Aviseringar
Rensa alla

Ni som hetsäter; VAD äter ni och hur mycket?


Ämnesstartare

Har själv många års hetsätning bakom mig och har alltid undrat, alla ni som hetsäter; HUR mycket och VAD äter ni? Exakt hur kan en dag se ut för er liksom?


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

runt 3000-4500kcal
fast jag spyr inte så då får man inte i sig lika mycket.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Men hur äter du? Vad liksom? Och när?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Har väl inte precis hetsätningar, men det är under viss hets och det är framförallt MYCKET. Godis, choklad, glass, MACKOR, vanlig mat och naturgodis. [shake] O'boy också. Ocg digestive. Fast det är mer som överätning, att jag äter över hela dagen. Det känns ibland som om jag bestämmer "på torsdag DÅ ska jag äta vad jag vill" och sen blir det så. Men då blir det ofta fredag och lördag också, och sen på måndagen går man ner lite i kcal inta, lite mer på tisdagen, mycket på onsdagen och sen är man där igen. I en ond cirkel.
Så är detb iaf för mej...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag äter de jag käbner för att äta då hellst sött mm gott jag har hafft en hämsk dag idag tex. Jag har ätit tårta o massa sånt =S Inte så roligt nu när de börjar lugna sig . faan ja skulle inte ha ätit allt varför sa inte bara någon va håller du på med :S fan ja har sprungit i kylskåpet hela dagen
..
åh =/


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nu när ja tänker efter så började jag dagen med Pyttipanna o ägg fortsatte sen med tre mackor då va klockan typ 11 hjälp ja vaknade 10 sen åkte jag iväg kom hem typ 13o då åt ja en rätt så stor bit tårta från igår o vit choklad ne ja åt varma mackor först två stycken.. sen somnade jag sen vaknade jag vid 15 va på um 16 kom hem o åt en vårulle och åt glass.men vad är de häär sen åt jag två mackor efter de den sista biten tårta o yttligare lite vit choklad o nu senast år ja fryst färdigmat en port. o sen jordgubbar med mjölk nu får det varanog =/


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Igår hetsåt jag följande saker:

- knäckebröd
- ost
- mjukost
- knäckis
- salta kex
- chokladgodisar
- godis
- mars
- milkyway
- glass
- skinka
- chips
- smörlängd
- kexchoklad
- filmjölk
- start!
- Oboy
- smörlängd
- hallongrotta
- skinkskivor
- mariekex

Det började redan på morgonen... sen fortsatte det när jag kom hem från skolan eftersom jag redan förstört dagen... lyckades sluta vid 7 ungefär för jag trodde verkligen jag skulle sprängas! Spyr inte så det fick helt enkelt inte plats mer. Åt allt detta TROTS att jag hetsåt i förrgår också, och fortfarande var mätt efter den hetsätningen på morgonen egentligen :S
Har lyckats äta normal frukost idag i alla fall... skiter det sig idag också vet jag inte vad jag gör. Hopplöst fall är jag...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag har perioder när jag hetsäter... då kan det se ut nåt i den här stilen:
6:50 Vaknar, äter frukost (typ 2 mackor och yoghurt med müsli och en kopp té)
8:00 Går till skolan, äter frukost igen (typ fil med corn flakes och banan samt en macka eller två och varm choklad
09:30 Rast, köper två donuts
11:00 Lunch, äter två-tre stora portioner (hela tallriken) och dricker 3 glas mjölk
12:30 Rast, köper 300 gram choklad
14:00 Slutar, köper 100 gram choklad
14:50 Åker hem och gör omelett på 4 ägg, paprika, purjolök, skinka, tomat, och ost
17:30 Äter middag, 2-3 portioner
20:00 Äter kvällsmat, 2 mackor och ett glas mjölk eller yoghurt
20:15-02:30 Sitter vid datorn, går och småäter yoghurt/mackor och dricker té
02:30 Äter en nattmacka eller två med marmelad på, oftast en kopp té till
03:00 försöker sova.

Detta håller på någon vecka i sträck, då brukar jag ha gått upp från 72,8 till 78,4 och då får jag panik och bantar en vecka eller två tills jag är nere i 72,8 igen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

_corny_:

Fast det är mer som överätning, att jag äter över hela dagen. Det känns ibland som om jag bestämmer "på torsdag DÅ ska jag äta vad jag vill" och sen blir det så.

samma här, bestämmer också en dag (blir nästan alltid lördag) då jag kan äta vad jag vill och hur mycket jag vill - oavsett om jag är sugen eller inte. fast ofta brukar det sluta med att söndagen också blir likadan... sen kompenserar jag genom att äta runt 1000kcal/dag i veckan och träna 3-4ggr. när jag hetsäter blir det mest:

- godis (choklad)
- formbröd
- chips
- popcorn
- nötter
- kakor
- bullar/bakelser
- glass
- pasta med sås
- snabbmat (typ kebabtallrik/mcdonald's)
- knäckebröd/finncrisp

ja, allt jag kommer åt i princip. senast slutade det med att jag överåt hela lördagen fram till klockan tre på natten... nu ska jag i alla fall försöka hålla mig till lördag [rolleyes] och bli uppsvullen och starta om allting på måndag igen... [tired]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sen har jag iofs dagar där det är olika från måltid till måltid... typ skippa lunchen för att vara nyttig och gå och köpa tre chokladkakor 20 min senare... Sån dag idag :/


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag brukar hetsäta allt från 2000 till 4000 kcal på ett ungefär
Då blir det oftast:

glass
kakor
chips / popcorn
choklad
mackor
yoghurt
MAT

nästan allt som finns hemma.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

PsyDafne:

Jag brukar hetsäta allt från 2000 till 4000 kcal på ett ungefär
Då blir det oftast:

glass
kakor
chips / popcorn
choklad
mackor
yoghurt
MAT

nästan allt som finns hemma.

samma som dafne
[cry]
äter oftast när jag är stressad....


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

när jag hetsäter på natten blir det runt 4000 kcal (utöver de 1000kcal som jag äter varje dag).
fast när jag äter hela dagar (bara hemma och äter och äter) är det inte så svårt att komma upp i 10 000 kcal.

Äter glass, müsli (start), kakor, kanelbullar m smör, bakelser, hämtmat från kylen, tårtor etc. Innan åt jag mycket bröd också, kanske 10-15 stycken men om vi inte har 28% smör hemma kan jag inte äta mackor för då smakar det inte bra. har jag planerade hetsätningar köper jag ofta godis med hem (6-7hg + choklad stycksaker)..

i vissa desperata tider har jag frossat i grädde-banan blandning, kommer lätt upp iallafall..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Min dag blev fel bara.
Frukost: Kyckligsallad på 50 g. kyckling, i skiva tomat, lite spenat och lite permesanost, några skivor röd lök.

efter det åt jag 5 hg. lösgodis, bara choklad.

Middag: Omelett, massa vitt bröd, lite grösaker och skinka.

efter det 4 hg. lösgodis igen. och en halv banan/choklad muffins.
nu är jag speedad så att jag inte kan sova. hög? hjälp mig att sluta!
Imorgon börjar jag med min nya medicin = jag får inte äta godis, socker.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

En macka


   
SvaraCitera