Aviseringar
Rensa alla

Ni som har hängt med


Paseo
Ämnesstartare

i vad jag har gjort, känner att det är svårt att missa pga skriver om det överallt på hela forumet, vad är jag för människa?

Kämpar med svåra tankar nu huuuee jag vet att D är en kass kille å ha, men inte har jag väl rätt å köra med samma mynt själv för det. Vad säger ni. Känner mig som en liten hora. Kallat mig själv för hora i 2 dagar. Känns jobbigt. 


   
Citera
Ämnesetiketter

Gör slut med honom istället är mitt råd. Skaffa inte ny kille för fort igen utan vänta tills du hittar en vettig kille. 


   
SvaraCitera
reben

gör slut, försök att döma dig sj så lite som möjligt typ kalla dig hora o så, bara inse du gjort fel utan att bråka m dig sj om d. gå vidare, hitta nån bra, lär känna den ordentligt innan typ.


   
SvaraCitera

Följande kommer vara marginellt till inte hjälpsamt alls, men känner att det behöver sägas ändå: Du är inte prostituerad, du tog inte betalt utan hade ömsesidigt sex på lika villkor. Det är heller inget fel med att vara prostituerad.

I övrigt tycker jag ditt handlande är förståeligt. Stundens ingivelse i kombination med att känna sig snarad, kan jag tänka. Dock skulle jag väl säga att ditt samvete och känsla för moral slog knut på sig själva då du inte ville göra slut per telefon, men istället väljer att vara otrogen och på så vis svika ett förtroende, ett förtroende som han dock tydligen redan svikit och har således ingenting att komma med i frågan. Jag antar dock att du hade ett behov av agera ut och hade du inte gjort det hade du möjligen suttit och mått dåligt åt andra hållet istället. Summa kardemumma kanske det inte det var det mest rationella sättet att handla, men vi är inte alltid rationella och jag vågar påstå att de förmildrande omständigheterna är starka. Här har du gått och saknat närhet och varit, eh, duktig och väntat på hans återkomst medan han har svikit och bedragit dig från början till slut, klart att det uppstår ett behov av att både svara och att ta igen förlorad tid. Eftersom löftet uppenbarligen inte betydde något för honom finns det ingen anledning att det ska betyda något för dig. Bryts en överenskommelse är den ju inte längre giltig. Som slutsats har du ju i viss pliktetisk mening handlat lastbart, men jag tycker inte du ska vältra dig i skuld då du inte har förstört något och dessutom agerat fullt mänskligt. 


   
SvaraCitera

du verkar vela fram och tillbaka med allt som rör det där.. du kanske borde jobba med dig själv innan du hittar någon ny. du verkar inte redo enligt mig...


   
SvaraCitera

åh men kraaaam! 🙁 nedvärdera inte dig själv. jag tycker som de andra att du bör göra slut. det är ganska uppenbart att relationen inte fungerar, finns ingen anledning att vara kvar i den. 


   
SvaraCitera
Paseo
Ämnesstartare

tänker också att jag är omogen helt enkelt. bör inte ha ett förhållande just nu. eg allt jag vill är att ba allt ska va bra med D å vi är tillsammans å allt funkar. men tror aldrig det kommer funka. spec inte nu. när vi båda vart "otrogna". 

pratade med vår gemensamma kompis, hon säger äh det betyder ingenting han gjorde samma sak strunta i det tänk inte på dig själv så han känner ingenting för dig blablabla. men ah det är svårt. känner: nu kommer jag behöva leva resten av mitt liv i vetskapen att jag vart otrogen. känns fruktansvärt.


   
SvaraCitera
Paseo
Ämnesstartare

å vad gäller mr model, känner jag mig helt plötsligt inte ett dugg intresserad. vill aldrig träffa han igen.


   
SvaraCitera

Två fel gör inte rätt, men du känns inte riktigt som skurken i det här. Dock så e det la bra att du har dåligt samvete, för du gjorde oxå fel enligt mig.  


   
SvaraCitera

Paseo:
å vad gäller mr model, känner jag mig helt plötsligt inte ett dugg intresserad. vill aldrig träffa han igen.

Skadeglädje känner igen det där. när man väl har ''fått'' personen är man inte längre intresserad.

iaf, jag tycker att du/ni ska göra slut. även om ni blir tillsammans igen så lär stämningen aldrig vara detsamma som förut. och vem fan vill vara med en otrogen respektlös kille? finns 9385935 bättre där ute. 

svälj d sura äpplet och gå vidare. om 3 veckor mår du som vanligt igen


   
SvaraCitera
Paseo
Ämnesstartare

Jag skulle kunna trösta mig med att D inte ansåg att vi var tillsammans. "Skulle du vara otrogen i colombia?" frågade jag han innan han åkte. han svarade: "jag kan inte vara otrogen mot dig för du är inte min flickvän. men du kanske blir det i framtiden, vi får se"

fast jag kände ändå att han var min pojkvän. det var min uppfattning. och jag sa att jag skulle vänta på honom. så kan väl kanske inte trösta mig med det ändå.


   
SvaraCitera

Fkpaw:
Två fel gör inte rätt, men du känns inte riktigt som skurken i det här. Dock så e det la bra att du har dåligt samvete, för du gjorde oxå fel enligt mig.  

lite synd att matematiken inte funkar i irl situationer :/ 

Tycker också att du ska göra slut. Relationen verkar inte fungera särskilt bra... 


   
SvaraCitera

Har inte riktigt koll på vad som hänt och tänker att jag då kanske inte har så vettiga tips att komma med, men jag kan erbjuda en stor fet kram! 


   
SvaraCitera
Paseo
Ämnesstartare

kanske, kanske är det så att jag inte hade tagit steget å dumpat honom om jag inte failat själv. kanske, kanske var det det som krävdes. 


   
SvaraCitera
mynona

Nachac: Här har du gått och saknat närhet och varit, eh, duktig och väntat på hans återkomst medan han har svikit och bedragit dig från början till slut, klart att det uppstår ett behov av att både svara och att ta igen förlorad tid. Eftersom löftet uppenbarligen inte betydde något för honom finns det ingen anledning att det ska betyda något för dig. Bryts en överenskommelse är den ju inte längre giltig. Som slutsats har du ju i viss pliktetisk mening handlat lastbart, men jag tycker inte du ska vältra dig i skuld då du inte har förstört något och dessutom agerat fullt mänskligt.

Plus på detta Paseo, jag kan upprepa samma saker med mina egna ord om du vill för jag tycker likadant. Men summering: han svek sitt löfte först, och genom att svika dig har han samtidigt automatiskt löst dig från ditt löfte. Därmed har du inte gjort något fel. Han anser sig definitivt inte prostituerad för att ha varit otrogen så varför ska du göra det för att du gjorde samma sak, dessutom med all rätt eftersom han svek först. Du var kort sagt i din fulla rätt och hade jag varit du hade jag inte haft dåligt samvete. Han var ett dåligt inflytande på dig eftersom den sortens killar får tjejer att känna sig smutsiga för att de ger efter för honom så att han själv ska slippa känna sig smutsig för att han saknar karaktär, det är ren skuldöveföring och det är så dubbelmoral fungerar. Allt är som det ska, du var i din fulla rätt eftersom han gjorde det först. 


   
SvaraCitera