Aviseringar
Rensa alla

Ni som har flyttat hemifrån - berätta


Ämnesstartare

Berätta om den första kvällen på egen fot. Gärna om hur underbart det var.


   
Citera
Ämnesstartare

det var faktiskt väldigt skönt sov i min säng och kände mig fri... nån månad senare längtade jag hem igen o ville dö


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Skönt, väldigt skönt, otroligt skönt, har inte längtat hem en enda gång. på 2.5 år.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

"Frihet" summerar det nog ganska bra


   
SvaraCitera

Gött.


   
SvaraCitera

Det var rätt kasst

Hade inga vänner att bjuda över. Det har jag för övrigt inte nu heller


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Återkommer om några månader, då jag skaffar egen lya. [zzz]

Har dock bott utomlands förut (utan föräldrarna) och det är så fuckin underbart! fast jag är sån som inte lätt får hemlängtan.

När hela familjecirkusen skall hållas flytande är man ett under av logistiska lösningar och effektivitet.
Så när man är ensam då stänger man bara av och orkar knappt tvätta sina kläder.. latheten slår def. in.


   
SvaraCitera

Som vanligt...


   
SvaraCitera

Hej hej. Jag är 20 precis som du, och jag flyttade hemifrån för 2,5 år sedan. Bor med killen och två katter.. och visst det va ju jättekul ibörjan- man kan festa hur man vill.. komma hem när man vill osv osv.. ingen kan bestämma över dig hur du ska ha det eller när du ska städa, tvätta osv osv... Men sen kommer skiten och du blir arbetslös utan a-kassa. Och räkningar för 16000..

Hade jag fått välja om. Hade jag väntat med att flytta. så mycket ansvar som bara kom som en bomb. Men. Nu sitter man här, fått jobb igen och det börjar gå uppåt igen. Men den oron va fan inte nådig man hade innan.
Passa på och njut hemma istället!!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det var skönt som fan, i synnerlighet då man slapp idioten som var full dag ut och dag in.


   
SvaraCitera
Åtta

Det var fruktansvärt skönt. Jag kan inte påminna mig om att jag skulle ha haft hemlängtan någon gång under de 2 år jag bodde själv. Dock lär man sig att uppskatta föräldrarnas matlagning.


   
SvaraCitera

Stroker Ace:

Berätta om den första kvällen på egen fot. Gärna om hur underbart det var.

Först va det jävligt skönt men sen efter ett par dagar kom man på hur mycket som måste göras i ett hem utan diskmaskin , men nu 1,5 år senare har man vant sig .


   
SvaraCitera

kommer inte ihåg riktigt.. det var väl mest kartonger öveallt och jag hade tex ingen soffa så jag vet inte vad jag gjorde.. hade inga vänner här iaf. kanske satt med laptopen i sängen tills jag somnade efter att flytthjälpen hade dragit hem härifrån xD


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Stroker Ace:

Berätta om den första kvällen på egen fot. Gärna om hur underbart det var.

Första gången jag flyttade hemifrån så var det för jävligt. Flyttade alldeles ensam över Atlanten utan att känna en kotte. Det tog kanske runt 3 veckor innan jag började trivas och började lära känna folk på riktigt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Pja. Min första tanke var typ... jaha, nu är jag ensam. Min andra tanke var att imorgon måste jag skaffa mig en cykel.


   
SvaraCitera