Aviseringar
Rensa alla

nexus s vs desire hd vs allt annat


Ämnesstartare

jag står inför ett dilemma. bindningstiden på mitt mobilabonnemang är i princip slut, och således har jag en alldeles utmärkt ursäkt att förhandla bort ytterligare två år till tre, vilket sätter mig i en jobbig position. mina mobilräkningar är nämligen så pass påtagliga att jag i princip bara kan plocka en mobil, strunta i vad den kostar, och ändå inte betala mer för den i praktiken. för oavsett leverantör eller abonnemang så kommer jag lägga ner minst en femhundring i månaden på mobilräkning.

således kan jag i princip bara välja en mobil som tre saluför. men jag har ingen aning om vilken. jag vill förmodligen ha en androidmaskin, men utöver det så vet jag faktiskt inte. jag väger för stunden främst mellan google nexus s och htc desire hd, men jag är öppen för andra alternativ.

angående vad jag är ute efter för funktionalitet så vill jag att den ska vara bra på så mycket som möjligt, och dålig på så lite som möjligt. jag skulle förmodligen byta ut all teknik jag äger mot en mobil, om den erbjöd motsvarande funktionalitet. fysiskt tangentbord hade väl varit trevligt, men det verkar bara finnas på desire z, som inte finns hos tre.

så, vad borde jag köpa? nexus s, desire hd, eller något annat?


   
Citera
Ämnesstartare

hulölölöl


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

skriver detta från en nexus s. ohjälpsamma jävlar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fråga flashbackpanelen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Skulle tagit någon av de mobiler som tillhör den nya generationen. Som använder dual core processorer.
Typ motorola atrix 4g, eller Samsung galaxy 2 tex.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kablash__:

Skulle tagit någon av de mobiler som tillhör den nya generationen. Som använder dual core processorer.
Typ motorola atrix 4g, eller Samsung galaxy 2 tex.

...varför? när de släppet crysis till android så kan jag överväga det, men tills dess så känns det som något överdrivna specs. då föredrar jag nfc, det kanske jag kommer ha användning för innan nästa mobil.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Leijonsparf:

...varför? när de släppet crysis till android så kan jag överväga det, men tills dess så känns det som något överdrivna specs. då föredrar jag nfc, det kanske jag kommer ha användning för innan nästa mobil.

För att mobilen blir snabbare och mindre laggig, iaf jag tycker det är rätt viktigt med en laggfri mobil.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Leijonsparf:

.

Dessutom har dom där mobilerna saker som är ganska nice att ha, galaxy 2 har en riktigt bra skärm tex. Och atrix 4g kan man koppla in i laptop liknande grejj som egentligen bara är tangentbord, skärm och batteri. Sen står mobilen för vad som visas på skärmen. Mycket fina grejjer skulle jag säga


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kablash__:

För att mobilen blir snabbare och mindre laggig, iaf jag tycker det är rätt viktigt med en laggfri mobil.

fast nexus s, som jag skaffade, känns inte det minsta laggig. visst, mario tennis på n64-emulator laggade en del, men det är lite vad man kan förvänta sig. om en mobil laggar vid dagligt bruk så är knappast lösningen att trycka in fler processorkärnor, utan att skriva ett bättre os.


   
SvaraCitera