Aviseringar
Rensa alla

NHL - oddset lången


Ämnesstartare

Nu vill jag ha kommentarer från er hockeyintresserade på UM!

Idag hade jag tänkt spela två trippel-system på oddset lången och satsa 120kr på vardera. Med det menas det att man satsar på 4 eller fler matcher men enbart behöver ha rätt på 3 av matcherna för att vinna och gå "plus".

Min första trippel generar 622kr vid alla 4 rätt och är:
Chicago - Minnesota
New Jersey - Dallas
Vancouver - Columbus
Washington - Montreal

I den här körde jag enbart efter favoriterna som dessutom har hemmaplan. Chicago är otroligt starka på hemmaplan och borde slå Minnesota som har en dålig svit på senaste tiden. Likaså är Vancouver riktigt starka på hemmaplan. De matcher som jag är lite skeptisk till är New Jersey - Dallas samt Washington - Montreal. Loui Eriksson är riktigt het just nu i Dallas och Washinton har 3 förluster i bagaget. Men någon gång måste det ju vända?

Min andra trippel genererar 1250kr vid alla 4 rätt och är:
Anaheim - Detroit
Edmonton - Phoenix
Nashville - Calgary
Ottawa - Boston

Här är väl mer eller mindre alla matcher en chansning. Anaheim är starka på hemmaplan men Detroit har bättre svit och har dessutom vunnit båda mötena lagen emellan den här säsongen. Phoenix valde jag helt enkelt utifrån tabelläget och att oddsen var höga. Nashville - Calgary är nog den svåraste av dagens matcher.. Nashville har hemmaplan och 3 raka vinster.. Calgary har bortaplan men 4 raka vinster. Jag kör på Calgary pga höre odds. Ottawa - Boston var ett givet val.. Ottawa spelade stabilt mot Philadephia senast och Boston är nog trötta efter nattens match mot N.Y Rangers.

För tabeller , statistik m.m går ni in på http://www.nhl.com/


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

Chryseus:

Min första trippel generar 622kr vid alla 4 rätt och är:

Chryseus:

Min andra trippel genererar 1250kr vid alla 4 rätt och är:

Det känns som båda är rätt svåra att tippa denna gång och de kan gå lite hur som..men som du sa Dallas kanske man skulle köra på.

Men man ska ha en fuling som ger lite pengar också..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

fredman:

Det känns som båda är rätt svåra att tippa denna gång och de kan gå lite hur som..men som du sa Dallas kanske man skulle köra på.

Men man ska ha en fuling som ger lite pengar också..

Ja.. när man börjar tänka efter så blir det alltid så jävla jobbigt och man får ångest över vad man ska köra på. Te x så har ju Montreal vunnit 6 av de senaste 7 bortamatcherna. Och Detroit har en del spelare borta just nu.

Men äsch, jag ska köra på som det är nu. Får se hur det går [smile]


   
SvaraCitera

ser bra ut [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Chryseus:

Men äsch, jag ska köra på som det är nu. Får se hur det går [smile]

PRecis, men just dessa matcher var riktigt ovissa.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

fredman:

PRecis, men just dessa matcher var riktigt ovissa.

I förra omgången gick det ju skit bara för att Pittsburgh och snorungen Crosby inte presterade mot Florida, alla andra satte jag. Så även om det inte är ovisst så kan det gå åt helvete 😛


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Chryseus:

I förra omgången gick det ju skit bara för att Pittsburgh och snorungen Crosby inte presterade mot Florida, alla andra satte jag. Så även om det inte är ovisst så kan det gå åt helvete 😛

Man ska inte lita på snorungar.[wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Imoon:

[shake][shake]

Säg hur matcherna kommer gå istället [cry]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Chryseus:

Säg hur matcherna kommer gå istället [cry]

Tror att jag vinner allt!!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

känner oro för dina val i dessa två matcher:

New Jersey - Dallas

och

Ottawa - Boston

men jag vet inte [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

retstickan:

känner oro för dina val i dessa två matcher:

Fick in hela mitt första system. 622kr [bigsmile]
Du hade rätt med Boston. Boston brukar inte förlora två matcher i rad speciellt ofta den här säsongen. Men äsch, 622kr får man vara nöjd med[smile]

fredman:

Men man ska ha en fuling som ger lite pengar också..

Fulingen gav dock inga pengar. Phoenix vann först i förlängningen, Anaheim vann (Detroit saknar många spelare) och Boston vann.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Chryseus:

Fick in hela mitt första system. 622kr [bigsmile]

[y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

[smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vann 50 000 på ericsson B aktier. 622 kr känns mkt fjuttigt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Karl Bertil Jonsson:

vann 50 000 på ericsson B aktier. 622 kr känns mkt fjuttigt

Jaså? Grattis! Jag gick +70 lök på mina fonder, snäppet bättre. 70+0,622 = 70 622[smile]


   
SvaraCitera