Aviseringar
Rensa alla

Ni som ser utländska ut


Ämnesstartare

Blir ni diskriminerade?

T.ex. att vissa (ej utländska) bakom kassan ej hälsar på er eller svarar kallt och otrevligt om ni frågar något men är jättetrevliga mot personen innan & personen efter?


   
Citera
Ämnesstartare

& ja, blattar kan diskriminera varandra
:p


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ah, vi säger att det är inbillning att 10% av Sveriges befolkning vill rensa ut vissa
visst visst & grisar flyger, glöm ej det


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag har faktiskt aldrig blivit diskriminerad på ett annat sätt än dumma fördomsfrågor jag har fått.  hängde med perser förut och nu också ibland och förstår att många perser är inte så jätteförtjusta i araber men vem bryr sig, det är som sagt ba dumma frågor. 

''varför har du inte slöja??''
''är du verkligen inte född här??''
''dejtar du svenska killar?? vilka e bäst i sängen??'' etcetc


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

har fått mer positiva kommenterar pga min härkomst, tror dock att sånt ser annorlunda ut för killar, kvinnor som har slöja eller såna som inte kan språket så väl kanske. vet trots allt hur svennebananer fungerar så kan väl styra in dem på nåt annat Skadeglädje


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Alltså, det är svårt att säga. Jag har ju inte ett superavvikande utseende - min hudfärg är ganska ljus och mina drag är inte typiska för mitt ursprung riktigt. Dock ser man ju på mig att jag inte är etniskt svensk, och jag har märkt att vissa människor har särskilda förväntningar på mig. T ex får jag nästan alltid höra att min svenska är så "svensk", att jag låter som en "svensk", att jag beter mig "svenskt". Det har inte så mycket med diskriminering att göra, men det talar ju för att de förväntar sig att jag ska tala dålig svenska för att jag ser ut att ha ett utländskt ursprung vilket kan stå till grund för diskriminering.

En annan grej jag märkt är att busschaufförer, både mot mig och andra som ser ut att ha ett utländskt ursprung, i princip ALLTID ser misstänksamma ut när vi visar upp SMS-biljetter. Jag är den sista människan på jorden som skulle fejka en SMS-biljett, jag ler alltid och hälsar på busschaufförer men blir alltid bemött med en skeptisk blick. Detta har jag aldrig märkt av när jag varit med mina vänner som har ett mer typiskt skandinaviskt utseende. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kanske handlar om att jag bor mitt i ingenstans
var ej så när jag bodde närmare Stockholm. bor ju typ i skogen nu 😀 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

somomjagbryrmig: Nej3

folk frågar ba lite nyfiket ibland om jag har asiatiskt påbrå liks


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det kan hända ibland att svenskar ser ner på en, de händer kanske 1/10 gånger. 
Och jag bryr mig inte om sånt! 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kakakaka: vet trots allt hur svennebananer fungerar så kan väl styra in dem på nåt annat Skadeglädje

Det låter som att du försöker typ manipulera etniska svenskar till att handla efter din vilja, säkert för att du vill ha massa bidrag och grejer utan krav på motprestation eller nåt annat lurt! Tycker allt att du ska ta dig en ordentlig funderare, för ditt sätt att föra dig i det svenska samhället ger invandrare dåligt rykte och kommer bara leda till ökade spänningar mellan olika etniska grupper och i värsta fall till ett regelrätt raskrig!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Feberyra:

Det låter som att du försöker typ manipulera etniska svenskar till att handla efter din vilja, säkert för att du vill ha massa bidrag och grejer utan krav på motprestation eller nåt annat lurt! Tycker allt att du ska ta dig en ordentlig funderare, för ditt sätt att föra dig i det svenska samhället ger invandrare dåligt rykte och kommer bara leda till ökade spänningar mellan olika etniska grupper och i värsta fall till ett regelrätt raskrig!

Försök inte ens!  Jag har jobb o betalar skatt.

mm raskrig.. vet ni vad ni ger er in på eller?
mvh aktiv på de hemliga möten efter fredsgsbönen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Feberyra: Det låter som att du försöker typ manipulera etniska svenskar till att handla efter din vilja, säkert för att du vill ha massa bidrag

hahha JAG ORKAR INTE
snälla, kan inte du gasa ihjäl mig nu?

om du var oseriös kan du låta bli men om du var seriös, pma mig så får du mitt fullständiga adress. är hemma ikväll så bara att kontakta mig vid intresse

/riktig blatte


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kakakaka: mvh aktiv på de hemliga möten efter fredsgsbönen.

Hjärta

kakakaka: vet ni vad ni ger er in på eller?

fattar ej heller om de vet eller ej... vi har typ 100 kusiner mer, att de ens vågar haha kaxiga typer


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kakakaka: Försök inte ens! Jag har jobb o betalar skatt.

Du jobbar säkert i nån ghettolivsmedelsbutik med massa skumma nötter, kryddor och konstiga konfektyrer med förpackningar på arabiska och annat skräp som ingen sund svensk någonsin skulle få för sig köpa och du får säkert massa pengar under bordet. Men vet du vad? Sånt behöver vi inte här!

Visste hela tiden att du umgicks i terroristkretsar! Ni planerar säkert att självmordsbomba sönder kyrkor och viktiga myndighetsbyggnader (ert hat riktas nog först och främst mot Arbetsförmedlingen och Migrationsverket, men kanske till och med Rosenbad!!!) och annat som vi etniska svenskar håller kärt. Det är oundvikligt, men så hade det inte varit om vi satte ner foten tidigare och repatrierade alla mörkermänniskor och förbjöd islam!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

somomjagbryrmig: hahha JAG ORKAR INTE
snälla, kan inte du gasa ihjäl mig nu?

Just nu håller jag på att gasa ihjäl mig själv, käkat för mycket hummus och nötter, druckit för mycket kaffe... Ledsen

Tur att jag är ensam och bitter så att andra slipper utsättas...


   
SvaraCitera