Aviseringar
Rensa alla

Ni som dumpstrar, visa/berätta om vad ni hittat!


Ämnesstartare

Ah, rubriken o.s.v.


   
Citera
Ämnesetiketter

Var några år sedan nu, men bröd, frukt, ädelost m.m. brukade hittas rätt ofta. På vintern när det var minusgrader blev det en och annan köttbit också.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Testat en gång, allt va' oåtkomligt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

För första gången någonsin var jag och min sambo ute igår, vi fann detta:
10580726_10204375619648709_7268166112660
En massa olika sallader, mackor, frukter OCH ÖL!!!!!!!!  Frukterna kommer dock ifrån träd men resten av maten låg i en påse i en nästan tom container, behövde inte ens gå in i den. Ölen (sofiero 5,2%) låg i en soptunna bakom en pizzeria.

10547053_10204375642649284_8574486380071
Skjortor i min sambos storlek (han gillar rutiga skjortor men tyvärr är dessa kortärmade, syns ej under en kofta dock) och mjukisbyxor som duger att lata sig i hemma. De låg i en påse på återvinningscentralen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Salmonella


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Glamoröst..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Geigerzähler: En massa olika sallader, mackor

utgångsdatum? 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tickstart: Glamoröst..

Nej, inte ett dugg. Men miljövänligt, ganska roligt och man sparar pengar.

S3ON: utgångsdatum?

Typ dagen innan, de var helt ok. "Bäst före" är ej samma sak som "oätbart efter".


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Geigerzähler: Nej, inte ett dugg. Men miljövänligt, ganska roligt och man sparar pengar.

aa skulle också göra't om jag vetat hur Rodnar är i soprum varje dag så hittar pant för hundratals kronor och lite saker ibland.. Inget ätbart dock :$


   
SvaraCitera

Geigerzähler: OCH ÖL!!!!!!!!

Sinnes!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tickstart: aa skulle också göra't om jag vetat hur Rodnar är i soprum varje dag så hittar pant för hundratals kronor och lite saker ibland.. Inget ätbart dock :$

Gå till en butik, kolla om de har en container, hoppa ned i den. Tips: kolla på olika mackar, de har aldrig sin container inomhus så som vissa matbutiker har och all mat som slängs ligger inplastad/i någon förpackning.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Alla containrar jag har sett har haft hänglås på sig, det kanske det är på de ni ser också? Har ni med er bultsax eller pickset när ni är ute på jakt? 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON: Alla containrar jag har sett har haft hänglås på sig

Genomsökte typ halva Jönköping då det begav sig (inklusive A6-området) och ja, lås överallt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON: Alla containrar jag har sett har haft hänglås på sig, det kanske det är på de ni ser också? Har ni med er bultsax eller pickset när ni är ute på jakt?

Det var inga lås där, nej.


   
SvaraCitera

risigt


   
SvaraCitera