Aviseringar
Rensa alla

Ni som är för massinvandring - Varför är ni det?


aristoteles:

Ok, du och sheriffen har olika siffror. Men jag står fast vid att jag enkelt vill kunna invandra/utvandra och kunna låta mina nära och kära bo i samma land som mig.

Hans siffror är från 2012 tidigare, mina är från 2013, tror jag. Jag anser att människors nära och kära ska få bo i samma land som varandra, men att vi för den saken skull inte behöver ha en ansvarslös invandringspolitik som leder till segregation, vilket i sin tur leder till stora sociala problem och ekonomiska kostnader.


   
SvaraCitera

Anura:

hur många utvandrade?

Hittar inga siffror på år 2013, men förra året var det 51.000. 


   
SvaraCitera

NiklasW:

Hans siffror är från 2012 tidigare, mina är från 2013, tror jag. Jag anser att människors nära och kära ska få bo i samma land som varandra, men att vi för den saken skull inte behöver ha en ansvarslös invandringspolitik som leder till segregation, vilket i sin tur leder till stora sociala problem och ekonomiska kostnader.

Du är fri att tycka det, jag ser till mina egna behov.


   
SvaraCitera

Invandring är inget problem så det ska inte behandlas som ett.


   
SvaraCitera

jag har inga problem med invandring. jag har ju mest problem med integration. jag tror dock inte på SD:s lösning, de verkar inte alls bry sig om invandrare, de vill dock få det att låta som det. 


   
SvaraCitera

jag hatar invandringe men hatar svenskar också.. tycker bara alla människor är ivägen. det vore skönt om det fanns typ 4-5 personer i Sverige.


   
SvaraCitera

eller nu överdrev jag. kanske 200?


   
SvaraCitera

200 i varje stad högst


   
SvaraCitera

Vilken Sagan om Ringen varelse är personen ovan?


   
SvaraCitera
NEMI
 NEMI

själv ser jag inte problemet i att själv ha möjligheten att välja vart man vill leva och arbeta.


   
SvaraCitera
time
 time

NiklasW:

Hans siffror är från 2012 tidigare, mina är från 2013, tror jag. Jag anser att människors nära och kära ska få bo i samma land som varandra, men att vi för den saken skull inte behöver ha en ansvarslös invandringspolitik som leder till segregation, vilket i sin tur leder till stora sociala problem och ekonomiska kostnader.

Tror du?

Var får du de siffrorna ifrån?


   
SvaraCitera

Jag tycker att man ska få röra sig fritt vart man vill. Problemet är inte att människor kommer hit. Problemet är att vårt ekonomiska system skapar konflikter mellan människor genom att det t.ex. inte finns jobb, bostad, osv. åt alla. Då blir det att rasister som dig målar upp invandrare som problemet med retorik som "invandrare tar våra jobb", "invandrare dumpar våra löner" eller dylikt. Själva grundproblemet är ju att vi människor tvingas konkurrera med varandra om dessa saker. Hade vi inte haft invandrare här hade ni hittat nån annan grupp människor att skylla på och skapa falska konflikter med. Ni är lydiga knähundar åt den härskande klassen.


   
SvaraCitera

Man väljer inte var man föds, man kan inte ens påverka det. Alla människor har rätt att slippa svält, krig och att bli förföljda för att de har vissa åsikter, tillhör en viss religion, eller har en viss sexuell läggning.


   
SvaraCitera

   
SvaraCitera

NEMI:
själv ser jag inte problemet i att själv ha möjligheten att välja vart man vill leva och arbeta.

Du ser inte problemen med dagens invandringspolitik? Det massiva utanförskap invandringspolitiken skapat? Alla de sociala problem som uppstått i de segregerade områden? 


   
SvaraCitera