Aviseringar
Rensa alla

Ni i mobbning


Ämnesstartare

Vad gör ni om någon blir mobbad?

Jag försöker få folk att sluta eller på något sätt ansluta mig till den utsatta


   
Citera
Ämnesstartare

Reta eller något är det om det händer nån gång ibland. Mobbning är regelbundet 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Enda gången jag uppmärksammat det själv (förutom när jag själv blivit utsatt då) har jag faktiskt konfronterat mobbarna. Det var samma mobbare som mobbade mig, och när jag såg att de gick på en mycket yngre tjej blev jag så arg att jag gick fram och skällde ut dem. Brukade försöka ignorera dem så gott jag kunde när de hackade på mig och drog mig alltid undan men blev så arg. Den här tjejen gick i FYRAN medan mobbarna gick i högstadiet. Usch. Mobbning är så klart alltid hemskt men ah.


   
SvaraCitera

Cuttar dom


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

schim:
Reta eller något är det om det händer nån gång ibland. Mobbning är regelbundet 

jaha, oj, jag som bör ha koll också :/
kom nu på i efterhand att du har rätt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det sker väl rätt frekvent här på um också tycker jag. Men många blundar ju gärna för det. 
Försöker väl säga ngt oftast.


   
SvaraCitera
time
 time

Har själv varit drabbad så om jag ser det går jag emellan och ryter till. Är i dagsläget glad över att jag har blivit mobbad på den nivå jag blev eftersom jag pluggar till lärare och hoppas kunna se och hjälpa elever i framtiden. Enda gången man ska få tycka att skolan är dålig är när man är skoltrött och trött på att plugga saker man inte är intresserad av, inte för att lärarna inte ser att det pågår ett levande helvete i korridorerna, liksom.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:
Det sker väl rätt frekvent här på um också tycker jag. Men många blundar ju gärna för det. 
Försöker väl säga ngt oftast.

ja, har också märkt att många svarar eller svarar trevligare när de vet vem jag är
annars får jag antingen inget svar eller ett väldigt otrevligt svar tillbaka.

time: blivit mobbad

Var det jättehård mobbning (vet att det är individuellt osv.) eller typ som utfrysning kombinerat med att de var väldigt elaka? om man kan göra den bedömningen 

Zymba: konfronterat mobbarna

Hur svarade de? Jag har aldrig blivit mobbad men har varit med folk som startat rykten eller baktalat mig sedan varit trevliga osv. 
Sa till en kille för 1 år sedan som försökte utnyttja mig sexuellt & då skrek han framför alla som om han ej hade gjort ngt. Antar att det är så de bemöter en; med förnekelse & arrogans


   
SvaraCitera
reben

typ aldrig märkt när nån blir mobbad
i gymnasiet märkte jag d pga pallade aldrig va dryg o taskig mot folk d faktiskt va synd om? resten va ok så m. men tror inte jag sa emot elr så

vet ej om jag sett ngt liknande sen dess. lider av att va dum i huvet


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

reben: typ aldrig märkt när nån blir mobbad

reben: vet ej om jag sett ngt liknande sen dess. lider av att va dum i huvet

Tror de flesta är så. intressant/otäckt för mig


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ser jag någon så går jag antingen till en lärare då jag går på högstadiet eller så rycker jag in. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tjabbatjenahallå: Hur svarade de? Jag har aldrig blivit mobbad men har varit med folk som startat rykten eller baktalat mig sedan varit trevliga osv. Sa till en kille för 1 år sedan som försökte utnyttja mig sexuellt & då skrek han framför alla som om han ej hade gjort ngt. Antar att det är så de bemöter en; med förnekelse & arrogans

De bara skrattade och gick iväg.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Zymba:

De bara skrattade och gick iväg.

ja, kunde tänka mig det. typiskt =/


   
SvaraCitera