Aviseringar
Rensa alla

ni som bor hemma


Ämnesstartare

vad för slags hushållsarbete bidrar ni med? tar ni undan er egen skit? hjälper till med annat? skriv allt ni gör. 


   
Citera
reben

städar mitt eget rum ca 1 gång varannan månad. på delade utrymmen lämnar jag d i samma skick som när jag kom Blink samt har 1 eget badrum som jag städar sj. om jag har ngt plagg som jag typ måste tvätta pga kris så tar jag oftast med andras tvätt med.

mvh 14 år

lagar mat typ 1 gång i veckan med.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag diskar tre gånger i veckan, stryker några gånger i månaden, städar båda toaletterna en gång i veckan, dammsuger/moppar några gånger i veckan, handlar, postar paket, hämtar paket, köper cigg åt min mamma ibland, tvättar, vattnar plantor, lagar mat en gång i veckan.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

är barnvakt, diskar typ alla ggr, dammsuger, skurar mitt rum ibland, städar toan, handlar ibland, plockar efter alla. tvättar varje sönda

lagar kvällsmat 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

När jag bodde hemma gjorde jag i princip ingenting. Ledsen Sä jävla lat. Men det var heller aldrig någon som förväntade sig att jag skulle göra något, så det var väl delvis därför.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bäddar sängen. Och städar allt annat här inne på rummet ibland. Men det brukar gå något halvår eller så i mellan pga trivs när det är stökigt, blir som en mysig liten djungel. Rodnar 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

era egna rum räknas för helvete inte, latmaskar


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

det är som att säga att man torkar röven själv när man har skitit, gör ni inte det heller?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Rodnar


   
SvaraCitera

amsi: vad för slags hushållsarbete bidrar ni med? tar ni undan er egen skit? hjälper till med annat? skriv allt ni gör.

Jag tvättar, diskar, plockar undan, dammsuger, skurar golv, klipper gräsmattan, går ut med hund, eh är barnvakt relativt ofta om de ens räknas,


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ska bo hemma en sväng snart igen. Får se vad man gör. Tycker att barnvaktandet av minsta brorsan borde vara mer än tillräckligt!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Xisco:
Ska bo hemma en sväng snart igen. Får se vad man gör. Tycker att barnvaktandet av minsta brorsan borde vara mer än tillräckligt!

hur kan du tycka det?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

passar min bror någon gång i veckan, och när mina föräldrar jobbar så ringer han till mig om det är någonting som hänt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

då min far är död och min mor är handicapp så gör jag allt som kräver fysiskt arbete typ, men hela situationen är ytterst komplicerad och utan korrekt bakgrundsinformation gör jag alldeles för lite... ska bli skönt att flytta


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

På tiden jag bodde hemma gjorde jag egentligen alldeles för lite tror jag, hjälpte till med disken och maten ibland. Hade i för sig en rätt strulig uppväxt, var inte hemma så mycket.


   
SvaraCitera