Aviseringar
Rensa alla

Ni med preventivmedel!


Ämnesstartare

Frugan :

Jag har p-ring och behöver inte ta ut den innan samlag, den stör inte mig eller min partner. Men jag tycker att den kan vara krånglig att få in men väldigt bekvämt att kunna sätta in en och slippa tänka på det i tre veckor. 
Har tidigare testat p-stav, cerazette, och jasmin 

P-stav och de andra funkade inge bra för dig eller?


   
SvaraCitera

sterilisering


   
SvaraCitera
ailuja

Jag har en p-stav insatt! Jag hade jättemycket biverkningar, blev väldigt sötsugen och nedstämd, i början. Blödde också varje dag i två månader, men det var liksom minimal blödning per dag då.
Men nu efter ungefär ett halvår så känner jag inte av några biverkningar alls! Jag tycker den funkar bra. Men det ska väl ta ett halvår ungefär innan kroppen vant sig vid det. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Attitydinkontinent:
sterilisering

Jag vill ju gärna ha barn någon gång, så nej tack.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ailuja:
Jag har en p-stav insatt! Jag hade jättemycket biverkningar, blev väldigt sötsugen och nedstämd, i början. Blödde också varje dag i två månader, men det var liksom minimal blödning per dag då.
Men nu efter ungefär ett halvår så känner jag inte av några biverkningar alls! Jag tycker den funkar bra. Men det ska väl ta ett halvår ungefär innan kroppen vant sig vid det. 

Det låter ju bra, fast vet inte om jag är beredd på att offra ett halvår till att kanske må sämst Ledsen


   
SvaraCitera

maomaox:

Jag vill ju gärna ha barn någon gång, så nej tack.

du kan frysa några ägg


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Attitydinkontinent:

du kan frysa några ägg

Föredrar att inte göra hela saken så komplicerad, testar hellre ut preventivmedel i så fall.


   
SvaraCitera

jag kan rekommendera kopparspiral! åt p-piller förut men fick en blodpropp, så nu är jag inne på mitt sjätte år med spiral. även om den gör ont att sätta in (men man kan faktiskt be att få bli sövd) och mensvärken kan bli värre så tycker jag att fördelarna väger tyngre. den sitter i flera år, man behöver inte tänka på den och när den väl är inne känns den inte


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

terrormat:
jag kan rekommendera kopparspiral! åt p-piller förut men fick en blodpropp, så nu är jag inne på mitt sjätte år med spiral. även om den gör ont att sätta in (men man kan faktiskt be att få bli sövd) och mensvärken kan bli värre så tycker jag att fördelarna väger tyngre. den sitter i flera år, man behöver inte tänka på den och när den väl är inne känns den inte

Jag har tänkt på den men det är så många som säger att de får ont av den eller typ smärtsamma blödningar osv..


   
SvaraCitera

maomaox:

Jag har tänkt på den men det är så många som säger att de får ont av den eller typ smärtsamma blödningar osv..

mm, jag har ganska jobbig mensvärk (nu minns jag iofs inte hur det var innan jag satte in spiralen, så jag kan inte säga om den har blivit värre) men man får väl väga fördelarna mot nackdelarna. för mig är spiral det enda alternativet eftersom det är hormonfritt och jag inte vill riskera en till blodpropp. om du är osäker tycker jag att du ska gå till ungdomsmottagningen och be om råd


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

terrormat:

mm, jag har ganska jobbig mensvärk (nu minns jag iofs inte hur det var innan jag satte in spiralen, så jag kan inte säga om den har blivit värre) men man får väl väga fördelarna mot nackdelarna. för mig är spiral det enda alternativet eftersom det är hormonfritt och jag inte vill riskera en till blodpropp. om du är osäker tycker jag att du ska gå till ungdomsmottagningen och be om råd

Jag ska dit idag men sist jag var där tyckte de att jag skulle fortsätta med p-plåstrerna, men jag vill inte ha det höga östrogenet så vill helst byta.. kopparspiral skulle ju vara värt om det inte vore för att jag är rädd för att den ska göra ont och typ "vandra" uppåt och fucka up min livmoder.


   
SvaraCitera

jag har mens just nu och det är jättejobbigt!!!! men kommer bara pyttelite blod och smärta. har haft p-stav i snart ett år.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Doop snogg:
jag har mens just nu och det är jättejobbigt!!!! men kommer bara pyttelite blod och smärta. har haft p-stav i snart ett år.

Om det vara är pytteliten blod så borde det väl inte vara så jobbigt? o.o


   
SvaraCitera

maomaox:

Om det vara är pytteliten blod så borde det väl inte vara så jobbigt? o.o

jo för det kommer helt oväntat


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Doop snogg:

jo för det kommer helt oväntat

Jaha, nä inte så kul kan jag tänka mig :/


   
SvaraCitera