Aviseringar
Rensa alla

ni som har syskon


Ämnesstartare

Hur hade du reagerat om ditt syskon hade börjat umgås/chatta/skypea med din(a) vän(ner) utan att du var med?

Är jag elak & självisk bara för att jag ej tycker om detta?

MVH
tjej som tror att syrran kommer sno mina vänner pga: hon är rolig å jag är tråkig


   
Citera

Elak du är mot dina vänner om du hellre vill att de ska vara med en tråkig än en rolig [sad]


   
SvaraCitera
höna

nej haha ingen risk att de skulle göra det, iofs.


   
SvaraCitera

Bryr mig ej. Har inga vänner att bli av med. Annars hade jag något inte brytt mig heller egentligen bara varit bitter


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Budolicious:

Elak du är mot dina vänner om du hellre vill att de ska vara med en tråkig än en rolig

Haha, ja. Kanske borde ge bort dem till min syster så d får ha roligt. [sad]


   
SvaraCitera

Min tvilling ogillar min andra bästa vän skarpt så det är ingen chans. Skulle väl känna mig lite hotad men vi har typ alltid delat vänner och det är typ roligare att umgås med både henne och någon annan än bara henne ibland [y] Så det är mer typ "mitt" är "ditt" mellan oss eftersom att hon är min bästa vän.


   
SvaraCitera

Jag har inga syskon så jag vet inte om jag hade haft något emot detta eller hur mycket det stört mig. Jag vet däremot att jag definitivt hade tyckt att det var väldigt väldigt... udda, konstigt, det känns som att det hade skapat pinsamma ögonblick.

"Jag pratade med din bror/syster och han/hon sa att..." och så kommer något väldigt oväntat o pinsamt som bara får en att svara med ett "oooooookej".

[love]


   
SvaraCitera

Hade ej gillar, främst för farhågan att de skulle prata om mig. Uh.


   
SvaraCitera

Mina vänner är bra personer. (de flesta i alla fall!)

Jag vore glad om mitt syskon hängde med mina vänner på nätet i stället för dem som nu hängs med... :/


   
SvaraCitera

Beror väl på vilken relation man har till sitt syskon. Jag skulle inte ha något emot det, men så kanske det är mindre känsligt med en bror, vad vet jag?

Du är inte elak, lite ömtålig kanske. Lägg ingen skuld på dig själv, men du måste våga släppa kontrollen mer.


   
SvaraCitera

min lillebror får inte snacka med mina vänner

skiljer 5 år. är ju bara weird. men ibland kan vi spela spel tillsammans [smile]


   
SvaraCitera

Jag har det redan så, det är lugnt för min del. Ibland kan det kännas lite så att man tävlar mot varandra, men jag försöker att tänka på att vi är olika personer och att det är kul att ha flera olika vänner istället för bara en.


   
SvaraCitera

det är inte så stor risk att de skulle börja chatta med varandra. visst går jag och min sysster bra ihop trots att de skiljer 6 år på oss men tror att vi har för olika bekantskapskräts för att vi skulle vilja umgås med varandras väner mer än nnån enstaka gång. visst kan de känns en anning skumt när vi har gemensama väner med och man inte ricktigt vet va de hitar på när man själv inte är med men de funkar man lär sig att de inte är så faligt och min bror behöver jag knapast oroa mig föra att han ska sno mina väner.


   
SvaraCitera

ne vi är helt olika


   
SvaraCitera

hon vill väl knulla?


   
SvaraCitera