Aviseringar
Rensa alla

Ngn med skilda föräldrar?


Vad ska man vara ledsen för? Inte bättre med två föräldrar som bråkar + du kommer träffa båda ändå och du kommer få mera grejer.


   
SvaraCitera

Få mer grejer är egentligen fel då det är dyrare att inte leva ihop[mad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mickizmood:

men jag kommer verkligen inte orka med att dom ska skilja sig

"Hellre frisk ensam, än sjuk med någon annan."

Du kommer klara dig igenom detta! Och tro mig när jag säger att jag vet hur det känns. Låt oss bara hoppas att de sköter sig moget och inte som småungar, för annars blir skilsmässan ett helvete.


   
SvaraCitera

Jag var bara 4 år när mamma och pappa separerade så jag minns inte så mycket. Tyckte nog det var jobbigt men vande mig precis som man gör med allt. Nackdelen var att pappa inte bodde hemma längre, så det var jobbigt att pendla då vi bodde hos honom varannan helg. Men han bodde rätt nära och hälsade på ofta så det gick bra ändå. Du kommer så småningom inse att det som hände var det bästa för er alla.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag har haft skilda föräldrar sen jag var sju. Mamma var väldigt bra på att förklara varför hon inte ville leva med pappa längre, så jag fick en bättre relation till mamma pga att hon var öppen med sina känslor. Pappa pratar överhuvud taget aldrig om sånt och vi bor hos min mamma. Så jag kan ärligt säga att jag inte lider av det eftersom pappa inte direkt anstränger sig för att ha en bra relation till oss barn. Jag saknar honom inte med andra ord [smile] det kan verka helt hjärtlöst men jag har lärt mig att inte ha dåligt samvete för det för han har haft många chanser att knyta an bättre till mig och mina syskon men struntat i att göra det.

Däremot kan jag sakna att ha en närvarande pappa som ställer upp känslomässigt och är ett stöd i livet.

En bra sak med separationen var att bråken slutade, och det var dom som tärde mest på mig [sad] så att dom separerade var det bästa som kunde hända [y]

du kan tänka så här: det är alltid bättre att leva med sanningen som den ser ut än att leva i något slags krigsläger som försöker hålla upp en fasad och hålla liv i något som inte är sant.


   
SvaraCitera

Nope, men de borde nog skiljas.


   
SvaraCitera

Ja mina är skilda. Det var riktigt jobbigt. De har nu varit skilda ett tag och allt blev/blir bättre. Man vänjer sig vid det. Jobbigt bara att pappa bor 7 mil ifrån kumla. Men träffar honom varannan helg och det är bra de. Fast ibland önskar man ju att de inte hade skilt sig. Men ibland kan det faktiskt vara skönt. Förlåt för att jag uttrycker det så men det blir bättre och det kommer kännas bättre. Allt blir bra med tiden, Lovar! <3


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hejsan, jag har skilda föräldrar. Vilket jag haft nu i 6 år, men det går inte en dag förän ja vill att dom ska flytta ihop igen. Mår bara dåligt av o bara se den ena föräldern hela tiden..


   
SvaraCitera

Jag känner mig rätt ensam om att ha föräldrar som fortfarande är tillsammans.


   
SvaraCitera

Det bästa som hänt <3


   
SvaraCitera

Det finns inte så mycket att göra åt, alla här verkar älta skit i oändlighet, gör någon annan aktivitet så du tänker på annat, fixa punka på cykeln eller typ börja med grafitti eller nåt. [confused]


   
SvaraCitera

Mina föräldrar har varit skiljda i flera år, och det är jätteskönt! De är typ bästa vänner ändå 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Den så kallade kärnfamiljen är hårt påfrestad idag, den fungerar egentligen inte utan de gamla idealen, pappa jobbar/"samlar mat" och mamma uppfostrar/"är hemmavid". Tro mig rätt, jag är glad att det inte längre måste vara så, de gamla idealen är åt helvete.

Det är värre när föräldrar väljer karriärerna framför sina barn. De flesta barn är nog lyckliga om de har kärleksfulla och nära föräldrar som håller sams oavsett om de är tillsammans eller ej.


   
SvaraCitera

isola:

Nästan alla har föräldrar som är skilda.

mnja typ en tredjedel har jag för mig :3


   
SvaraCitera

Ja, mina är skilda. Och det är väldigt tråkigt att behöva ställa frågan när man ska hem till någon som man inte riktigt känner:

Bor du hos din mamma/pappa?


   
SvaraCitera