Aviseringar
Rensa alla

Ni ateister är helt oresonliga.


Ämnesstartare

Vad är det för bra med att det inte finns en gud? Gillar ni verkligen ideén med att ni bara dör och inget mer med det? Är det inte skönt att ha ett "safety-net" så att ni inte behöver vara rädda?

Och snälla nån, sluta gnälla på att "Arken" är patetisk och löjlig, vad Fan är så konstigt med att fylla en båt med 2 av varje djur? de 10 miljarder olika raserna. Det är väl fan inte mycket? Med trä och spik kan man göra laboratorier som föder upp bakterie kulturer och andra mikroorganismer.

Eller att en man bodde i en vals mage? Kom igen varför låter det dumt?
Eller att adam var uttråkad och bad gud ta ett revben från han och ge han en rolig kompis? Orm som pratar?

Och ok da, jorden kanske inte är 6000 år gammal och vi stenar inte folk som inte gör exakt som bibeln säger, men det är ok! för att vi skrev om bibeln så att den skulle passa oss lite bättre, men jag tror inte vår allsmäktiga gud har nått emot det!

Och ni som säger såhär
"Gud är omnipotent, han vet allt som kommer att hända, har hänt och händer, tid och utrymme är inte för honom, och han kan styra allt och göra allt och vad han vill.

Varför blir Gud arg eller ledsen eller besviken och så när folk inte gör som han vill. Han vet ju exakt vad dom kommer göra när han skapar dom. Ni säger att vi har fri vilja men han vet ju fortfarande allt som kommer att hända, om ni säger nej här så väljer ni ut vad ni vill tro på (men det är ju inte så konstigt eftersom ni redan gör det med 99% av punkterna)

Och varför känner gud enkla mänskliga känslor? etc etc"

Till er säger jag bara såhär: God works in mysterious ways
Haha ägda va?!

Nej nu banne mig får det vara nog! Jag tänker inte vara rädd för allt, jag tycker det är skönare att veta att om något händer så är det inte mitt fel och att när jag dör så kommer jag till ett ställe med rosa kaniner vid en chokladfontän med 100 bisexuella tjejer som bara vill ha mig!

Och om ni undrar hur jag vet att min religion är den rätta och alla de miljoner andra som funnits är fel så är det INTE för att jag råkades föda där jag föddes och att mina föräldrar följer den religionen. Utan det är för att .. att .. jag vet det bara! GUD sa det till mig, I FELT HIS PRESENCE!


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

Varför inte bara låta alla att tro hur de vill bara det inte skadar någon annan? Sluta stör dig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

AutoBahnare:

Ni ateister är helt oresonliga

Ja


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Angelize:

Varför inte bara låta alla att tro hur de vill bara det inte skadar någon annan? Sluta stör dig.

Alla suicidebombers som spränger sönder oskyldiga barnfamiljer för att do mtror att dom kommer komma till ett ställe med 72 oskulder.

Eller extra skatten, eller att man måste anpassa sig efter storybooks när man pratar eller gör saker för att man inte ska såra dom...

JAG TÄNKER INTE ANPASSA MIG EFTER FAIRYTALES!

Jag är trött på att tänka mig för så att jag inte offendar folk som tror på tooth fairies och Adult version av jultomten.

Utan religion skulle mänskligheten kunna fokusera på annat och sluta stanna upp för löjliga och patetiska sagor.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Edit: Vår planets stormakt styrs efter såkallade "gud"

"One Nation under God"

Som tur är så är det obvious att Obama inte är kristen så han skulle inte göra nått dumt bara för bibeln säger det...

löjliga idioter...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

AutoBahnare:

Utan religion skulle mänskligheten kunna fokusera på annat och sluta stanna upp för löjliga och patetiska sagor.

Jaha, och du tror att du kan utplåna människors tro genom en tråd? Äh, lägg av. Varför inte bara låta folk tro? Skadar det dig? Nä...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Angelize:

Jaha, och du tror att du kan utplåna människors tro genom en tråd? Äh, lägg av. Varför inte bara låta folk tro? Skadar det dig? Nä...

Mm du ignorerar de andra punkterna jag skrev och de andra 50000 tusen som finns..

Typiskt religion, väljer ut det ni benefitar på.

Hade religion varit något som typ Sport eller så, så hade jag inte brytt mig. För Det kan finnas hur många sport fans som helst men till slut är det bara en sport och inget som står över andra saker eller som påverkar viktiga beslut.

Och det du sa är bara dumt... A då behöver ingen rösta? Som om 1 röst skulle göra någon skillnad...

Och vadå, om man skriver en tråd på ett forum om det ämnet så MÅSTE den tråden ändra hela världsbilden?

Det är alltid så när det gäller religion, när det är nått annat så bryr sig ingen men när man säger nått om religion OOOOH, då blire d knas...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

AutoBahnare:

Är det inte skönt att ha ett "safety-net" så att ni inte behöver vara rädda?

Lever hellre mitt nuvarande liv fullt ut, så ifall det inte finns något saftey-net, ska jag slippa bli besviken. Eller vänta? Just det, det finns ju inget efter man dör, därav care.

AutoBahnare:

vad Fan är så konstigt med att fylla en båt med 2 av varje djur

Incest räddar världen?

AutoBahnare:

Eller att adam var uttråkad och bad gud ta ett revben från han och ge han en rolig kompis?

En rolig kompis? Dagen då Gud skapade kvinnan, upphörde han att existera.

AutoBahnare:

Och ok da, jorden kanske inte är 6000 år gammal och vi stenar inte folk som inte gör exakt som bibeln säger, men det är ok! för att vi skrev om bibeln så att den skulle passa oss lite bättre, men jag tror inte vår allsmäktiga gud har nått emot det!

Jag tror däremot Gud skulle haft något emot att man går emot vad som står skrivet av honom! Eller vänta, just det, Gud skrev aldrig något. hm...

AutoBahnare:

Och ni som säger såhär
"Gud är omnipotent, han vet allt som kommer att hända, har hänt och händer, tid och utrymme är inte för honom, och han kan styra allt och göra allt och vad han vill.

Vad är vitsen med ett fenomen som vet allt om allt?

Det finns ingen.

AutoBahnare:

Till er säger jag bara såhär: God works in mysterious ways
Haha ägda va?!

Det finns ursäkter till allt och så fort något mottalar dig kan man alltid säga så. Bra argumentation. Mycket bra.

AutoBahnare:

med 100 bisexuella tjejer som bara vill ha mig!

Vad är vitsen med att dem är bisexuella ifall dem bara vill ha dig?

AutoBahnare:

Utan det är för att .. att .. jag vet det bara! GUD sa det till mig, I FELT HIS PRESENCE!

Troll [zzz]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

AutoBahnare:

...

Äh, du är ju störd.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

gillar att vara ateist [love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Angelize:

Äh, du är ju störd.

Spoken like true Religious Nut.

När logiken och rationaliteten och realiteten inte funkar längre så kommer ni med one liners.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

AutoBahnare:

När logiken och rationaliteten och realiteten inte funkar längre så kommer ni med one liners.

Ok.


   
SvaraCitera

Det finns la mer ideer om vad som händer efter döden?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jonnybravo91:

Troll [zzz]

Nej utan Fight Fire with Fire...

Eftersom inte logik eller intelligenta debatter eller rationalitet eller bara COMMON SENSE funkar på dessa löjliga människor så måste man sjunka till deras nivå, storybook telling!

Det är därför FSM är så genialiskt.
Enda sättet att visa hur dumt det är är att sjunka till deras nivå, förlöjliga det!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sovande:

Det finns la mer ideer om vad som händer efter döden?

Oj du ser ut å va kanske 13-14 hmm..

Aa du blir en ängel och flyger runt och har det trevligt för alltid 🙂

Sorry to break it for you men du blir inget coolt djur eller w/e... Du är elektriska impulser och massa celler kombinerade :O.

Jag vet att det är depressing, jag skulle gärna ha nått heaven type efter livet, jag säger inte nej bara för att säga nej, säger nej för att ja är fel.

Lev ditt liv som du har utan bekymmer och gör allt du velat göra. När din dag kommer så kommer den.


   
SvaraCitera