Aviseringar
Rensa alla

Ni som hatar rasism


Ämnesstartare

Tycker ni dehär är ok? 

Som en i kommentarsfältet sa:
"Finns massor av fattiga pensionärer, arbetslösa, sjukskrivna, ensamstående, ungdomar, studenter, som inte har råd med tandläkare. Varför får inte dessa samma hjälp?" -Ann Jacobs


   
Citera
reben

ja det är det väl


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Orkar inte se på videon men vad har det med om man hatar rasism att göra?  Ska man älska rasism eller


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ja det låter bra Tumme upp (jag är antirasist)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

adaq:
Ja det låter bra Tumme upp (jag är antirasist)

vill du betala 1450 kr mer bara för att du är svensk?


   
SvaraCitera

Alla ska betala lika mycket eller inget alls, skulle vara bra om de hade ett standard pris som alla får betala, oavsett om du har lön eller inte, bidrag eller inte.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag personligen tycker att staten ska se om sina egna medborgare i första hand så ja jag tycker att detta är fel. Sverige och dess frälsarmani går mig på nerverna.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Awflauggz: "Finns massor av fattiga pensionärer, arbetslösa, sjukskrivna, ensamstående, ungdomar, studenter, som inte har råd med tandläkare. Varför får inte dessa samma hjälp?" -Ann Jacobs

De har väl tak över huvudet åtminstone?

Orka bli förbannad över att urfattiga får betala mindre...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Zodd: Orka bli förbannad över att urfattiga får betala mindre...

Folk blir förbannade för att våra skattepengar går till människor som inte ens är medborgare i detta land. Vem har utsett Sverige till en världshjälp-organisation? Är detta något som har röstats fram demokratiskt eller har våra politiker ett frälsarkomplex?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Razor: Folk blir förbannade för att våra skattepengar går till människor som inte ens är medborgare i detta land.

Är människorna mindre värda om de inte är från Sverige?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Zodd: Är människorna mindre värda om de inte är från Sverige?

De är mindre värda för mig om de inte är medborgare i samma samhälle som jag är. Så länge de inte är en del av samhället bör de heller inte få ta del av samhällets resurser utan folkets samtycke.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Zodd: Är människorna mindre värda om de inte är från Sverige?

Är jag som människa mindre värd om jag inte kan åka ner till zimbabwe och få billigare tandvård än deras inhemska befolkning?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Razor: De är mindre värda för mig om de inte är medborgare i samma samhälle som jag är.

Låter sjukt tycker jag.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Zodd: Låter sjukt tycker jag.

Låter rationellt tycker jag.

Jag ser efter mina värden i följande ordning:
1) Mig själv
2) Min familj
3) Mina vänner
4) Mina kollegor
5) Samhället jag bor i och människorna där.
6) Andra människor på detta jordklot


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tardig

Razor: De är mindre värda för mig om de inte är medborgare i samma samhälle som jag är.


   
SvaraCitera