Aviseringar
Rensa alla

NHL 11 gameplay släppt!


Ämnesstartare

Nu är det snart dags för NHL 11 att släppas! Eller ja, snart och snart, jag som NHL-fantast anser att 3 månader är snart [crazy] Vad har folket här på forumet för åsikter om det kommande NHL 11 och nuvarande NHL 10? Vad tycker ni ska förbättras?

Här är den första filmen från NHL 11 och den släpptes inatt:

Några av nyheterna i NHL 11 är:

1. Det kommer att finnas en knapp för att "åka snabbare" i NHL 11.
2. Brutna klubbor. Klubborna kommer att kunna brytas och man får då begära en klubba av en annan spelare eller åka till båset och hämta en ny.(se videon)
3. Träningsläge. Man kommer kunna träna med sitt online-lag i en träningsarena.
4. Nytt sätt att teka. Tekningar är inte längre beroende på timing. (se videon)
5. Man kommer få välja om man vill tackla högt eller lågt när man ska tackla.
6. Man kommer att kunna välja färg på tröjorna (och även mönster?) och på det kunna välja alla klubbmärken som finns i NHL, AHL, CHL, Elitserien och så vidare. Plus mängder med påhittade klubbmärken likt de som nu finns att välja bland prospectslagen.
7. NHL har äntligen fått "user-controlled celebrations" när man gör mål, precis som FIFA har haft ett tag nu. Det kanske inte är en jättestor nyhet men det var dags att EA fixade det så vi slipper samma cutscene tre år i rad..

Två andra nyheter är även Reviewed goals och Superstar/Hardcore mode i EASHL som är bekräftat till NHL 11.

Domaren kommer att kunna godkänna och döma bort tveksamma mål när förvirring sker. Precis som på riktigt kommer huvuddomaren att kunna ringa till måldomaren som kollar om pucken till exempel sparkades in eller slogs in med en hög klubba.

Du spelar SM-final. Det står 3-3 i matcher. Det är OT och du har just gjort ett tveksamt mål, spänning! Reviewed goals välkomnas nog av de flesta. Det är ju trots allt en betydande del av riktig hockey.

En annan nyhet i NHL 11 är att du måste passa rätt. Om du inte siktar före du passar kommer pucken i de flesta fall inte att gå dit du vill. Att man manuellt måste sikta vart passen ska gå gick även att välja som inställning i NHL 10, men nu har EA SPORTS tagit beslutet att det är något som ska finnas med i de flesta spellägena.

"EASHL will be in 3 different leagues, but you have to work your way up."

Man kan tänka sig att den högsta serien i EASHL kommer att vara Superstar mode. Ofta i NHL 09 och NHL 10 kunde man uppleva att lag som var klart sämre kunde vinna matcher och det kändes bara scriptat alltihop. Nu kommer det krävas mer skicklighet att spela det här spelet, något som de flesta också välkomnar! Man kommer även att kunna välja hur många spelare man vill att motståndarlaget skall ha när man söker matcher. Inga fler tvåmannalag alltså. Bra gjort EA Sports!

Avslutningsvis väljer jag att lägga in en film ifrån SM (SHL) i år. Matchens höjdpunkter ihopklippta. (De 12 bäst rankade svenska lagen i EASHL gjorde upp 6vs6 i en turnering bestående av 2 inbördes möten med alla lag och ett slutspel med bestående av 7 matcher i varje omgång)

Samt en kort film med det andra svenska laget som någonsin vunnit EASHL (EA Sports Hockey Legue).

Enjoy!! Nu ser vi fram emot september när NHL 11 släpps va? [wink]


   
Citera
Ämnesetiketter

Njaa, jag håller mig till NHL 04-06.. det är riktig spelglädje <3

Alla nya NHL spel är så avencerade att det blir otroligt tråkigt, eller det är iaf min åsikt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lirar NHL 06 här hemma ibland, men jag får lite sug på att skaffa spelet och allt därtill:)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

XUSE:

Alla nya NHL spel är så avencerade att det blir otroligt tråkigt, eller det är iaf min åsikt.

Du kan ställa in gamla kontroller osv även på NHL10 och NHL11.
Personligen tycker jag att det har blivit en sjukt skön känsla när man kan sikta och skjuta/finta med spakarna.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

davvelito:

Lirar NHL 06 här hemma ibland, men jag får lite sug på att skaffa spelet och allt därtill:)

Om du tycker om 06 så lär du älska 09,10 och 11.[smile] Speciellt på konsol. NHL på dator är inte ens i närheten av som det är på konsol. EA har dock gått ut med att de ska bättre på datorspelen i fortsättningen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ovie Vicious:

Om du tycker om 06 så lär du älska 09,10 och 11.[smile] Speciellt på konsol. NHL på dator är inte ens i närheten av som det är på konsol. EA har dock gått ut med att de ska bättre på datorspelen i fortsättningen.

Jag gillar NHL10, det har jag kört en del. Men jag brukar köra med mycket grundgrejer. Försöker sällan spela med de förinställda superfinterna:P Men jag älskar det nya sättet att åka osv.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

davvelito:

Jag gillar NHL10, det har jag kört en del. Men jag brukar köra med mycket grundgrejer. Försöker sällan spela med de förinställda superfinterna:P Men jag älskar det nya sättet att åka osv.

Brukar du inte alls dra klubban i sidled och finta osv? Det är det som är det härliga med de nya spelen tycker jag. Det blir inte bara åka fram och tillbaka utan man kan snurra runt och hålla i pucken och allt där till [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ovie Vicious:

Brukar du inte alls dra klubban i sidled och finta osv? Det är det som är det härliga med de nya spelen tycker jag. Det blir inte bara åka fram och tillbaka utan man kan snurra runt och hålla i pucken och allt där till [smile]

Jo men jag menar mer de när man trycker på en knapp och då gör den en snurr och lägger upp den i krysset osv....


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

davvelito:

Jo men jag menar mer de när man trycker på en knapp och då gör den en snurr och lägger upp den i krysset osv....

Aaah, fast det är nog förståeligt om du inte spelat så mycket. Sånt kommer ju med tiden. Du får införskaffa dig ett PS3 och NHL vet jag[wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ovie Vicious:

Aaah, fast det är nog förståeligt om du inte spelat så mycket. Sånt kommer ju med tiden. Du får införskaffa dig ett PS3 och NHL vet jag[wink]

Aldrig tyckt det varit kul, det har varit så sen 05 eller något.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Den första officiella trailern släpptes på E3 inatt!


   
SvaraCitera

Vilka spelar NHL 11 här?

Jag kör i en svensk ladder med prispengar: http://level7.nu/arena/ladder.php?id=23

Vore kul om fler är med.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

krautpop:

Vilka spelar NHL 11 här?

Spelar 11an.. dock bara Be A Pro med klubblag i EASHL.


   
SvaraCitera

Synd att man bara äger en Wii. NHL-spelen suger ju på den konsolen 🙁


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ja NHL slapshot till Wii var verkligen ingen hit. Blir till att göra sig av med så fort som möjligt sen får jag se om jag har lust att skaffa 11 istället. Tappade verkligen suget på hockeyspel efter att ha spelat slapshot. 🙁


   
SvaraCitera