Aviseringar
Rensa alla

Ni som anser att SD är ett rasistiskt parti...


Ämnesstartare

Ni som anser att SD är ett rasistiskt parti får gärna läsa igenom detta.

Man är inte rasist för att man röstar SD och SD är inte rasister heller för den delen. De har bara insett att invandring i överdrift kan skada ett land, som till exempel Sverige idag. Det är inte rasistiskt att bry sig om sitt land och det är inte heller rasistiskt att sätta gränser på grund av att det finns för lite jobb och för lite bostäder. 

Dessutom driver SD inte bara invandringspolitik. Deras lösning för flera jobb, flera bostäder, bättre sjukvård, ålderdomshem och skolor kommer finansieras av pengar som man i Sverige just nu lägger på invandring, det vill säga 110 miljarder kronor. Med dem pengarna kan mycket förändras till det bättre. Man kan också använda de pengarna till att hjälpa folk i andra länder, i deras eget land, det vill säga.

Jag hoppas att SD ökar kraftigt 2014. Vi har testat Socialdemokraternas och Moderaternas politik och så vitt jag vet har det inte gått något vidare. Så varför inte prova ge SD makten?

Jag förstår inte hur bostadsbristen och arbetslösheten kan förbättras med att ta in 100 tusen personer från andra länder. Det är inte rättvist mot det folk som redan lever i Sverige och det är inte heller rättvist mot de invandrare som får komma hit. Vad kan vi erbjuda här i Sverige egentligen, utan jobb och utan bostäder? Det är egentligen inte så konstigt att folk begår kriminella handlingar (jag försvarar inte upploppen som sker och har skett i Sverige på den senaste tiden, jag försvarar inte någon som är kriminell, vill bara försäkra er om det).

Massmedia och även andra politiker målar upp SD som rasister. Det finns säkert rasister i SD men i så fall är det någon vidrig människa som totalt missuppfattat partiets politik, precis som de flesta SD-hatare gör.

"Dra inte alla över samma kam" brukar man få höra ofta.

DE FLESTA är så envist inställda på att skrika "rasist!" så fort någon har en åsikt om invandringspolitiken, istället för att tänka till först och lyssna på vad personen faktiskt har att säga. Folk är rädda för att bli kallade rasister men det är ingenting rasistiskt med att tänka på sitt land och konsekvenserna av massinvandring. 

Ja, invandring har mycket fördelar. Det skapar till exempel en mindre främlingsfientlig framtid och det får svenska folket att se lika dant på alla människor i landet (oavsett etnisk bakgrund) men fortfarande kan man inte lösa bostadsbristen och arbetslösheten med att ta in ännu fler. 

Sverige kommer, med mycket stor sannolikhet, att kunna fortsätta hjälpa massvis med människor från andra länder genom att ta in dem till Sverige igen, I FRAMTIDEN. Först måste den svenska politiken komma överens om att ta hand om sitt eget folk innan vi kan hjälpa andra i nöd.


   
Citera
Ämnesstartare

Du är hjärntvättad. SD är ur grunden ett rasistiskt parti och kommer att förbli på djupet tillsvidare. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Klart att det inte är rasistiska att rösta på SD och SD'are är inte automatiskt rasister. 

Men när folk som är högt uppsatta inom SD går runt och säger kvinnoförnedrande saker och snackar nedvärderande om invandrare. Samt tänker "skydda" sig med järnrör mot icke-existerande hot så känns det allt annat än icke-rasistiskt. 

Eller kan man inte dra alla över en kant pga några få individer?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Xisco: Men när folk som är högt uppsatta inom SD går runt och säger kvinnoförnedrande saker och snackar nedvärderande om invandrare. Samt tänker "skydda" sig med järnrör mot icke-existerande hot så känns det allt annat än icke-rasistiskt.

this.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Du har en partiledare som gick med i partiet när det fortfarande legio att bära uniform och heila på partimötena, han är en rasist oavsett hur mycket han en shoppar loss på Dressman. 

De kommer inte 100 000 invandrare till Sverige varje år, den stora delen av dessa människor är Svenskar som återvänder från utlandet.

Som du säger så har vi haft under dom senaste åren haft en borgerlig politik förd antingen av sossar eller moderater som har rivt ner mycket av det som tidigare generationer  byggt upp, jag ser inte hur en småborgerlig SD-regering skulle göra ett bättre eller ens mindre dåligt jobb än dessa. 

Förövrigt är det trist att du fallit för en politik som fyller ett syfte för att söndra och härska medan de verkligt rika, våra verkliga härskare (glöm riksdagsvalen) skrattar hela vägen till banken.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:
Du är hjärntvättad. SD är ur grunden ett rasistiskt parti och kommer att förbli på djupet tillsvidare. 

Jag är inte hjärntvättad, jag har en egenutvecklad åsikt. Ber dig att faktiskt läsa på om vad SD faktiskt står för, då du totalt verkar ha missuppfattat det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dysmorfofobia:

Jag är inte hjärntvättad, jag har en egenutvecklad åsikt. Ber dig att faktiskt läsa på om vad SD faktiskt står för, då du totalt verkar ha missuppfattat det.

Att stå för något på pappret och att efterleva det är inte samma sak. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Xisco:

Att stå för något på pappret och att efterleva det är inte samma sak. 

Förklara gärna för mig vilka chanser SD har fått att ens en gång praktiskt bevisa deras politik. De hinner ju inte ens blinka innan de blir anklagade för att vara rasister.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Xisco: Eller kan man inte dra alla över en kant pga några få individer?

Med det resonemanget är hela vänsterpartiet skattefifflare och våldtäktsmän, hela miljöpartiet, moderaterna och sossarna islamister och kvinnohatare, centern rasister och bedragare, FP rasister och hackare osv.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ganon:

Med det resonemanget är hela vänsterpartiet skattefifflare och våldtäktsmän, hela miljöpartiet, moderaterna och sossarna islamister och kvinnohatare, centern rasister och bedragare, FP rasister och hackare osv.

Såg du inte hans poäng där? 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Är inne på mobilen. Så länge säger jag: vilket skitsnack. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dazed: Du har en partiledare som gick med i partiet när det fortfarande legio att bära uniform och heila på partimötena, han är en rasist oavsett hur mycket han en shoppar loss på Dressman.

Du röstar på vänsterpartiet. Jonas Sjöstedt gick med i partiet när det fortfarande hette Vänsterpartiet Kommunisterna och de har flera gånger hyllat både Lenin och Mao öppet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dazed:

Såg du inte hans poäng där? 

Tydligen inte 🙂

Dysmorfofobia:

Förklara gärna för mig vilka chanser SD har fått att ens en gång praktiskt bevisa deras politik. De hinner ju inte ens blinka innan de blir anklagade för att vara rasister.

Av det lilla jag sett när Jimmie skulle ställas mot andra högt uppsatta (t.ex Reinfeldt) så har de inte alltid varit schyssta mot honom. Men då SD är likadana mot invandrare så blir det payback där. Att det är rätt eller bra att göra så kan jag inte säga att det är, men lite självvållat är det allt. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ganon:

Du röstar på vänsterpartiet. Jonas Sjöstedt gick med i partiet när det fortfarande hette Vänsterpartiet Kommunisterna och de har flera gånger hyllat både Lenin och Mao öppet.

Kommunism ja läskigt sånt där, produktionsmedlen borde ägas gemensamt, scary shit. 

Förövrigt så får du gärna svara på min fråga till dig ovan,


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Xisco:

Tydligen inte 🙂
   

Personligen är jag i chock. 


   
SvaraCitera