Aviseringar
Rensa alla

Ni som övningskör/Har tagit körkort


Ämnesstartare

Hur gamla var ni när ni började? Är fett orolig att jag är sen, jag vill inte köra ute i det här pissvädret, jag började nu i somras, jag var 17 då och är fortfarande det, svara bara på frågan, hur gamla var ni när ni började övningsköra OCH när ni tog körkort?


   
Citera
Ämnesstartare

Började "på riktigt" när jag var 18. Tog det när jag var 20. Hade ett par riktigt långa avbrott blabla


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag började väl ett par dagar efter jag fyllt 16, och fick kortet ett par veckor efter jag fyllt 18.
Tror knappast att du är för "sen", finns ju många som inte tar kortet precis när de fyllt...


   
SvaraCitera

the king of kings:

jag vill inte köra ute i det här pissvädret

Ja, för vädret är ju verkligen avgörande om man kan köra bil eller nej.
"nej, det är hela 1 plus-grad, då går det inte att köra"[tard]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Husaberg_motard:

Ja, för vädret är ju verkligen avgörande om man kan köra bil eller nej.
"nej, det är hela 1 plus-grad, då går det inte att köra"

du vet jag menar.........kukhuvud -.-


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ok tack då slipper jag känna mig så farligt stressad, började i augusti men har bara kört typ 4 gånger [sad]


   
SvaraCitera

Ta det lugnt o låt det ta den tid det tar.

Själv fyller jag 18 nu i maj och har övningskört runt 3 ggr..
Är nog fan dags och börja snart alltså [confused]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

började övningsköra när jag va 16, sen tog jag kortet strax efter att jag fyllde 18 ^^


   
SvaraCitera

the king of kings:

jag vill inte köra ute i det här pissvädret

Jag b​örjade när jag var 16... Fyller i april men började köra "lagligt" (dvs med tillstå​nd) på vintern. Riktigt bra träning! Jag råder att köra när det är halt så man lär si​g hantera bilen i knepigt väglag. Det kan vara avgörnade mellan liv och död ibland...​
Tog kortet den 18de maj dvs exakt en månad efter att jag fyllt 18[smile].


   
SvaraCitera

Köra är det enklaste som finns. Fast körskolelärare tenderar att göra det till det sv​åraste som finns. Undvik m.a.o körskolelärare och körskolor som pesten.

Om du prom​pt ska gå på körskola, kör inte mer än några lektioner. Jag skulle kunna skriva en lå​ng rapport varför du bör göra såhär, men du får helt enkelt tro på mig. Upp till dig.


   
SvaraCitera

började köra när jag va 16


   
SvaraCitera

Var 16 när jag började köra, tog kortet när jag var 18.[smile]
GL HF med körningen.[​bigcheers]


   
SvaraCitera

the king of kings:

du vet jag menar.........kukhuvud -.-

Nej, jag vet inte vad du menar.

Patetiska stackare som dig borde inte vistas i trafiken. Din mognad verkar vara lika stor som en 7-årings[rolleyes]

Snälla, väx upp och bättra på ditt ordförråd så folk kan ta dig på allvar[tard]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Husaberg_motard:

Nej, jag vet inte vad du menar.

Patetiska stackare som dig borde inte vistas i trafiken. Din mognad verkar vara lika stor som en 7-årings

Snälla, väx upp och bättra på ditt ordförråd så folk kan ta dig på allvar

omduintevetvadjagmenarärdudumihuvudet[no-no]


   
SvaraCitera

sylar:

Köra är det enklaste som finns. Fast körskolelärare tenderar att göra det till det sv​åraste som finns. Undvik m.a.o körskolelärare och körskolor som pesten.

Lycka till att klara uppkörningen då. En normal människa har ingen aning om vad som krävs såvida man inte nyss tagit körkort.

F.ö. började jag övningsköra när jag var 16 och tog kortet 10 dagar efter att jag fyllt 18.


   
SvaraCitera