Aviseringar
Rensa alla

Ni med kraftig ångest


Ämnesstartare

Som har problem med psykiska åkommor som medför ångest, t.ex. panikångest, vad är det mest udda ni har upplevt under riktigt kraftig ångest? Utöver hjärtklappningar, tryck över hjärtat, hyperventalation etc, kan ni relatera till saker som att saker formar sig konstigt i rummet och att t.ex. kan bli rädd för er egen spegelbild eller prickar och skuggor i rummet? Sådanna saker.


   
Citera
blum
 blum

Aa, har märkt att jag lätt blir rädd för saker när jag har ångest. Skuggor i rummet och sånt, brukar behöva tända lampan flera gånger för att lugna mig när jag försöker sova då jag har riktigt mycket ångest.
Sen att jag skakar som om jag fått ett jäkla epilepsianfall vid själva panikattackerna kanske också är lite udda, jag vet inte. Trodde det var vanligt, men har typ aldrig hört någon annan beskriva sin panikångest på det sättet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lindblom:

Sen att jag skakar som om jag fått ett jäkla epilepsianfall vid själva panikattackerna kanske också är lite udda, jag vet inte. Trodde det var vanligt, men har typ aldrig hört någon annan beskriva sin panikångest på det sättet.

många har sånna skakningar, alla med "riktig" panikångest skulle jag tro

ont:spytt m.m


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lindblom:

Sen att jag skakar som om jag fått ett jäkla epilepsianfall vid själva panikattackerna kanske också är lite udda, jag vet inte. Trodde det var vanligt, men har typ aldrig hört någon annan beskriva sin panikångest på det sättet.

Inte som epilepsianfall men skakningar låter bekant.

Lindblom:

Aa, har märkt att jag lätt blir rädd för saker när jag har ångest. Skuggor i rummet och sånt, brukar behöva tända lampan flera gånger för att lugna mig när jag försöker sova då jag har riktigt mycket ångest.

Bra att lampan hjälper iallafall. Brukar rycka till av skuggorna och prickorna och flämta som om det vore ufon.

Tror du att du skulle kunna bli så rädd att du inte klarar av att kolla på din egen spegelbild (för att du är rädd för den), vara hemma, inte kunna gå ut?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lounge Act:

t.ex. panikångest, vad är det mest udda ni har upplevt under riktigt kraftig ångest?

Har spytt av d, har jag otroligt mycke ångest blir jag väldigt paranoid. Hela kroppen kan även skaka utan "nån riktig" ångestattack brutit ut, d är sjukt konstigt, låren darrar,och då menar jag inte DALLRAR,även dom gör d med,men icke relevant. Svimmat en gång då jag hyperventilerade,inte käkat på flera dagar,försökte resa mig ur sängen och tuppade av(i helgen).


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lounge Act:

Sådanna saker.

Har du nån diagnos? Och nej... har värre problem än så. [wink]


   
SvaraCitera
blum
 blum

isola:

många har sånna skakningar, alla med "riktig" panikångest skulle jag tro

hm, okej. för mig är det ju typ det som är resultatet av paniken jag känner, kan inte andas och måste på något sätt komma ur min egen kropp.. eller ja. spänner hela kroppen och skakar.

Lounge Act:

Tror du att du skulle kunna bli så rädd att du inte klarar av att kolla på din egen spegelbild (för att du är rädd för den), vara hemma, inte kunna gå ut?

Nej, så rädd blir jag inte, om du frågade mig. Bara lite extra paranoid när det är mörkt, men har aldrig varit rädd för min spegelbild eller nått sånt..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tözen:

inte käkat på flera dagar,försökte resa mig ur sängen och tuppade av(i helgen).

ojdå, du bor väl själv?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lindblom:

Trodde det var vanligt, men har typ aldrig hört någon annan beskriva sin panikångest på det sättet.

Jag skakar så att det känns som att tänderna ska hoppa ur skallen. [n]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tözen:

Har spytt av d, har jag otroligt mycke ångest blir jag väldigt paranoid. Hela kroppen kan även skaka utan "nån riktig" ångestattack brutit ut, d är sjukt konstigt, låren darrar,och då menar jag inte DALLRAR,även dom gör d med,men icke relevant.

Låter hemskt

notfallingapart:

Har du nån diagnos?

Jo

Lindblom:

Nej, så rädd blir jag inte, om du frågade mig. Bara lite extra paranoid när det är mörkt, men har aldrig varit rädd för min spegelbild eller nått sånt..

Nej, det är lite som av en annan värld.


   
SvaraCitera
blum
 blum

Geigerzähler:

Jag skakar så att det känns som att tänderna ska hoppa ur skallen. [n]

:< synd om oss


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lindblom:

:< synd om oss

Ja [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lounge Act:

Låter hemskt

inte så kul när d händer nästintill varje dag,inte spyandet utan resten,kraftig ångest.

isola:

ojdå, du bor väl själv?

bor själv på övervåningen.men jag slog mig inte,skulle sätta mig upp och resa mig men efter att inte ha ätit och hyperventilerat länge=inte så mycke syre och blodsockret gjorde så jag bara blev yr och allt på en gång=svimma.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tözen:

inte så kul när d händer nästintill varje dag,inte spyandet utan resten,kraftig ångest.

Tar du någon medicin mot det eller så då?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lounge Act:

Tar du någon medicin mot det eller så då?

Nej,klarar inte av att prata med folk som kan skriva ut sånt,klarar inte av att prata om mina problem irl,bryter ihop,känner mig klen,generad etc etc. Har tagit hand om min egna ångest och suicidaltankar sen jag va ca 10 år.


   
SvaraCitera