Aviseringar
Rensa alla

Ni som flyttade hemifrån för första gången


Ämnesstartare

bodde inte hemma åldern 14-17, det var nt så farligt

 

 

 

 

var  omogen oxå = )


   
SvaraCitera
Skägg

flyttade första gången i och med att jag började plugga i annan stad, var ganska lätt att anpassa mig tyckte jag, men då hade jag ändå längtat hemifrån i flera år.. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tänker aldrig göra några hushållssysslor själv. Flyttar ut när jag har råd att äta ute varje dag samt anställa slavar som städar. Rodnar


   
SvaraCitera

Allt var frid och fröjd. Riktigt skönt Glad


   
SvaraCitera

känner mig lite nervös inför att flytta hemifrån igen

kommer säkert sakna min katt och min mamma och min lillasyster jättemycketLedsen


   
SvaraCitera

Flyttade också när var 16 och skulle börja gymnasiet. Och i ärlighetens namn valde jag ett gymnasium med internat bara för att kunna komma iväg från hemmet, även om det var sekundärt. Hade en rebellisk period (som nog aldrig riktigt släppt).

Så nej. Hela sommaren innan flytten, och själva flyttdagen, var full av hype och endorfiner. Blev bättre när kom till internatet och nya skolan, och även om jag kanske inte alltid mådde sådär jättebra så berodde det aldrig på att jag längtade hem. 


   
SvaraCitera

jag flyttade 55 mil. kände inte någon i den nya staden innan. bodde på internat så det gick fort att få nya kompisar. 
hade med mig en sopsäck med kläder och en kartong med böcker, pennor, block osv. 


   
SvaraCitera

var 16, själva flytten var ett helvete men annars var det Hjärta


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

FruLiten: VAFAN HAR NI INGEN RESPEKT FÖR VEM SOM ÄGER GLASSEN I ERAT HEM????

Tydligen inte 🙁


   
SvaraCitera

Cutenessoverload: Längtar tills jag kan flytta hemifrån! Det är bäst när ingen är hemma, då slipper man all tjat och personer som käkar upp all glass! 🙁


   
SvaraCitera

reben: jag kmr nog aldrig flytta hemifrån


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

fick ni inte värsta hemlängtan?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nä, det var helt ok


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anura: Var de inte jobbigt? Eller var ni inte rädda? Jag menar visst jag är otroligt paranoid det vet nog ni alla men blivit mycket bättre med det. Men kände ni inte att de var lite läskigt att vara ensam hemma ibland? Om ni gjorde det? Hur lyckades ni övervinna det?

Jobbigt?
Ja och nej men mest nej. Jag ville sticka hemifrån. Behövde eget space. Stå på egna ben.
Rädd? ja och nej men mest nej. Det var dags att göra det.

Vissa dagar är det skönt att vara ensam hemma. Slippa alla som man stör sig på dygnet runt även om man faktiskt älskar dem.

Anura:
fick ni inte värsta hemlängtan?

Jag har haft hemlängtan nu ett tag. Så jag ska flytta hemåt. Hade kunnat flytta till egen bostad men känner att det bästa just nu är hem till mamma då det ändå finns ett rum ledig där för tillfället.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Har du aldrig bott ensam ett tag i dina föräldrars bostad när du bodde hemma?


   
SvaraCitera