Aviseringar
Rensa alla

Ni som tänker rösta i helgen...


Ämnesstartare

Tänk då igenom ert val väldigt nogrannt. Självklart ska man få rösta på precis vad man vill men jag är fruktansvärt rädd för att många ungdomar kommer att rösta exempelvis Piratpartistiskt bara för att det känns som en aktuell fråga för dem just nu. Men, snälla ni, tänk ett steg längre. Kolla på andra alternativ, sätt er in i frågor som rör lite vad som helst. Rösta inte bara på det första bästa som ni har snappat upp från någon kompis.


   
Citera

cillan_:

Piratpartistiskt

ser det som att lägga en röst för ungdomar istället då?

att låta dom andra partierna få upp ögonen för oss?

miljöpariet börjar fatta. dock vill ja att fler partier gör samma sak.


   
SvaraCitera

cillan_:

Tänk då igenom ert val väldigt nogrannt.

Tack naiva sjuttonåring, för att du upplyser mig om hur världen fungerar.

Vi kan inte ändra någonting, vi kommer alltid att bli rövknullade av feta gubbar i partitoppen.


   
SvaraCitera

Gryphon:

för att du upplyser mig om hur världen fungerar.

Don't blame her for trying! [no-no]


   
SvaraCitera

asså, jag har gjort olika eu-valstest och enligt dom ska jag rösta på piratpartiet men min kompis försöker få över mej till miljöpartiet så jag har ingen aning just nu [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gryphon:

Vi kan inte ändra någonting, vi kommer alltid att bli rövknullade av feta gubbar i partitoppen.

Ja, med din inställning lär vi ju bli det. Kanske dags att ta tag i saker och sparka ut gubbarna då? Och du, försök inte sätta mig på plats. Det går inte. Naiv är jag inte heller.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

elpedroo:

miljöpariet börjar fatta. dock vill ja att fler partier gör samma sak.

Miljöpartiet börjar fatta vadå?


   
SvaraCitera

De som röstar på Piratpartiet gör väl förmodligen det då inget annat parti passar dem? Sedan så kanske de har integritet och frihet som viktigaste punkt när de ska rösta.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ja, jag har självklart inget emot att folk röstar på vad de vill, jag tog bara Piratpartiet som exempel. Men jag kan lika gärna ta Socialdemokraterna eller Centerpartiet som exempel. Jag menar bara att man verkligen ska tänka igenom sitt val och fundera över vad man vill ska hända i Europa innan man röstar. Så att man inte ringer farsan eller kompisen på lördag kväll och kollar vad han ska rösta på.


   
SvaraCitera

cillan_:

Och du, försök inte sätta mig på plats. Det går inte. Naiv är jag inte heller.

Du verkar tro att vi faktiskt kan ändra på något? Lycka till med det.

Men men, ha det så kul så länge. Jag önskar att jag också hade kunnat tro på demokratin.


   
SvaraCitera

Fattar inte varför folk väljer att rösta då istället för att förtidsrösta? Det enda man får på köpet är en lång jävla kö


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lounge fact:

Fattar inte varför folk väljer att rösta då istället för att förtidsrösta? Det enda man får på köpet är en lång jävla kö

Jag tror att folk ser det lite som demokratins julafton. Man vill ju inte tjuvöppna paketen.


   
SvaraCitera

cillan_:

Jag tror att folk ser det lite som demokratins julafton. Man vill ju inte tjuvöppna paketen.

Man får ut lika mycket av det anyways [crazy] Eller kommer rostningsresultatet på kvällen?


   
SvaraCitera

Lounge fact:

Fattar inte varför folk väljer att rösta då istället för att förtidsrösta? Det enda man får på köpet är en lång jävla kö

För att vi som gör det är sådana som alltid skjutit upp läxor/arbeten osv till absolut sista dagen alltid? :c


   
SvaraCitera

Budolicious:

För att vi som gör det är sådana som alltid skjutit upp läxor/arbeten osv till absolut sista dagen alltid? :c

Men ofta sådanna orkar stå i en kö i flera hundra timmar [smile]


   
SvaraCitera