Aviseringar
Rensa alla

New age Bullshit på Aftonbladet


Ämnesstartare

Jajamen vad vore inte våran trevliga värld utan.. ja bullshit. Men tebax till topic igen. Dagens nyheter handlar om att tala med dom döda och att få kontakt med dom.

Här är klippet btw!
http://www.aftonbladet.se/webbtv/nyheter/inrikes/article5894276.ab
Som man kan se så kostar det 1500 spänn för en dags rundtur på stället inklusive kostnader för extra.

Säger allt om att prata med dom döda!


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

Nu finns sånt här till med i aftonhoran, förnuftets sista bastion har fallit! [cry]


   
SvaraCitera

fistforfight:

Nu finns sånt här till med i aftonhoran, förnuftets sista bastion har fallit!

Jag hoppas för guds skull att du var sarkastisk nu!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tant Brun:

Jag hoppas för guds skull att du var sarkastisk nu!

Nej är seriös ju, heil Jan Helin! [tired]


   
SvaraCitera

fistforfight:

Nej är seriös ju, heil Jan Helin

Man vet aldrig! [no-no]

He is everywhere
Image


   
SvaraCitera
nrg89

Åtminstone var Aftonbladet kritiskt inställd, men det är hemskt hur folk kan köpa allt det här utan att få se riktiga, vetenskapliga bevis bakom det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tant Brun:

He is everywhere

Ah fuck! We're all gonna die! [cry]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

nrg89:

men det är hemskt hur folk kan köpa allt det här utan att få se riktiga, vetenskapliga bevis bakom det.

Det är hemskt hur folk kan godta vetenskapliga bevis utan att någonsin ifrågasätta


   
SvaraCitera
nrg89

Viljans Triumf:

Det är hemskt hur folk kan godta vetenskapliga bevis utan att någonsin ifrågasätta

Det är det verkligen, särskilt som det är så lätt att just granska vetenskapliga bevis.

Det behövs att folk granskar dem om och om igen och ifrågasätter hur det går till och undersöker de obligatoriska granskningarna av studier och experiment som måste ske av oberoende parter noggrant. Det är ju inte ens svårt, de flesta universitet har sina publikationer utlagda på nätet eller skickar det hem till dig mot att du betalar portot.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Viljans Triumf:

Det är hemskt hur folk kan godta vetenskapliga bevis utan att någonsin ifrågasätta

Folk vill alltid ha ett enkelt svar på stora frågor. Dom stora frågorna är vad händer efter döden, varför finns jag, eller hur ser min framtid ut.
Dessa saker har alltid funnits med oss och kommer förmodligen vara med oss ett långt tag.

Vi kommer nog alldrig få reda på dom men dom kommer nog finnas där. Det vi kan göra är att försöka leva i nuet och inte i det förgågna eller i framtiden. Samt att vi varken låter oss gå på glaningar som vill ta våra pengar för att dom själva ska tjäna på det.


   
SvaraCitera
leafar

Suck. Det går på 4:an eller 4+ eller nått hela tiden. Folk som larvar sig om att de kan kontakta de döda etc. Så jäkla mycket skitsnack!!! Varför sponsrar man sån pseudovetenskap. Idioti.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera