Aviseringar
Rensa alla

ni som sett serien hannibal


Ämnesstartare

har sett typ halva första säsongen nu, är den värd att se klart..? den har ändå rätt hög score på imdb.

tycker dock mest det är jävligt konstig story och allmänt vidrigt bara, blir storyn bättre och mer... lättförståelig eller vad man ska kalla det, sen?


   
Citera
Ämnesetiketter

Har sett lite mindre än hela säsong 1. Jag VILL verkligen gilla den serien, men det går inte. 

Mads Mikkelsen är lysande som Hannibal och storyn har jättemycket potential, men det är så jäävla kackigt skrivet. Dialogen känns alltid askonstig och hela den här Sherlock-aktiga grejen med FBI-agenten som plötsligt känner av allt och sedan drar slutsatser fallerar också i och med att de aldrig backar upp det på ett bra sätt. 

Guldstjärna för de originella morden dock. Svamp-farmen var det bästa tv-mordet jag sett på länge.


   
SvaraCitera

så jävla dålig och en gång var d skitläskigt


   
SvaraCitera
PMR
 PMR

Vill typ citera hela Edinburghs inlägg.. förutom att jag tror att jag gillade serien..

...men minns ej? Rodnar Såg nästan hela första säsongen också.. eller så såg jag hela.. minns ej det heller... Ledsen


   
SvaraCitera

sämst. 

lr hade typ varit ok om det inte vore för dansken

han e så jävla störig, kill him with fire lr ngt.

hade varit typ bäst om denna också spelades av hopkins 😀


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Edinburgh:
Har sett lite mindre än hela säsong 1. Jag VILL verkligen gilla den serien, men det går inte. 

Mads Mikkelsen är lysande som Hannibal och storyn har jättemycket potential, men det är så jäävla kackigt skrivet. Dialogen känns alltid askonstig och hela den här Sherlock-aktiga grejen med FBI-agenten som plötsligt känner av allt och sedan drar slutsatser fallerar också i och med att de aldrig backar upp det på ett bra sätt. 

Guldstjärna för de originella morden dock. Svamp-farmen var det bästa tv-mordet jag sett på länge.

tycker att det ibland känns som om serien är en ursäkt för att få visa riktigt vidriga mord.

spännande också med fbi-agenten som kan känna av allt möjligt spännande, men samtidigt hänger med hannibal utan probs


   
SvaraCitera

Började nyss på säsong 2!

Det är en av mina favoritserier faktiskt. Hade sina sega moments men är du redan halvvägs bör du verkligen se vidare tycker jag.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

blaserad:
Började nyss på säsong 2!

Det är en av mina favoritserier faktiskt. Hade sina sega moments men är du redan halvvägs bör du verkligen se vidare tycker jag.

okej, gissar att jag kmmr ge det en chans pga hatar att sluta mitt i när jag påbörjat saker. läser även ut dåliga böcker osv.


   
SvaraCitera

Blivande_japan: blir storyn bättre och mer... lättförståelig eller vad man ska kalla det, sen?

Skulle nog säga att det blir lite lättare att förstå vad som händer mot slutet då tittaren hålls i mörker om mycket fram tills dess. Personligen gillar jag sånt.


   
SvaraCitera

Blivande_japan:

okej, gissar att jag kmmr ge det en chans pga hatar att sluta mitt i när jag påbörjat saker. läser även ut dåliga böcker osv.

Gillar du serier som är mindre amerikanska (håller tittaren aktivt tänkande) så som tex Scherlock så bör det vara värt det.


   
SvaraCitera

Annars är det ju värt att se serien pga den löjligt fina ljussättningen och den otroligt vackra maten!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

blaserad:

Gillar du serier som är mindre amerikanska (håller tittaren aktivt tänkande) så som tex Scherlock så bör det vara värt det.

sherlock är nice

blaserad:
Annars är det ju värt att se serien pga den löjligt fina ljussättningen och den otroligt vackra maten!

alltså... prata inte om maten pga kräks i munn1 Gråter


   
SvaraCitera

Blivande_japan: alltså... prata inte om maten pga kräks i munn1

Den är ju inte ALLTID gjord på människokött Icke! Och de gånger den är det ser det fortfarande löjligt gott ut!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

blaserad:

Den är ju inte ALLTID gjord på människokött Icke! Och de gånger den är det ser det fortfarande löjligt gott ut!

är du säker? Ledsenäven om man ej ser konkreta fall där det är människokött varje gång han lagar mat är jag fan skeptiskLedsen


   
SvaraCitera

Mads Mikkelsen och hugh dancys kemi är i stort sett den enda anledningen att se den. andra säsongen bygger upp finalen som helvete men den är ganska besvikande. Den är ganska intressant dock, btw folk på den här sajten verkar inte kunna mycket om film och serier med tanke på att dom bara går in på Imdb och sen bestämmer sig om den är bra eller inte. Imdbs poäng är helt fel, Om du måste sätta ett betyg på en film så kolla i alla fall på rotten tomatoes istället


   
SvaraCitera