Aviseringar
Rensa alla

Ni som såg Deja Vu nyss, lr som har sett den förut


Ämnesstartare

Här har vi ett gyllene diskussionstillfälle.

Är det någon som får ihop filmen. Alltså, hur allt hänger ihop. Jag satt nyss och diskuterade filmen med farsan, men vi fick ingen ordning på't

Detta är svårt att förklara, men jag försöker

Exempel. När han var i "nutid" och var hemma hos bruden för första gången såg han ju att det stod "U can save her" på kylskåpet. Jag fattar inte alls hur det här hänger ihop. Han åker ju sedan till "dåtid" och skriver det, för att han själv ska kunna se det i "nutid", men det hade ju redan hänt.

Sen är ju slutet jävligt skumt. Helt plötsligt kommer han ju gående där. Tidigare i filmen så ändrades ju saker och ting när han gick tillbaka till "dåtid" men sen när han dör i "dåtid" så finns han hux flux kvar i "nutid"

Filmen är förövrigt fantastisk. Helt outstanding.


   
Citera
Ämnesetiketter

Denzel steg till förstaplatsen återigen med den här filmen. Såg den för ett par dagar sedan (alltså inte på TV igår).

Den snurrar runt sig själv. Flera gånger. Helt jävla underbart.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hell_man:

Exempel. När han var i "nutid" och var hemma hos bruden för första gången såg han ju att det stod "U can save her" på kylskåpet. Jag fattar inte alls hur det här hänger ihop. Han åker ju sedan till "dåtid" och skriver det, för att han själv ska kunna se det i "nutid", men det hade ju redan hänt.

Vet inte om det här är rätt, men det är iaf så ja tänker. När han åker tillbaka 4 dagar i tiden så har mordet inte hänt än. Och eftersom han lyckas rädda henne så vill han ju att när han är tillbaka i nutid ska han kunna se den lappen så han kan rädda henne igen.

Jobbigt att tänka när det kommer till att åka bakåt eller framåt i tiden :<


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kablash__:

Vet inte om det här är rätt, men det är iaf så ja tänker. När han åker tillbaka 4 dagar i tiden så har mordet inte hänt än. Och eftersom han lyckas rädda henne så vill han ju att när han är tillbaka i nutid ska han kunna se den lappen så han kan rädda henne igen.

Jobbigt att tänka när det kommer till att åka bakåt eller framåt i tiden :<

Jo, men precis så tänkte jag, men sen blir det ändå skumt. Han åker ju tillbaka till "dåtid" för att rädda henne, men sen när han är där så skriver han på kylskåpet för att han ska kunna se det i "nutid" som redan har inträffat liksom helt sjuk haha


   
SvaraCitera

det går om vartannat, hade han inte skrivit det på kylskåpet så hade han förändrat ngt i dåtiden som hade en för stor förändring.
Tänk till exempel på att ngn agent sa att han var dålig på att undersöka "the crimescene" hemma hos henne, för hans fingeravtryck var överallt.. sedan när han står där, tillbaka till innan explosionen, så har han placerat alla fingeravtrycken där agenten hittade dom..
det är så jäkla svårt att förklara men jag tror att det är som så.. att han egentligen inte ändrade ngnting, bara att han räddade henne. Han åkte ju tillbaka till tiden innan explosionen med en kropp när det redan fanns en annan Doug i den tiden, alltså var det möjligt att där kom "en till" i slutet.. hade han inte dött i bilen så hade det ju varit två Doug vid liv.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera