Aviseringar
Rensa alla

Netflix släcker skärmen, och andra datorproblem


Ämnesstartare

Sedan jag i julas fick en ny datorskärm så har jag haft problem med Netflix. När jag ska kolla på en serie så hinner jag se några sekunder upp mot någon minut innan skärmen släcker sig. Jag har fortfarande ljud och kan interagera med klippet (Pausa). Skärmen är fortfarande på, men den är inte helt svart som om den vore helt avstängd utan mer... mörkblå? 
Den enda lösningen jag hittat är att stänga av datorn genom själva "knappen" på chassit. Jag har Googlat lite kort och jag har inte hittat någon lösning och vänder mig därför hit för hjälp. Det finns säkert någon kunnig individ här. 
En annan minor inconvinience är att skärmen verkar frysa sig då och då, endast någon millisekund. Detta är ingenting jag märker av i spel som CS, men i andra spel så kan man se att allting står stilla en superliten stund, för att sedan återgå till normalt. Drar jag musen fram och tillbaka över skärmen så stannar den, och fortsätter igen. (Detta sker i intervaller 4-5 sekunder emellan) 
Jag hör även susande i hörlurarna, i samma veva så börjar min externa mikrofon göra surrande ljud. Detta surr försvinner dock om jag drar ut sladden pyttelite ur micen, men så att den fortfarande tar upp ljud. Strange shit om ni frågar mig, men jag är inte kunnig. 


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

Det där med Netflix har jag ingen aning om. Det där med att den fryser när du spelar kan bero på olika saker. Vilka spel får skärmen att frysa? 

Och det där med att hörlurarna och mikrofonen knastrar beror på störningar. Vilka hörlurar och mikrofon har du?


   
SvaraCitera