Aviseringar
Rensa alla

Ni som har TELENOR


Ämnesstartare

Jag skaffade telenor nyligen men är besviken. 250 kr i öppningsavgift, 200 kr/mån att ringa hur mycket jag vill för, 100 kr förhöjd månadsavgift, 49 kr / mån i försäkring och 59 kr för att "surfa fritt" - TROTS att dom sa att nätet i mobilen skulle vara gratis de 2 första månaderna. Dessutom använde jag saldo för över 200 så de vart typ 50 kr extra...

Sen har inte mitt gamla nummer deporterats över fast jag registrerat det på Comviq 2 ggr (första gick tydligen inte!) och så la dom abonemanget på mammas personnummer så jag inte får ringa gratis till alla inom telenor (trots att jag är under 26). Men jag ska försöka fixa det där, trots att jag gått till butiken över 5 ggr och försökt få det ordnat...

Är ni andra som ha telenor nöjda?
Kostar det lika mycket för er?
Hur bra tycker ni Telenor är på en skala 1-5?


   
Citera
Ämnesetiketter

diamond_:

Är ni andra som ha telenor nöjda?
Kostar det lika mycket för er?
Hur bra tycker ni Telenor är på en skala 1-5?

Flytta mitt gamla nummer från telia strulade en del och det tog ungefär en månad. Fick det att fungera igår.
Betalar 99kr/månad, + 59kr "surfa fritt" det är ungefär vad jag ringer för då jag kan använda skype där teckningen är bra.

Överlag är jag nöjd men det strulade som sagt en del med nummerbytet och två av försäljarna i två av deras butiker var riktiga skitstövlar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Pakanajuhla:

Betalar 99kr/månad, + 59kr "surfa fritt" det är ungefär vad jag ringer för då jag kan använda skype där teckningen är bra.

Vad har du för telefon? Kan ju inte va så himla nice om de "bara" va 99kr/mån?
Jag kör ju liksom 199/mån, + 49/mån i försäkring och 100 kr för mobilen i månaden eller vad de var..

Pakanajuhla:

Överlag är jag nöjd men det strulade som sagt en del med nummerbytet och två av försäljarna i två av deras butiker var riktiga skitstövlar.

JAG FÖRSTÅR DIG PRECIS, samma strul för mig.
Vilka butiker var det?
Eller vad hette dom då säljarna?


   
SvaraCitera

De var jävligt grisiga som inte kirrade en ny telefon åt mig på direkten när min pajade två månader efter att jag fått den... (var givetvis tvungen att betala av den under hela tiden ändå, såklart).


   
SvaraCitera

diamond_:

Vad har du för telefon? Kan ju inte va så himla nice om de "bara" va 99kr/mån?
Jag kör ju liksom 199/mån, + 49/mån i försäkring och 100 kr för mobilen i månaden eller vad de var..

Jag betalade faktiskt telefonen kontant, 5200kr.

99kr/mån täcker sms och mms ganska precis, jag gör inte av med mer.
Eftersom surf är fri och telefonen liknar en handdator kan jag ringa i princip gratis med skype.

diamond_:

JAG FÖRSTÅR DIG PRECIS, samma strul för mig.
Vilka butiker var det?
Eller vad hette dom då säljarna?

Har tyvärr inte namnet på säljarna, det var i uppsala iallafall.
Genom att påpeka det för den tredje säljaren lyckades jag pruta ner telefonen 800kr. [blush]


   
SvaraCitera

Har Telenor Enkel Kontant, bryr mig inte direkt om kostnaderna, skickar kanske 5 SMS, och ringer ca 20 minuter på en vecka.


   
SvaraCitera

Jag kallar det för TELESNOR.
Så det är mitt svar samt motivering.


   
SvaraCitera

Min räkning brukar landa på runt 400, har 199 abonnemang och ringer för rubbet, har gratis sms till hela Sverige för 99 och så är resten typ försäkringar och betalning av mobilen och sånt.

Jag är ganska nöjd faktiskt, har inte strulat nåt alls för mig. Dock ångrar jag att jag valde 199 abonnemang, ringer knappt nåt alls...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

standby:

De var jävligt grisiga som inte kirrade en ny telefon åt mig på direkten när min pajade två månader efter att jag fått den... (var givetvis tvungen att betala av den under hela tiden ändå, såklart).

MMh förstår de.. men vadfan, hade du inte försäkrning?

Pakanajuhla:

Jag betalade faktiskt telefonen kontant, 5200kr.

99kr/mån täcker sms och mms ganska precis, jag gör inte av med mer.

Hehe okej soft 🙂 vilken telefon va de?

Pakanajuhla:

Har tyvärr inte namnet på säljarna, det var i uppsala iallafall.
Genom att påpeka det för den tredje säljaren lyckades jag pruta ner telefonen 800kr.

HEHE Gooood [cool]

sweptaway:

Min räkning brukar landa på runt 400, har 199 abonnemang och ringer för rubbet, har gratis sms till hela Sverige för 99 och så är resten typ försäkringar och betalning av mobilen och sånt.

gratis sms till hela sverige e nice... men jag kör hellre attjag betalar för de o ringer mindre... fast de kostar typ mindre o ringa än sms'a.. jag sms'ar upp mina cash [n]

sweptaway:

Jag är ganska nöjd faktiskt, har inte strulat nåt alls för mig. Dock ångrar jag att jag valde 199 abonnemang, ringer knappt nåt alls...

Oki, du kan inte ta bor 199 då? jag ringer heller knappt alls, har lust o bara ha 99kr sms men de lär inte gå ta bort 199 :/


   
SvaraCitera

diamond_:

MMh förstår de.. men vadfan, hade du inte försäkrning?

Självklart! [y]


   
SvaraCitera

diamond_:

fast de kostar typ mindre o ringa än sms'a

fast jag ringer knappt något, desto fler sms... [blush]

diamond_:

Oki, du kan inte ta bor 199 då? jag ringer heller knappt alls, har lust o bara ha 99kr sms men de lär inte gå ta bort 199 :/

nee [sad] eftersom det är själva abonnemanget så är man bunden till det så länge man satt upp sig på det, som 18 månader för mig [cry] fast snart har jag bara ett halvår kvar [crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sweptaway:

fast jag ringer knappt något, desto fler sms...

SAmma för mig... men jag sms'ar upp mina 199 istället [sad]

sweptaway:

nee eftersom det är själva abonnemanget så är man bunden till det så länge man satt upp sig på det, som 18 månader för mig fast snart har jag bara ett halvår kvar

Ahaokej... men vad lyx med bara 18 månader [surprised] jag har fan 24 månader [n]


   
SvaraCitera

diamond_:

SAmma för mig... men jag sms'ar upp mina 199 istället

men är det inte bara pengar man kan ringa för? [surprised]


   
SvaraCitera

Jag har ju precis köpt en Iphone, och allt har funkat bra som fan. Trodde inte det om Telenor, men jag är jävligt nöjd. Dock så har min pojkvän också Telenor, och han har fått krångla som fan, för att dom gjort fel hit och dit och sen är så jävla sega på att fixa till sina egna misstag.

Betalar typ 670 kronor i månaden, totalt, me försäkring och allt. 199kr fri surf ingår, underbart. Ringer för 0.09 öre i minuten till alla nät och det dras från en pott på 499:- och sms'en likaså, dom kostar 0.69 öre till alla.

Dock är jag fast i 24 månader, men tror inte jag hinner tröttna på Iphone 😀

Telenor betyg, hittils: 4 av 5


   
SvaraCitera
kachin

mopsen:

Jag kallar det för TELESNOR.

jag mäd [crazy]

sämst tÄckning också.


   
SvaraCitera