Aviseringar
Rensa alla

newsreport


Ämnesstartare

Tja, ska skriva en nyhetsrapport om ekonomi.
Den behöver inte vara seriös överhuvudtaget,
så jag tänkte att ni umare kanske kunde komma på ideer eftersom att vissa här har skit skön humor!

Hjälp till om du har lust! [bigcheers]


   
Citera

010807:

Hjälp till om du har lust!

Extrasänd nyhetsrapport.

Storföretagen har genom många års dåliga investeringar och val orsakat en global ekonomi kris. Denna kris behöver dock ingen vanlig medborgare oroa sig över. Ekonomi krisen kommer endast att drabba världens korrupta storföretag och snuskigt rika politiker. De ledande politikerna spelar dock sina kort väl, och med lögner om att denna kris i sanning är katastrofal för alla världens innevånare, ber dem om höjda skatter och bidrag. Dessa skatter och bidrag tas förstås av folket vilket leder till att ekonomi krisen indirekt skadar den vanlige medborgaren, för att de redan snuskigt rika politikerna och de korrupta storföretagen ska ha möjlighet att stå kvar på fötterna.
Det var allt från ekonomi nyheterna och nu över till vädret.

Den globala uppvärmningen förändrar sakta men säkert Jordens klimat. Det råder inga tvivel om att det är människan som orsakat denna konstgjorda uppvärmning med hjälp av de ofantliga mängder miljögifter och koldioxid, som våra fabriker och fordon spyr ut. Det är tid för oss att göra något. Det är...
Ursäkta mig. Jag har precis fått ett meddelande från huvudkontoret. Ledarna över världens oljehandel håller inte med om att det är människan som orsakat de nuvarande förändringarna i naturen och klimatet. Jag måste därför ta tillbaka mina påståenden. Var var jag. Javisst. Vädret ser ut att bli klart större delen av dagen...


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera