap indragen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Judiska Bonnier är nästan en universal marknads företeelse i Sverige, när du köper en tidning eller en bok så är det stor risk att den är utgiven av Bonniers bokförlag. Nu menar jag inte att man ska sluta köpa saker bara för att det är Bonnier, det är i princip omöjligt. Jag vill bara påpeka att man inte ska underskatta tanken på att Israel har stor makt i västvärlden, inte minst Sverige.


   
SvaraCitera

Ingen gillar israel hursomhelst.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Homunculi:

Ingen gillar israel hursomhelst.

De är ganska bra utrustade med sin allians med USA, som de har starkt inflytande över.


   
SvaraCitera