Aviseringar
Rensa alla

Ni som bor i Högdalen/Bandhagen, känner ni denna förövare?


Ämnesstartare

Häromdan läcktes det en Storytime på Snapchat och Facebook där en tjej berättade att hon blev grovt misshandlad av en sinnessjuk man i 25-35 års-åldern. Hon beskrev duktigt all info om honom, singlamement, ålder, längd etc.

Sorgligt nog fick jag oturen att stöta på denna obehagliga människa när jag gjorde min vanliga löprunda förra året.
Han såg ut exakt som den misshandlade tjejen beskrev honom, var omkring 35 år, hade en gammal uppfällbar knapptelefon, känner ingen empati för andra människor (förmodligen psykopat), hade på sig en mörkgrön/svart mössa, blåa ögon, brunt hår, rakat kort skägg och var ungefär 170 cm lång.
Hur som helst, jag löptränade inför Midnattsloppet genom att springa söderut från Årsta runt Älvsjöområdet och sen tillbaks norrut till Årsta igen. Löprundan var som vanligt, de som såg mig komma springandes på trottoarerna flyttade sig vänligt så att jag kunde komma fram.
MEN, på korsningen mellan Örbyleden och Grycksbovägen hände det något. Något som fick mig att må dåligt under flera veckor efter händelsen.
När jag var mittemellan Bandhagen och Högdalen på väg mot Älvsjö kom en man som på ett rent HÅNFULLT sätt härmade sättet jag sprang på och förlöjligade det grovt. Jag kollade bak mot hans håll för att se vad sjutton han höll på med egentligen och han gav en ilsken iskall blick bakåt mot mig BÅDA gångerna jag kollade bak mot honom.
För att försöka ge igen lite så gick jag bakåt mot hans håll, tog bilder på honom så att jag kan minnas vem det var som förolämpade mig så grovt.

Med tanke på att han säkert har begått en massa brott så gick han tillbaks mot mig och dolde sitt ansikte (säkert för att han vill att polisen inte ska se) och då skrek han ilsket, nästan som en demon: ”VARFÖR TOG DU BILDER PÅ MIG???” ”TA BORT BILDERNA!!!!” ”HALLÅ!!!! JAG SKA FANIMEJ DÖDA DIG!!!”
Notera då att en vuxen 35-årig man skrek på en 16-åring. EN 16-ÅRING

För att inte bli misshandlad som den där tjejen blev så sprang jag så fort jag kunde från honom mot t-banan och så blev jag av med honom.

Men som sagt, det var en extremt obehaglig upplevelse. Jag hoppas verkligen att han var kraftigt berusad när han trakasserade mig, för annars blir jag riktigt orolig. Alltså man blir imponerad över hur hjärtlösa vissa människor är säger jag bara.

Men vet någon av er vem han är? Har ni sett honom i verkliga livet? Hur betedde sig han sig när ni såg honom? Har han ett jobb?
Men framför allt: Är han ute och härjar fritt i samhället eller sitter han inlåst nu?

Jag är iaf asrädd ifall han ser mig igen.


   
Citera
Ämnesstartare

5605EC39-978B-440D-93EA-12B3364C94B9.jpe
E384837E-39A5-4D78-BDF6-373602A92D9A.jpe

Dessa två bilder tog jag. Detta var innan denna främlig skrek och hotade mig. :/


   
SvaraCitera

Slå ner han nästa gång eller konfrontera honom och fråga vad han sysslar med.


   
SvaraCitera
Haien

Tldr


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Asstriid:
Slå ner han nästa gång eller konfrontera honom och fråga vad han sysslar med.

Haha! Aa det vore nåt! 😉 
Men jag vill helst att han ska gå över gränsen så jag kan ha något att polisanmäla så att han tvingas betala böter åt mig. Förstår du? Tumme upp


   
SvaraCitera

QwertySalm:

Haha! Aa det vore nåt! 😉 
Men jag vill helst att han ska gå över gränsen så jag kan ha något att polisanmäla så att han tvingas betala böter åt mig. Förstår du? Tumme upp

Du tänker alltså att bli misshandlad så du får skadestånd?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SDniklas:

Du tänker alltså att bli misshandlad så du får skadestånd?

Aa typ.


   
SvaraCitera
Cobrak

QwertySalm:

Haha! Aa det vore nåt! 😉 
Men jag vill helst att han ska gå över gränsen så jag kan ha något att polisanmäla så att han tvingas betala böter åt mig. Förstår du? Tumme upp

en riktigt onödig risk att ta 


   
SvaraCitera

QwertySalm:

Haha! Aa det vore nåt! 😉 
Men jag vill helst att han ska gå över gränsen så jag kan ha något att polisanmäla så att han tvingas betala böter åt mig. Förstår du? Tumme upp

Om han tar livet av dig så finns det ju ingen att betala till.... eller om han skadar dig för livet är pengarna värt det?. Nä slå sönder fanskapet och ta hans plånbok om du vill så får du kanske lite pengarCool


   
SvaraCitera

QwertySalm:

Haha! Aa det vore nåt! 😉 
Men jag vill helst att han ska gå över gränsen så jag kan ha något att polisanmäla så att han tvingas betala böter åt mig. Förstår du? Tumme upp

Lycka till lol


   
SvaraCitera

Det finns ju inget ordentligt signalement att gå på. Bor inte i ditt område förövrigt.


   
SvaraCitera

"Känner ni denna förövare?" *två bilder varav en mer inzoomad på någon random mörkklädd person där varken kön eller ålder går att avgöra*

Och tldr, men hade någon tagit en eller flera bilder på mig utan min tillåtelse hade jag hållt fast personen och sagt till denne att ta bort bilderna. Hade hen vägrat och telefonen var låst hade jag tagit telefonen och dumpat den i närmsta vattendrag (vad ska jag med en random persons kamera eller telefon till lulle). Detta hade jag gjort oavsett om personen var 16 eller 60 och oavsett kön. Man tar inte som främmande människa bilder på mig lite hur som utan konsekvenser.

Ja jag vet det enligt lag är okej att fota någon och att det är publicering av bilden offentligt som kräver tillstånd. Nej, jag bryr mig inte om att jag inte har lagen på min sida i detta fall. 

Vilket innebär att... Bilderna som är upplagda ironiskt nog gör att TS brutit mot lagen xD

Hjärta


   
SvaraCitera

Storchen84:
"Känner ni denna förövare?" *två bilder varav en mer inzoomad på någon random mörkklädd person där varken kön eller ålder går att avgöra*

Och tldr, men hade någon tagit en eller flera bilder på mig utan min tillåtelse hade jag hållt fast personen och sagt till denne att ta bort bilderna. Hade hen vägrat och telefonen var låst hade jag tagit telefonen och dumpat den i närmsta vattendrag (vad ska jag med en random persons kamera eller telefon till lulle). Detta hade jag gjort oavsett om personen var 16 eller 60 och oavsett kön. Man tar inte som främmande människa bilder på mig lite hur som utan konsekvenser.

Ja jag vet det enligt lag är okej att fota någon och att det är publicering av bilden offentligt som kräver tillstånd. Nej, jag bryr mig inte om att jag inte har lagen på min sida i detta fall. 

Vilket innebär att... Bilderna som är upplagda ironiskt nog gör att TS brutit mot lagen xD

Hjärta

Det finns verkligen ingen som bryr sig


   
SvaraCitera

Deinosuchus: Det finns verkligen ingen som bryr sig

Bryr mig ntSover

Edit: insåg att du bryr dig uppenbarligen, iafl tillräckligt för att citera migMycket glad

Hjärta


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Storchen84:
"Känner ni denna förövare?" *två bilder varav en mer inzoomad på någon random mörkklädd person där varken kön eller ålder går att avgöra*

Och tldr, men hade någon tagit en eller flera bilder på mig utan min tillåtelse hade jag hållt fast personen och sagt till denne att ta bort bilderna. Hade hen vägrat och telefonen var låst hade jag tagit telefonen och dumpat den i närmsta vattendrag (vad ska jag med en random persons kamera eller telefon till lulle). Detta hade jag gjort oavsett om personen var 16 eller 60 och oavsett kön. Man tar inte som främmande människa bilder på mig lite hur som utan konsekvenser.

Ja jag vet det enligt lag är okej att fota någon och att det är publicering av bilden offentligt som kräver tillstånd. Nej, jag bryr mig inte om att jag inte har lagen på min sida i detta fall. 

Vilket innebär att... Bilderna som är upplagda ironiskt nog gör att TS brutit mot lagen xD

Hjärta

Var det du som är mannen på bilden som skällde ut mig eller??
För han som skrek på mig var runt 35 år och att ditt användarnamn är Storchen84 gör dig misstänkt. Det kanske var du som skrek på mig så obehagligt. Du har dessutom samma attityd mot folk som tar bilder på dig som han som skrek på mig hade, fast ännu värre. Du ville nog hålla fast mig och kastat mobilen i sjön innerst inne bara att du inte vågade visa din ondska så därför skrek du bara på mig ståendes mittemot mig (om det var du som var alkolister som skällde ut mig alltså).

Sen är det 100% lagligt att ta bilder på andra människor.


   
SvaraCitera