Aviseringar
Rensa alla

ni som sett serien hannibal


Blivande_japan:

är du säker? Ledsenäven om man ej ser konkreta fall där det är människokött varje gång han lagar mat är jag fan skeptiskLedsen

Nährå, han kan ju inte slösa allt sånt kött på andra HELA tiden!


   
SvaraCitera
b1son

såg 2 avsnitt
älskar gillian anderson men vet inte, e d värt d?
(nä orkar ej läsa tråden sry kan ngn svara ändå skulle uppskatat d mkt)


   
SvaraCitera

Den här serien är estetiskt vacker. det är huvudargumentet för serien. Sen finns det även diverse inhopp utav muntra skådisar. michael pitt, brad dourif och lance henriksson.

Serien i sig är inte så speciell och skådisarna i huvudrollerna lyckas aldrig riktigt nå upp till tidigare gestaltningar. 
Mads har en omöjlig roll att nå upp till hopkins
dancy beter sig som en deprimerad tonåring istället emot nortons plågade graham
Michael pitt däremot kör fullkomligt över gary oldman i rollen som mason verger.

Serien har oerhört kreativa mördare och allt presenteras på ett estetiskt vackert sätt. Våldet i serien får iaf mig att tänka på millenium(inte svenska pissvarianten) som är en av mina favoritserier.

Seriens stora plus
våld har hittat tillbaka till tv
För den som är intresserad utav karaktärerna i röd drake, när lammen tystnar och hannibal så är det intressant att se mer av vad som hände mellan böckerna/filmerna.
michael pitt i säsong två är helt enastående

minus
Serien är väldigt långdragen 
hugh dancy är så gnällig och emotionell att du kan förvänta dig en mild depression efter att ha sett båda säsongerna
Skådespelarna som spelar goda karaktärer följer dancys metod och är irriterande att se medans dom som spelar ondskefulla bär serien

Hannibal är en helt ok serie med höga toppar och djupa dalar. Det finns bättre serier, framförallt sherlock som nämnts ovan. Har du däremot sett de flesta serier som kommit på sistone så är hannibal helt klart värd att se


   
SvaraCitera
Smilen

Påminner serien om filmerna med Hannibal Lecter? 


   
SvaraCitera
Cobrak

Friedrich Nietzsche:
Mads Mikkelsen och hugh dancys kemi

image_26.jpg


   
SvaraCitera
Cobrak

Bara för att..
image_27.jpg


   
SvaraCitera