Aviseringar
Rensa alla

Ni som tror att ni inte är härliga, sexiga och älskvärda, ni har objektivt fel.


Ämnesstartare

JAG HÅLLER INTE MED DÄRAV INLÄGGET OCH DET ÄR HÖGST RELEVANT DU VILL BARA MOTARGUMENTERA


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

amsi:
alla är inte det

df rqp:
det finns faktiskt människor som inte är det.

Nachac:
Trams.

Vad har er subjektiva uppfattning med saken att göra?

mynona: Det är sant att alla är det - för någon. 

Det där är en helt annan fråga, jag pratar rent objektivt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

amsi:

du skriver att alla som tror att de inte är härliga, sexiga och älskvärda är förträffliga. vem är du, mia törnblom?

Vem är ens Mia Törnblom? 

amsi:
JAG HÅLLER INTE MED DÄRAV INLÄGGET OCH DET ÄR HÖGST RELEVANT DU VILL BARA MOTARGUMENTERA

Det är DU som vill motargumentera emot vad som är objektivt sant. Bara för att du inte ser vad som är objektivit sant, betyder inte att det är så objektivt. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Asha:
Vad har er subjektiva uppfattning med saken att göra?

vad är skillnaden mellan min och din subjektiva uppfattning?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Asha:

Vad har er subjektiva uppfattning med saken att göra?

när har jag sagt något om min subjektiva uppfattning? det finns människor som ingen tycker är härlig, sexig eller älskvärd.

objektivitet är ett nonsens-koncept. tala hellre om intersubjektivitet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Asha:

Vem är ens Mia Törnblom? 
Det är DU som vill motargumentera emot vad som är objektivt sant. Bara för att du inte ser vad som är objektivit sant, betyder inte att det är så objektivt. 

googla

hoppas att du trollar


   
SvaraCitera
mynona

kukoxo:

människor har oftast nästan samma syn på vad som är attraktivt o vad som e inte det. en jätteful person ses nog ful av nästan alla 

ja, det finns en majoritetssyn, men ju mer man bryr sig om någon desto mindre betydelsefullt blir ofta utseendet - det var det jag syftade på. 

amsi:

vilken klyscha 

ja, det är en klyscha

Asha: Det där är en helt annan fråga, jag pratar rent objektivt.

Det kan jag nog tyvärr inte hålla med om i så fall. Låt vem som helst bli fotograferad för sitt id-kort så ser du däremot att varenda människa kan se motbjudande ful ut. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Asha: Vad har er subjektiva uppfattning med saken att göra?

Knip.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

df rqp:

när har jag sagt något om min subjektiva uppfattning? det finns människor som ingen tycker är härlig, sexig eller älskvärd.

objektivitet är ett nonsens-koncept. tala hellre om intersubjektivitet.

För personer som vet vad som är objektivt sant, så är objektivitet ett briljant koncept. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vet gott om umare som inte är något av det där.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Leijonsparf:
vet gott om umare som inte är något av det där.

Subjektivt kan det vara rätt på flera plan, speciellt för personen i frågan, men rent objektivt så har du fel. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Asha:

För personer som vet vad som är objektivt sant, så är objektivitet ett briljant koncept. 

attribut förutsätter en subjektiv värdering.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Asha:

Subjektivt kan det vara rätt på flera plan, speciellt för personen i frågan, men rent objektivt så har du fel. 

mitt bajs i din brevlåda. så känner jag inför ovanstående brist på sammanhängande resonemang. ett av fem. en svag etta. och det bara för att din meningsbyggnad inte var helt fel på alla punkter.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Leijonsparf:

mitt bajs i din brevlåda. så känner jag inför ovanstående brist på sammanhängande resonemang. ett av fem. en svag etta. och det bara för att din meningsbyggnad inte var helt fel på alla punkter.

Haha. ^__^ Hjärta Vad du missar är att det inte handlar om resonemang, då skulle det inte vara objektivt sant. Obvious kan man ju tycka. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

KUL ATT DU INTE SVARAR


   
SvaraCitera