Aviseringar
Rensa alla

neutrogena visibly clear vs neutrogena pink grapefruit


Ämnesstartare

är det nån som provat båda? mina visibly clear-produkter håller på att ta slut och uppenbarligen gillar min hud dem, men vill veta hur pink grapefruit är i jämförelse? är det samma sak typ förutom att flaskorna är rosa och det luktar godare?

visibly clear
+ min hy gillar dem, det vet jag
- alldeles för genusneutrala flaskor

pink grapefruit
+ gillar rosa
- vet inte om min hy gillar dem, vill inte fucka upp den igen

hjälp, um


   
Citera

Jämför vad båda innehåller.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Aqua, Propylene Glycol, Clycerin, C12-15 Alkyl Benzoate, Cetyl Alcohol, Stearyl Alcohol, Salicylic Acid, AloeBarbadensis, Chamomilla Recutita, Menthyl Lactate, Glyceryl Stearate, Palmitic Acid, Stearic Acid, Dimethicone, PEG-100 Stearate, Sodium Isostearoyl Lactylate, Propylene Glycol Isostearate, Cyclohexasiloxane, Cyclopentasiloxane, Carbomer, Acrylates / C10-30 Alkyl Acrylate Crosspolymer, Disodium EDTA, Sodium Hydroxide, Phenoxyethanol, Methylparaben, Ethylparaben, Probylparaben, Butylparaben, Isobutylparaben, Parfum.

Aqua, Glycerin, Propylene Glycol, Cetyl Alcohol, C12-15 Alkyl Benzoate, Stearyl Alcohol, Glyceryl Stearate, PEG-100 Stearate, Salicylic Acid, Aloe Barbadensis Leaf Extract, Chamomilla Recutita Extract, Menthyl Lactate, Cetyl Lactate, Cocamidopropyl PG-Dimonium Chloride Phosphate, C12-15 Alkyl Lactate, Dimethicone, Sodium Isostearoyl Lactylate, Propylene Glycol Isostearate, Alcohol Denat, Isopropyl Alcohol, Myristyl Alcohol, Palmitic Acid, Stearic Acid, Carbomer, Acrylates/C10-30 Alkyl Acrylate Crosspolymer, Sodium Chloride, Disodium EDTA, Sodium Hydroxide, Lactic Acid, Benzalkonium Chloride, Methylparaben, Propylparaben, Ethylparaben, Phenoxyethanol, Parfum.

Aqua, Betaine, Sodium Laureth Sulfate, Polyethylene, Glycerin, Coco-Glucoside, Acrylates/C10-30 Alkyl Acrylate Crosspolymer, Magnesium Aspartate, Zinc Gluconate, Copper Gluconate, Panthenol, Ascorbyl Glucoside, Glyceryl Oleate, Hydrogenated Palm Glycerides Citrate, PEG-80 Sorbitan Laurate, Styrene/Acrylates Copolymer, PEG-150 Distearate, Polyquaternium-7, Disodium EDTA, Citric Acid, Sodium Hydroxide, Tocopheryl Acetate, Sodium Benzoate, Benzoic Acid, Parfum.

Aqua, Propylene Glycol, Sodium Laureth Sulfate, Cocamidopropyl Betaine, Polyethylene, Sodium Lauroamphoacetate, Sodium Chloride, Sodium Carbomer, Lauryl Methyl Gluceth-10 Hydroxypropyldimonium Chloride, PEG-120 Methyl Glucose Dioleate, Disodium Lauroamphodiacetate, Lauric Acid, C12-15 Alkyl Lactate, Cocamidopropyl PG-Dimonium Chloride Phosphate, Hamamelis Virginiana Distillate, Cetyl Lactate, Lactic Acid, Alcohol, Alcohol Denat., Isopropyl Alcohol, Carbomer, Sodium Glycolate, Tetrasodium EDTA, Lauryl Hydroxyethyl Imidazoline, Methylparaben, Benzalkonium Chloride, Sodium Benzoate, Parfum, CI 16035, CI 60725.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

fet text = orange flaska
de verkar ju generellt ha kortare innehållsförteckning,orkar inte jämföra dem pga kommer få ångest av alla kemikalier men håller mig nog till dem


   
SvaraCitera

Rada upp de ämnen den andra produkten inte innehåller, och så kan du ju göra lite research på de ämnena. För man kan liksom inte veta hur din hud kommer reagera om man inte är superkemist+vet allt om dina hudceller.


   
SvaraCitera

elverpigen:

fet text = orange flaskade verkar ju generellt ha kortare innehållsförteckning,orkar inte jämföra dem pga kommer få ångest av alla kemikalier men håller mig nog till dem

Så kan du också göra! [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

äggligt:

Rada upp de ämnen den andra produkten inte innehåller, och så kan du ju göra lite research på de ämnena. För man kan liksom inte veta hur din hud kommer reagera om man inte är superkemist+vet allt om dina hudceller.

de hade ju många ämnen som dök upp i olika ordning, törs inte riktigt chansa ifall det är ämnenas proportion tillvarandra huden gillar
har för mig att oranga flaskorna är typ 4-5 kr billigare också..... massive bonus osv


   
SvaraCitera

Jag skulle använt det som min hud hade gillat.


   
SvaraCitera

elverpigen:

Alcohol Denat

Fy fan... [censur]

Har börjat använda den rosa fuktkrämen, men har inte märkt någon större skillnad. Ungefär samma konsistens och allt, enda skillnaden är förstås lukten (parfymerad) och ordningen i innehållsförteckningen (vatten först etc). Upplever också att den orangea känns mer uppfriskande i det kalla vädret, men det kanske bara är jag.


   
SvaraCitera

Funderade på detta för några dagar sedan på apoteket. Den rosa flaskan förförde mig också, men Neutrogena testar på djur. Kan förstå mediciner men inte skönhetskrämer. Fy. har köpt jättemycket neutrogena i mina dar 🙁

Listor på företag som testar och inte testar ingredienser/sina produkter på djur hittar du på: www.PETA.org & www.sminksmart.se

Djurens rätt's pälsfria lista på företag som inte har pälskläder i sina butiker: http://www.palsfrihandel.se/

Testar INTE på djur

Mary Kay
Beauty
The body shop (Ägs numera av Lóreál Paris som utför mycket djurtester. TBS hävdar dock att de inte utför några)
Bobbie Brown
Clarins
Skincare
e.l.f cosmetics
Nivea
IsaDora
Andrea international indrustries
Matrix BIOLAGE
Victoria's secret
NatuVive
Wella

Testar på djur

L'Oreal
Max factor
Palmolive
Gilette & co
Neutrogena
Colgate
Sunsilk
Vaseline
Garnier
Dove
Clearasil
Maybelline

Hårfärgsprodukter från företag som INTE testar på djur

Hellen MOOD
Schwarzkopf

Hårfärgninsprodukter från företag som TESTAR på djur

Garnier
L'Oreal
Wella

________________________________________________________________________________​_____
Här är några av dem vanligaste produkterna i affärerna runt om i Sverige som använder sig av djurtester.

Pampers
Åhlens
Escada
Sunsilk
Veet
Colgate
Rexona
Maybelline
Lancôme
Head and shoulders
Biotherm
Maxfactor
H&M
Clearasil
Dove
LO’real
Garnier
Gilette
PizBuin
Axe
Neutrogena
Braun
Vaseline
Covergirl
LUX
Listerine


   
SvaraCitera