Aviseringar
Rensa alla

Ni med iphone 4, är ni nöjda?


Ämnesstartare

Så inatt hade jag sönder min kära htc desiree Dold text: på fyllan..:( RIP. Vi hade en underbar tid tillsammans..

Sitter och tittar på en ny mobil just nu och känner mig lite sugen på att köpa en iphone. Har alltid kört på apple när jag köpt ipod och har alltid varit nöjd så jag litar på märket. Men jag har insett att man betalar ganska mycket för det lilla äppelmärket på baksidan.

Men iaf ni som har en iphone 4, är ni nöjda?


   
Citera
Ämnesetiketter

Du kan ju inte byta ner dig [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Slumpartad:

Du kan ju inte byta ner dig [sad]

Men jag vill inte ha htc längre :/


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ja, men både 5:an och en budgetversion kommer i hört så vänta tills dess. [crazy] 4:an kommer ju falla i pris då om inte annat. Jag var så jävla korkad att jag köpte en för typ 1 månad sen, sen nu för nån dag sedan berätta mina polare detta.

Om du behöver telefon akut så köp nån billig skitmobil tills dess.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Rödingajäveln:

Ja, men både 5:an och en budgetversion kommer i hört så vänta tills dess. [crazy] 4:an kommer ju falla i pris då om inte annat. Jag var så jävla korkad att jag köpte en för typ 1 månad sen, sen nu för nån dag sedan berätta mina polare detta.

Helt ärligt så verkar det som att femman kommer vara så st or o klumpig. Och jag tror jag klarar mig med fyran.

Känns för mig onödigt att köpa en extra mobil för att sen köpa fyran när den gått ner i pris. Då köper jag hellre fyran nu och skiter i den där extra mobilen. Går väl några hundra kronor back på det men för mig känns det värt att få mobilen nu och dessutom ska man ju tänka lite på miljön!


   
SvaraCitera

Fingerprints:

Men jag vill inte ha htc längre :/

Finns ju mer än HTC när det gäller Android [wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fingerprints:

Helt ärligt så verkar det som att femman kommer vara så st or o klumpig. Och jag tror jag klarar mig med fyran.

Känns för mig onödigt att köpa en extra mobil för att sen köpa fyran när den gått ner i pris. Då köper jag hellre fyran nu och skiter i den där extra mobilen. Går väl några hundra kronor back på det men för mig känns det värt att få mobilen nu och dessutom ska man ju tänka lite på miljön!

Skitmobilen kommer ju att tillverkas oavsett om du köper den eller inte, och din individuella konsumtion spelar noll roll för miljön. Ska man snacka miljön så är det ju industrin som ska ställas om och andra storskaliga, kollektiva förändringar. Individualism är efterblivet. Bara köttindustrin står ju liksom för 17-18% av utsläppen, tänk då in alla andra industrier, motorvägar, dåligt utbyggd kollektivtrafik, dåligt underhållen kollektivtrafik med uråldriga bussar/tåg, dålig stadsplanering, kass lokal energiförsörjning, osv. och det blir inte många tusendels promille kvar till dig som individ att stå för. [crazy]

4an kommer säkert att droppa nån tusenlapp i pris, det gjorde 3:an iaf när 4:an kom har jag för mig. Men visst, köp nu om du har bråttom och har pengar till det. Ville bara tipsa om att du kan tjäna mycket pengar på att vänta.


   
SvaraCitera

Om det är utseendet på telefonen du gillar, och utseendet på ikoner å allt, så köp en Samsung Galaxy S eller S2, sedan haxar du lite (eller ber någon som kan) å installerar MIUI.

Simsalabim så ser telefonen ut, ut och invändigt, som en Iphone.

Men du slipper vika dig för Apples piska.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Rödingajäveln:

Men visst, köp nu om du har bråttom och har pengar till det. Ville bara tipsa om att du kan tjäna mycket pengar på att vänta.

jaa och tack för ditt tips men du måste ju kunna ta att jag kanske inte följer det 🙂 Är lite för ivrig för att vänta faktiskt.

Och sen vill jag gärna höra om hur fyran är!

Rödingajäveln:

Skitmobilen kommer ju att tillverkas oavsett om du köper den eller inte,

Jag vet, det var till mestadels ett skämt men det känns fortfarande ruskigt onödigt att köpa en extra mobil.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fingerprints:

jaa och tack för ditt tips men du måste ju kunna ta att jag kanske inte följer det 🙂 Är lite för ivrig för att vänta faktiskt.

Jadå, jag är också skitkass på att vänta så jag vet hur det är. Hade förmodligen gjort samma som dig själv för att jag inte kunnat hålla mig. [crazy]

Fingerprints:

Jag vet, det var till mestadels ett skämt men det känns fortfarande ruskigt onödigt att köpa en extra mobil.

Ah okej, trodde du var seriös. Hehe. Blir skitirriterad på hippies som försöker skuldbelägga individer för ett kollektivt problem som bara kan åtgärdas kollektivt.

Fingerprints:

Och sen vill jag gärna höra om hur fyran är!

Jag tycker den är nice. Batteriet är lite kasst och lurarna går lätt sönder, men i övrigt är den bra och båda de grejerna kan man ju åtgärda med bättre lurar och ett batteri-case (finns ett sånt där skydd man kan ha som har ett batteri inbyggt i sig, har dock inte ett sånt själv så vet inte hur bra de är). Är det nåt specifikt du undrar om den?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Rödingajäveln:

Jadå, jag är också skitkass på att vänta så jag vet hur det är. Hade förmodligen gjort samma som dig själv för att jag inte kunnat hålla mig. [crazy]

Haha skönt att någon vet hur det känns!

Rödingajäveln:

Jag tycker den är nice. Batteriet är lite kasst och lurarna går lätt sönder,

Okej men som sagt det är saker man kan åtgärda iaf 🙂

Rödingajäveln:

. Är det nåt specifikt du undrar om den?

Ja eller jag undrar mest om den verkligen är så otroligt bra som alla säger! Vet du hur kameran är?


   
SvaraCitera

Vill också ha en ny mobil, det viktigaste är att den har en bra kamera, typ 6 mp minst. Jag är inte förtjust i touch faktiskt men det verkar som de är de enda nya mobilerna som finns nu.

Någon som vet en någorlunda bra mobil med bra kamera utan pekskärm?


   
SvaraCitera

Om du vill ha en riktigt bra mobil som aldrig går sönder och har riktigt bra batteritid så ska du köpa en Nokia 1208.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Den enda fördelen med ifån är ju att du är inne. Dessutom säger du ja till överpris. Förvänta dig inte att den kommer vara bättre eller mer värd pengarna än en "telefon" som kostar hälften så mycket. Dessutom är tafsskärm totalt jävla värdelöst när det är kallt ute.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Samsung Galaxy S2 är den absolut bästa telefonen just nu. I princip alla större elektroniksidor på internet är överens. Kameran är riktigt bra, skärmen är helt otrolig, och det är den absolut snabbaste telefonen.


   
SvaraCitera