Aviseringar
Rensa alla

Ni som hatar Metal - Hur kommer det sig?


Ämnesstartare

De är töntar. /thread


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Armagedda: Får ta mig en titt senare!

gut!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Buddah:
Finns det verkligen så många som "hatar" Metal? Hat är ett väldigt starkt ord, jag hatar då inte lakrits (som också ar med smak att göra, om än via ett annat sinne) men jag kan inte äta det. 

Finns rätt många, ja. Även "starkt ogillar"-e.

iddqd:
De är töntar. /thread

Glatt skålande


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dom är bara arga och skriker. det är tråkigt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Xisco:

För att det är så när man väl lyssnar. Väldigt få metal-låtar har varit goa, resten är oväsen och man hör inte sången. Jag vill ha sång också, inte bara "skrällande cymbaler"

Då undrar jag direkt vad i helvete du lyssnat på.


   
SvaraCitera

ofta är de som gillar metal och klär sig enligt det douchebags. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tevepro:
ofta är de som gillar metal och klär sig enligt det douchebags. 

Kan säkerligen till viss del stämma. Dock så handlar det isf om dessa snorungar som lyssnar på Metalcore, om man får dra en grov generalisering.

Vad tycker du om oss som avgudar Metal som inte klär sig enligt genren? Samt har ljust hår och blåa ögon och beter oss som civiliserat folk? Skål h3h3h


   
SvaraCitera

Armagedda: Kan säkerligen till viss del stämma. Dock så handlar det isf om dessa snorungar som lyssnar på Metalcore, om man får dra en grov generalisering.

Armagedda: Vad tycker du om oss som avgudar Metal som inte klär sig enligt genren? Samt har ljust hår och blåa ögon och beter oss som civiliserat folk? h3h3h

jag kan inget om subgenrer inom metal. tycker ofta det är vanligt att folk som klär sig så ska ha någon slags cool/macho image med det. jag har inget emot metal som musik men det är inget för mig.  Vet massa personer som är schyssta och gillar metal, liksom


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

AAAAAAAAAAARRRRRRRRRRGGGGGGGHHHHHHHHHHH

-Varenda jävla metalartist


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Armagedda: Dock så handlar det isf om dessa snorungar som lyssnar på Metalcore, om man får dra en grov generalisering.

Nu är du ute och seglar själv. De som nästan bara lyssnar på Metalcore klär sig allt som oftast "casual", precis som de som spelar Metalcore. Tonåringar som klär sig "Metal" har ofta valt ut typ 5 band som de tycker är häftiga och som de kan vara fanboys/girls av.

Typ Korn, Slipknot, In Flames, Bullet For My Valentine (visserligen "Metalcore", kass sådan, men verkar gå hem hos småtjejer) och Amaranthe.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det jag hatar är med metal är kanske genrebögandet, "Nej det går inte att lyssna på det bandet för det lyssnar på 14-åringar på, man kan inte vara ett sant metalhead förrän man bränt ner sin första stavkyrka"


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Min erfarenhet av människor som som ogillar metal sådär starkt är att de tror allt låter som Death/black dylik i vilket fall jag kan ha förståelse för inställningen. Kan uppskatta growl i viss mån, men inte bara.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Buddah:

Nu är du ute och seglar själv. De som nästan bara lyssnar på Metalcore klär sig allt som oftast "casual", precis som de som spelar Metalcore. Tonåringar som klär sig "Metal" har ofta valt ut typ 5 band som de tycker är häftiga och som de kan vara fanboys/girls av.

Typ Korn, Slipknot, In Flames, Bullet For My Valentine (visserligen "Metalcore", kass sådan, men verkar gå hem hos småtjejer) och Amaranthe.

Nej nej... Gäller även de banden du nämner! Jag drog ju som sagt grov generalisering och anser att majoriteten av det dessa ungdomar lyssnar på det som jag nämnde, fast även dina listade band. De flesta katiga ungarna med tajta svarta jeans och BMTH t-shirts, typ.

Fan vad jag klagar.. Kan inte hjälpa det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dazed:
Det jag hatar är med metal är kanske genrebögandet, "Nej det går inte att lyssna på det bandet för det lyssnar på 14-åringar på, man kan inte vara ett sant metalhead förrän man bränt ner sin första stavkyrka"

Word på den. Hatar när (gäller ofta Black) man inte är tillräckligt "True" om man inte lyssnar på ett specifikt band. Nu har inte jag personligen blivit utsatt för dessa mjäkiga påhopp, men vet ju att det existerar så att säga!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Armagedda: Fan vad jag klagar.. Kan inte hjälpa det.

Du verkar inte heller ha speciellt mycket kärlek för Metalcore, hur kommer det sig? Glad

Även om den mest mainstreamvänliga Metalcore:en kanske inte är något att hänga i granen så finns där mycket bra också. Det jag gillar med genren är att det ofta är högt tempo, tungt och köttigt. Australiensiska Metalcore-band är ofta duktiga på att träffa rätt här, exempelvis Confession som jag lyssnar mycket på:


   
SvaraCitera