Aviseringar
Rensa alla

Ni med synfel


har lätt närsynthet, använder/behöver inga glas för det. kanske skulle skaffa en monokel någon gång om det inte vore så pretto pga bara problem med ett öga


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

time:
Jag får jätteont i huvudet utan linser men det är för att jag verkligen är halvblind, klår nog alla i den här tråden. Tumme ned

Har -4,75 på båda ögonen, brytningsfel på höger öga. Får ofta migränattacker, vet inte om det är relevant, men tror att brytningsfelet gör det värre då jag inte korrigerar det med linserna (använder linser dagligen).

Åh va jobbigt, känner en som har ungefär samma styrka som du fast med + istället, hon använder också linser Ledsen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Morgonstjärna:
har lätt närsynthet, använder/behöver inga glas för det. kanske skulle skaffa en monokel någon gång om det inte vore så pretto pga bara problem med ett öga

Haha samma här, mest problem på höger så monokel skulle ju vara fancy Blink


   
SvaraCitera

Det typ trycker i ögonen och värker i tinningen när jag sitter vid datorn / TV:n länge. Och var på en synundersökning för 3 år sen och fick höra att jag inte hade perfekt syn. Men pallar inte skaffa glasögon/linser 🙁


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Btw, är det någon som upplever att synen försämras när man är trött eller liknande? 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mindfly:
Det typ trycker i ögonen och värker i tinningen när jag sitter vid datorn / TV:n länge. Och var på en synundersökning för 3 år sen och fick höra att jag inte hade perfekt syn. Men pallar inte skaffa glasögon/linser 🙁

Känner samma här, vill varken ha glasögon eller linser, men om jag skulle vara illa tvungen så skulle det bli linser, jag är sån som verkligen inte passar i glasögon sen känns det bara som att de är ivägen hela tiden Ledsen


   
SvaraCitera

Ingen aning vilka siffror etc men.. Har glasögon


   
SvaraCitera

är inte allt brytningsfel, eller vad menar ni när ni säger så


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tickstart:
Ingen aning vilka siffror etc men.. Har glasögon

Vet du vad du har för fel då? Galen

superpojken:
är inte allt brytningsfel, eller vad menar ni när ni säger så

Jag vet faktiskt inte, asså har ju brytningsfel och sen lite lätt närsynthet på ena ögat Skeptisk


   
SvaraCitera

maomaox:

Känner samma här, vill varken ha glasögon eller linser, men om jag skulle vara illa tvungen så skulle det bli linser, jag är sån som verkligen inte passar i glasögon sen känns det bara som att de är ivägen hela tiden Ledsen

Hörde av en att man måste ha glasögon i ett halvår innan man får linser. Vet inte om det stämmer. Har hellre linser än glasögon lätt.


   
SvaraCitera

+0,5 har jag för mig att jag har på mina. Måste gå på sjukhuset för att göra synundersökningar eftersom att mitt synfel är för svårt att se med en optikers utrustning.. Glad


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mindfly:

Hörde av en att man måste ha glasögon i ett halvår innan man får linser. Vet inte om det stämmer. Har hellre linser än glasögon lätt.

Nä, det tror jag inte stämmer Skeptisk

rogernw:
+0,5 har jag för mig att jag har på mina. Måste gå på sjukhuset för att göra synundersökningar eftersom att mitt synfel är för svårt att se med en optikers utrustning.. Glad

Jaså? Låter som en konstigt synfel du har som inte optikern kan se Förvånad


   
SvaraCitera
Lounge

maomaox:

Ojdå, ser du helt dåligt utan linser då? Ledsen

Extremt dåligt.. Får ont i huvudet utan linser eller glasögon


   
SvaraCitera

maomaox:

Jaså? Låter som en konstigt synfel du har som inte optikern kan se Förvånad

Det är så himla litet så man måste ha special grejer för att kunna se det eller något sådant uppfattade jag min läkare. Även om det är så mikroskopiskt som jag beskriver det så har det dock väldiga konsekvenser. Innan kunde jag inte åka bil, läsa böcker eller liknande då saker kommer för nära vilket skapade smärta kring och i ögonen :). 


   
SvaraCitera

Är närsynt och jag har ingen koll på siffrorna eller hur mycket.


   
SvaraCitera