Aviseringar
Rensa alla

Ni som fick medelmåttiga betyg


Ämnesstartare

Vad gjorde ni efter gymnasiet ni som fick rätt så medelmåttiga betyg, runt 13 eller mindre?


   
Citera
Ämnesstartare

fick 3st betyg i ett sammlat betygsdokument, och jag har endast levt livet! [wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jobbade och pluggade folkhögskola samtidigt som jag började satsa på någon form av bra resultat på högskoleprovet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

fick ej slutbetyg, nu läser jag till civilingenjör


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

En termin på komvux, sen påbörjades en halvflummig högskoleutbildning.[smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ingen som läste på någon dålig skola?


   
SvaraCitera

Jag bryr mig inte hur mina gymnasie betyg ser ut, har varit anställd i mer än en månad nu och kommer fortsätta jobba där efter studenten.

(maskin operatör)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Har två bekanta (40+) som inte ens gick ut gymnasiet. Bägge har startat företag, och företagen omsätter idag omkring en halv miljard per år med ett par hundra miljoner i tillgångar. Skolan behöver inte begränsa din framtid.


   
SvaraCitera

Jag knegar deltid på Clas Ohlson och extraknäcker hos mor min.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tickstart:

fick ej slutbetyg, nu läser jag till civilingenjör

dutti tickyy


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anura:

Vad gjorde ni efter gymnasiet ni som fick rätt så medelmåttiga betyg, runt 13 eller mindre?

Jag sommarjobbade någon månad, pluggade sedan en helt betydelselös termin på komvux (som inte gjorde någon nytta alls, mer än att jag fick studiebidrag ett tag till).

Någon gång där under våren gjorde jag högskoleprovet, sökte en utbildning på Växjö Universitet som jag kom in på tack vare högskoleprovet (hade runt 13,5 i medelbetyg på gymnasiet), men hoppade av från och flyttade hem igen.

Nu är jag lyckligt jobbande sedan några år. [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tobbish:

Någon gång där under våren gjorde jag högskoleprovet, sökte en utbildning på Växjö Universitet som jag kom in på tack vare högskoleprovet (hade runt 13,5 i medelbetyg på gymnasiet), men hoppade av från och flyttade hem igen.

Vad för utbildning? Varför hoppade du av?

Tobbish:

Nu är jag lyckligt jobbande sedan några år.

Vad jobbar du med?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anura:

Vad för utbildning? Varför hoppade du av?

Datavetenskap och medieteknologi. Programmering och bajs som jag inte tyckte om visade det sig...

Anura:

Vad jobbar du med?

Står i en maskin och lastar i och ur saker, hemskt upphetsande (inte). Men jag tjänar pengar och har ett fint liv, det är det viktiga!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag fick 2 G, 7 VG, 7 MVG och resten streck. Pluggar nu upp betygen på Komvux och planerar att söka in till unversitetet hösten 2013.


   
SvaraCitera
time
 time

Tobbish:

(hade runt 13,5 i medelbetyg på gymnasiet)

Har poängsystemet ändrats eller? Hur räknar man ut sånt? Vill kolla vad jag har!


   
SvaraCitera