Aviseringar
Rensa alla

ni som tror på fri vilja


Ämnesstartare

Härmapan is back: ''oh snap''

LOL


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Varför ska du jämt mobba Bea? Så jävla anmäld, och Hitler också för den delen - anmäld igen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dazed: Varför ska du jämt mobba Bea? Så jävla anmäld, och Hitler också för den delen - anmäld igen.

och sexhandeln. glöm inte sexhandeln!!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kukoxo:

och sexhandeln. glöm inte sexhandeln!!

Utgick från att sidan redan gått vidare till juridisk instans med det (höll på att skriva judisk...)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dazed: Utgick från att sidan redan gått vidare till juridisk instans med det (höll på att skriva judisk...)
Anmäl Citera

jag ser rättegången framför mig med holger som huvudvittne, stekaren och raggaren längst fram  spanar in brudar, ganon lurkar längst bak i ett mörkt hörn, dan i mitten WÖar eller kastar bröd och jag som brottsling

vad kul det hade variitt!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kukoxo:

jag ser rättegången framför mig med holger som huvudvittne, stekaren och raggaren längst fram  spanar in brudar, ganon lurkar längst bak i ett mörkt hörn, dan i mitten WÖar eller kastar bröd och jag som brottsling

vad kul det hade variitt!

Dan är ditt juridiska ombud också men det kommer lite i skuggan av den wöööfärgade brödkastningen han ägnar sin uppmärksamhet åt. VIll se detta rättegångsdrama.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kukoxo: sexhandeln

Menar du genrellt att sälja sexuellatjänster? Att vara sexarbetare? Är det fel enligt dig? Håller du med Ask här? 


   
SvaraCitera

tror mer på att helvetet är vacker än att ''paradiset'', himlen eller vaffan ni vill kalla det, är underbart.

skulle inte förvåna mig överhuvudtaget om det nu finns en gud och en djävul, att djävulen är den snälle.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Asha: Menar du genrellt att sälja sexuellatjänster? Att vara sexarbetare? Är det fel enligt dig? Håller du med Ask här?

varför skulle jag tycka det är fel när jag själv har erbjudit sexuella tjänster?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kukoxo:

varför skulle jag tycka det är fel när jag själv har erbjudit sexuella tjänster?

mjauu Rodnar


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

bra trådstart !


   
SvaraCitera
mynona

kukoxo: hur menar du mynonis

Leijonsparf: man kan ju ha personlighet utan fri vilja. de båda utesluter inte varandra.

Jag gillar inte riktigt synen att man saknar fri vilja. Grundar den sig inte i föreställningen att det är oundvikligt att man reagerar på ett givet sätt på en viss situation? Det verkar utesluta en egen personlighet eftersom det är vår personlighet som individer, vår smak, åsikter, principer och värderingar som avgör hur vi reagerar, det är inte förutbestämt. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Har en fri vilja, sedan om du saknar sådan är ditt problem.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mynona:

Jag gillar inte riktigt synen att man saknar fri vilja. Grundar den sig inte i föreställningen att det är oundvikligt att man reagerar på ett givet sätt på en viss situation? Det verkar utesluta en egen personlighet eftersom det är vår personlighet som individer, vår smak, åsikter, principer och värderingar som avgör hur vi reagerar, det är inte förutbestämt. 

blir personligheten mindre "din" om du saknar fri vilja?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aristoteles:
Har en fri vilja, sedan om du saknar sådan är ditt problem.

ja, din kommentar var ungefär värre än aarons. 


   
SvaraCitera