Aviseringar
Rensa alla

Ni som ätit turkisk mat


Ämnesstartare

Sägmig who:
Burek med köttfärs är fett gott, 

baklava är fett gott Hjärta

KÖTTFÄRS ÄR SÅ HIMLA GOTT. 
men de med ost eller vad min mormor brukar göra är inte lika gott som köttfärs 🙂
BAKLAVA: Galen  baklava2.jpg


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lundini:
Kebab foreveeer Hjärta

GalenGalenMycket glad


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

amsi:

hur gör man d?

Kåldolmar kan inte jag göra men det kan min mormor göra Mycket glad sök på google 🙂


   
SvaraCitera

sarab00:

Kåldolmar kan inte jag göra men det kan min mormor göra Mycket glad sök på google 🙂

frågade coca-cola hur man gör bosniska kåldolmar


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Greken:
Ge oss exempel på turkiska rätter då! Kan inga.

Kåldolmar, dolma, baklava (efterrätt), börek kommer inte på något mer därför jag tänker bara på dolma just nu Rodnar


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

amsi:

frågade coca-cola hur man gör bosniska kåldolmar

okej 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bell:

vad är det mer än ris i då? kan väl iofs googla, menmen

ris, den några grönsaker tror jag 🙂


   
SvaraCitera

amsi: hur gör man d?

Har aldrig gjort det själv men är väl en salig blandning av lite köttgrejer, t.ex köttfärs, bacon och annat beroende på vad man vill ha och säkert ris med någon krydda till. Iaf som mamma har. Sen brukar hon linda in dem i kål men jag tar alltid bort skiten.


   
SvaraCitera

sarab00: baklava (efterrätt),

Är väl en efterrätt som inte tillhör det turkiska köket utan hela Mellanöstern/Balkan? Inte smakat iaf. Men det ser gott ut tycker jag! Glad Men har smakat lite persiska efterrätter och det var superäckligt, och de såg ungefär likadana ut - men turkiska rätter kanske är godare.

sarab00: Kåldolmar,

Enligt Wikipedia en svensk rätt, mwaha. Vet att idén om dolmar kommer ifrån Turkiet, men ni verkar köra med vinlöv, och kålbladen verkar vara en svensk "innovation". Har ändå inte smakat dolmar så vet inte.

sarab00: börek

Aldrig hört talats om, men ser gott ut på bild.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Greken:

Är väl en efterrätt som inte tillhör det turkiska köket utan hela Mellanöstern/Balkan? Inte smakat iaf. Men det ser gott ut tycker jag! Glad 

Baklava kommer väl ifrån en stad som heter Gaziantep i Turkiet Söt


   
SvaraCitera