Aviseringar
Rensa alla

ni som har haft öroninflammation


Ämnesstartare

vad brukar ni göra åt det? vad brukar ni göra när ni har det och hur lång tid brukar det ta innan det försvinner? jag har haft det i tre veckor nu, visst jag har hållt igång mycket och började ta penicillin i förrgår men det känns ändå som om jag kommer vara nästäppt och ha lock för öronen för resten av livet för jag har haft den här skiten så jävla länge!! jag sover jättedåligt också, äre nån som har några tips? och säg nu inte att jag ska lägga mig och sova för det har jag försökt, blir bara rastlös! jag har ingen feber eller så men jag har jättedålig hörsel och så ekar det i huvudet när jag pratar, dessutom "pyser" det ur ena örat ungefär som om det andades, orkar inte[cry]


   
Citera
Ämnesstartare

Jag hade det heeela tiden när jag var mindre. Opererade örat när jag var typ 10 dock, efter det hare varit lugnt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag har aldrig haft det men har alltid hört en massa äckliga historier om det så det är min största rädsla. Jag hoppas att jag aldrig får det.


   
SvaraCitera

när man börjar med penicillin blir de ju bättre efter några dagar, varför väntat så länge?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sist sprack båda mina trummhinnor, det var typ den skönaste känslan jag fått i hela mitt liv! Vilken lättnad! Men jag rekommenderar dig inte att sticka hål på de[sad]

Det var riktigt kul när man satt i skolan och inte hörde ett skit vad folk längre än 2 meter ifrån en sa.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Marshmallow:

när man börjar med penicillin blir de ju bättre efter några dagar, varför väntat så länge?

jag var utomlands i 3 veckor när det hände, det var efter första veckan det kom, då vare mer av en vaxpropp ist och jag tog örondroppar ett tag men utan framgång, sen har min hörsel blivit sämre och jag har jättesvårt att behärska mig och bemöta folk trevligt när jag mår såhär, jag vill vara snäll men det är så jävla svårt, blir så stressad och skit när folk börjar prata med mig (särskilt när de inte kan ha ögonkontakt) och man måste anstränga sig för att höra

Chryseus:

Det var riktigt kul när man satt i skolan och inte hörde ett skit vad folk längre än 2 meter ifrån en sa.

men hur har du det med hörseln nu då? och hur lång tid tog det innan trumhinnorna sprack?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SAVE ME:

men hur har du det med hörseln nu då? och hur lång tid tog det innan trumhinnorna sprack?

Jag hör som vanligt nu, de läkte snabbt. Öhmm, det gick rätt snabbt. Tror det var efter 2-3 dagar med öroninflammation.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Chryseus:

Jag hör som vanligt nu, de läkte snabbt. Öhmm, det gick rätt snabbt. Tror det var efter 2-3 dagar med öroninflammation.

ok så i klartext: 2-3 dagar efter att trumhinnorna sprack så var din hörsel precis som innan du fått öroninflammation?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Chryseus:

Jag hör som vanligt nu, de läkte snabbt. Öhmm, det gick rätt snabbt. Tror det var efter 2-3 dagar med öroninflammation.

förresten hur länge hade du öroninflammation?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SAVE ME:

ok så i klartext: 2-3 dagar efter att trumhinnorna sprack så var din hörsel precis som innan du fått öroninflammation?

Nejnej, jag hör bra nu men det tog nog någon vecka innan allt var som vanligt. Trummhinnorna sprack 2-3 dagar efter att det börjat göra ont.

SAVE ME:

förresten hur länge hade du öroninflammation?

En vecka kanske?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Chryseus:

En vecka kanske?

fan! jag som haft min i över tre veckor >.<

vad gjorde du på dagarna under den perioden då?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SAVE ME:

vad gjorde du på dagarna under den perioden då?

Gick i skolan.. de sprack och började rinna blod en dag i skolan när jag nös till 😀 Det är ju inte så att man får feber av det, vanligtvis.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Chryseus:

Gick i skolan.. de sprack och började rinna blod en dag i skolan när jag nös till 😀 Det är ju inte så att man får feber av det, vanligtvis.

nej jag kan ju äta och jag kan ju sova, dock sover jag inte spec mycket p.g.a detta :/


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SAVE ME:

nej jag kan ju äta och jag kan ju sova, dock sover jag inte spec mycket p.g.a detta :/

Knapra så mycket ipren/alvedon du får om dagarna och ta alltid 1-2 tabletter 30-45min innan du ska lägga dig. Hur länge har du käkat penicillin? Det ska ju dämpa sig efter ett par dagar med pinicillin.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Chryseus:

Knapra så mycket ipren/alvedon du får om dagarna och ta alltid 1-2 tabletter 30-45min innan du ska lägga dig. Hur länge har du käkat penicillin? Det ska ju dämpa sig efter ett par dagar med pinicillin.

okej men jag började ta tabletter i fredags, tog en på fredag kväll, 2 igår, en klockan 12 idag och nästa klockan 18, dessutom har jag sprejat näsan (har snuva också) ett oräkneligen antal gånger


   
SvaraCitera