Aviseringar
Rensa alla

Ni som säger att det inte finns mycket rasism


Ämnesstartare

Och påstår att jag är weirdo när jag håller på. Den uppdrag granskning gjorde om imamer kommer att bygga upp bara ännu mer rasism/främlingsfientlighet mot muslimer. Invandrare har de sämre i arbetsmarknaden och ingen kan förneka det.

Många invandrare blir diskriminerade pga deras hudfärg det kan man finna statistik på. Sedan många som spelar fotboll på andra ställen i landet utanför storstäderna, i små kommuner blir bemötta av rasism. Så överdriver verkligen jag?


   
Citera
Paseo

Det finns jättemycket rasism, men man kan inte gå runt och vara nojjig hela tiden bara för det. Sen kanske du överdriver lite också ibland... Tex när du sa att du inte har flickvän för att du är mörkhyad. Knappast en trolig anledning [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anura:

Så överdriver verkligen jag?

Jag tycker du oroar dig för mycket/lägger för stort fokus på det i vilket fall.

Visst, det kanske är svårare att få jobb och det kanske finns en och annan inavlad idiot som slänger ur sig något korkat ibland. Men det kommer det tyvärr antagligen alltid att göra, var man än vänder sig.

Men gör dig själv en tjänst och tänk på något annat. Du pratar ju så mycket om att andra säger si och så. Märker du det mycket själv? Om inte, då är det väl bara att vara glad och leva vidare.

Man kan ju inte gå runt med skottsäker väst och dubbla hängslen bara för att någon någon, någonstans skulle få för sig att skjuta mot en (de kanske siktar på huvudet och då är det ju skitsamma...).


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Visst finns det utbredd rasism, men inte i den grad du låter påskina.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nachac:

Visst finns det utbredd rasism, men inte i den grad du låter påskina.

Jo, klart det finns. Sverige är nog de mest rasistiska landet 2012.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Paseo:

Det finns jättemycket rasism

Finns det jättemycket rasism?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anura:

Jo, klart det finns. Sverige är nog de mest rasistiska landet 2012.

Haha, nej.


   
SvaraCitera
mynona

Visst finns det rasism och diskriminering men du överdriver och det måste du acceptera. Du har låst fast dig vid de problem som finns så mycket att du har blåst upp dem så de blir större än de är. Om man försöker skydda sig mot alla risker som finns här i världen kan man aldrig leva sitt liv.


   
SvaraCitera
mynona

Anura:

Jo, klart det finns. Sverige är nog de mest rasistiska landet 2012.

Det här är ett exempel på en typisk överdrift. Det är ett ohyggligt brott mot allt som är politiskt korrekt att vara rasist i Sverige medan det är mer accepterat i andra länder. Anser du till exempel att USA är mindre rasistiskt än Sverige?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mynona:

Anser du till exempel att USA är mindre rasistiskt än Sverige?

Ja. Vadå?

mynona:

Visst finns det rasism och diskriminering men du överdriver och det måste du acceptera. Du har låst fast dig vid de problem som finns så mycket att du har blåst upp dem så de blir större än de är. Om man försöker skydda sig mot alla risker som finns här i världen kan man aldrig leva sitt liv.

Att bli kränkt och sedan bli utanför när man skall söka jobb det påverkar ju ens liv. Vad för mening att gå i högskola/universitet då?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Flytta till Polen eller Ungern.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anura:

Vad för mening att gå i högskola/universitet då?

Om du har universitetsutbildning så kvittar det vad ditt efternamn är. Det är mest lågutbildade butikschefer och liknande som diskriminerar beroende på efternamn.

Högprofilsföretag gynnas av en mångkulturell image och på arbetsplatser där högskoleexamen krävs så är folk vana vid att arbeta med personer av utländsk härkomst.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Cry me a river va. Ännu en gång. Ingen tvingar dig att stanna kvar här om vi nu är så fruktansvärt hemska rasister. Stick tillbaka till ditt hemland om du inte trivs.

Anura:

Den uppdrag granskning gjorde om imamer kommer att bygga upp bara ännu mer rasism/främlingsfientlighet mot muslimer.

Du menar precis som alla nationalister fick skulden för det som Breivik gjorde?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mawns:

Om du har universitetsutbildning så kvittar det vad ditt efternamn är. Det är mest lågutbildade butikschefer och liknande som diskriminerar beroende på efternamn.

Nej så är det inte. Har hört många gånger om folk som inte får jobbet pga ens namn och behövt även byta namn. Vilka butikschefer?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

clickclack:

Stick tillbaka till ditt hemland om du inte trivs.

Detta är mitt hemland ditt tard. Jag är född här.


   
SvaraCitera