Aviseringar
Rensa alla

ni som är 169, 170 cm!


(ok veganismen har skalat av mig några kilon så vet ej riktigt nu)


   
SvaraCitera

Riiikard:

t: Om det var ironi, så är det väll inte svårt att gå upp 6kg.

Vissa människor kan inte gå upp i vikt, andra går upp i vikt av att äta ett litet kex.


   
SvaraCitera

tjej91:

hur "ser" 54 kg ut?

skulle kunna leta upp bild på mig vägandes 52 kg och 170 lång
men nej. Jag såg benig ut. lite som en älgkalv. visst, hade snygg platt mage osv men jag kunde knappt göra något för ben stack ut överallt och jag såg knotig ut. Nu har jag kommit upp runt 60 och i denhär vikten är jag snyggare än jag var då. 50-55 kg till 170 cm är fortfarande långt ifrån tjockt. oavsett benstomme. Fortsätt kämpa och lycka till! [love]


   
SvaraCitera

isola:

Vissa människor kan inte gå upp i vikt, andra går upp i vikt av att äta ett litet kex.

Alla KAN gå upp i vikt. Om man inte har någon sjukdom.


   
SvaraCitera

Riiikard:

Alla KAN gå upp i vikt. Om man inte har någon sjukdom.

du är efterbliven


   
SvaraCitera

Angelize:

du är efterbliven

Nej, verkar bra mycket bättre än dig verkar det som? Eftersom du säger/menar att det är OMÖJLIgt i allt i världen att gå upp 0.0000000004 kg ? [confused][cool]


   
SvaraCitera

Riiikard:

Nej, verkar bra mycket bättre än dig verkar det som? Eftersom du säger/menar att det är OMÖJLIgt i allt i världen att gå upp 0.0000000004 kg ? [confused][cool]

Du är inte rolig


   
SvaraCitera

Angelize:

Du är inte rolig

Nej, tur för det var inte mitt syfte.


   
SvaraCitera

Jag har vägt 54-55 och då tyckte jag att det var lite för smalt, så jag gick upp till 57 och nu är jag nöjd. Så frågar du mig så är det för smalt, jag är lika lång som du.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tack för svaren. just nu väger jag 48 och känner mig jättestor. det är sjukt vilken kroppsuppfattning man har.
om andra som läser detta nu och är 170, så skulle jag bli glad och få ännu mer bekräftat att 52 eller 54 kg är och ser smalt ut. även om jag vet att jag får trivas ändå, för ska upp dit i vilket fall.
kram!


   
SvaraCitera

66 kg och inte tjock [y]


   
SvaraCitera

Alla är olika byggda. De som har mycket muskler kanske väger mer än de som inte har lika mycket muskler eftersom muskler väger mer än fett, men de som tränar kan ju vara jättesmala ändå. Man ska inte bara titta på vågen utan på kroppen hur man ser ut.
Jag är 170 och väger 50 och det är mindre än vad jag ska väga, men jag har nästan alltid vägt ganska lite. Det är så jag är byggd.
Men för att vara normalviktig så ska man ha ett bmi mellan 20-25.
19 och under är underviktigt. Och ja, 52 och 54 är smalt när du är 170.
(:


   
SvaraCitera

tjej91:

om andra som läser detta nu och är 170, så skulle jag bli glad och få ännu mer bekräftat att 52 eller 54 kg är och ser smalt ut.

Jag är 160 cm och väger 59 kg. Är alltså tio centimeter kortare och väger ca. 5 kg mer än vad du tänkt gå upp till - och jag är verkligen inte tjock. Hittade ingen bättre bild än den här:

Image


   
SvaraCitera

Jag har gått upp till 54 från 50 kg och är runt 170 cm. Jag har helt klart en snyggare kropp nu, även om skillnaden inte är speciellt stor. Det kommer du nog också få om du går upp i vikt. BMI är inte att lita på till 100% men det är nog alltid snyggare att hålla sig över underviktsgränsen. Det är ju vad som är normalt. Lita på att 19 blir ett lagom BMI för dig. Jag vet ju inte hur din behandlingsplan ser ut, men om de som behandlar dig tycker det är okej tycker jag du ska träna lite muskler medan du går upp i vikt. Det är alltid bra med muskler.


   
SvaraCitera

precipice:

Man ska inte bara titta på vågen utan på kroppen hur man ser ut.

En ätstörds problematik är ju just att de tror att de ser mycket tjockare ut än vad de gör. Därför måste de gå efter vikt, BMI och inte utseende, jämföra med andra kroppar med samma vikt, osv, för att förstå att de är för smala. Spegeln säger det motsatta.


   
SvaraCitera