Aviseringar
Rensa alla

Ni som vill legalisera cannabis


Ämnesstartare

Har ni tänkt på att fler kommer kunna testa det då och att inte bara de som nästan är desperata (eller ja, jättesugna, om ni vill kalla det så) får tag på det?
Blir det inte som alkoholen är idag då? Att folk överkonsumerar i onödan? Även om det sägs att man inte blir fysiskt beroende så kan man bli psykiskt beroende och varför skulle det ena vara värre än det andra när båda innebär ohälsa? Dessutom kan effekten av cannabis vara väldigt skadlig om det blandas med tobak eller alkohol

Ber om ursäkt för oseriös Undersökning kombinerad med seriös tråd, kan inte hjälpa det... Så kul med undersökningar. Hoppas ni tar tråden på allvar och får över mig på er sida.


   
Citera
Ämnesstartare

Ber om ursäkt för oseriös Undersökning kombinerad med seriös tråd, kan inte hjälpa det... Så kul med undersökningar. Hoppas ni tar tråden på allvar och får över mig på er sida 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

gammalumare: Har ni tänkt på att fler kommer kunna testa det då och att inte bara de som nästan är desperata (eller ja, jättesugna, om ni vill kalla det så) får tag på det?

Alla har möjlighet att få tag på det utan att ens behöva leta i vilket fall, det rör sig sällan om människor som av ren desperation röker cannabis. Du har en märklig syn på saken.

Men jag har debatterat sönder det här ämnet och tänker inte fortsätta med det, tack och hej.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kronotomi:

Alla har möjlighet att få tag på det utan att ens behöva leta i vilket fall, det rör sig sällan om människor som av ren desperation röker cannabis. Du har en märklig syn på saken.

Du tror inte det blir enklare att få tag på det om det ligger över gatan än i en annan stad? Dessutom dyrare att få tag på det illegalt, så det talar väl för sig självt.
Ngn på tv sa idag att konsumtionen av alkohol ökade när det blev legalt, antar att det är så med det mesta som förs in i landet. Typ som tiggeri och trender


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

gammalumare: Du tror inte det blir enklare att få tag på det om det ligger över gatan än i en annan stad?

30 sekunder med google och man har hittat en postorderförsäljare av det, det kan inte bli enklare än vad det är.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kronotomi: Du har en märklig syn på saken.

Men jag har debatterat sönder det här ämnet och tänker inte fortsätta med det, tack och hej.

Nej, vill inte debattera och tänker inte försöka hålla dig kvar om du verkligen inte vill, undrade bara specifikt om synen på det psykiska beroendet (bortsett från argumentet att man får skylla sig själv eller hålla sig undan om man har dåliga erfarenheter av det) och även om det där med att det blir en vanligare grej att bruka om det är legalt.

Tkr förövrigt inte man ska kalla min syn på det hela för Märklig... Tkr vitt socker är sjukt onödigt också, trots att man inte dör av det på en gång, men det är försent att göra ngt åt nu och det är inte realistiskt att det ens kunde förbjudas förr i tiden (likt cigarretter)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

gammalumare: Nej, vill inte debattera och tänker inte försöka hålla dig kvar om du verkligen inte vill

Var mer en påminnelse till mig själv 🙂

gammalumare: undrade bara specifikt om synen på det psykiska beroendet

Psykiskt beroende är väldigt lätt att bryta


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kronotomi:

30 sekunder med google och man har hittat en postorderförsäljare av det, det kan inte bli enklare än vad det är.

Har en granne i min studentstad som röker på typ varje dag men jag är inte intresserad. Vet vilka man kan kontakta för att få fram det inom en vecka, så ja, det är lätt att få tag på men det är inte samma sak om att ha det legalt i en närbutik.

Okej, inser nu att jag börjar argumentera för att legalisera det och jag vill inte göra det. skitsamma men jag tycker det är jättedåligt att man inte tar hänsyn till det psykiska beroendet


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kronotomi: Psykiskt beroende är väldigt lätt att bryta

ja men om man inte bryter det blir det jobbigt.
 Så du skulle inte vara rädd om du fick en stalker på dig?
& du tycker inte det är jobbigt att göra slut med någon du tycker om?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

gammalumare: det är lätt att få tag på men det är inte samma sak om att ha det legalt i en närbutik.

Räknar du systembolaget som närbutik? Tvivlar på att det vid en hypotetisk legalisering skulle säljas på ica

gammalumare: men jag tycker det är jättedåligt att man inte tar hänsyn till det psykiska beroendet

Vem tar inte hänsyn till det?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kronotomi: Räknar du systembolaget som närbutik? Tvivlar på att det vid en hypotetisk legalisering skulle säljas på ica

alkohol och tobak säljs på ica
tycker inte sprit och cannabis är samma grej 

Kronotomi: Vem tar inte hänsyn till det?

De som vill legalisera
man vill ju bara förbjuda det som skadar foster/andra eller en själv FYSISKT
känns väldigt dåligt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

gammalumare: Tycker du?

Ja, det är inte svårt att tänka på något mer relevant och ägna sig åt det, det handlar bara om en simpel vana.

gammalumare: Så du skulle inte vara rädd om du fick en stalker på dig?

Nej, men irriterad, min stalker var mest hatisk av sig.

gammalumare: & du tycker inte det är jobbigt att göra slut med någon du tycker om?

Aldrig varit i den sitsen

gammalumare: tycker inte sprit och cannabis är samma grej

De är inte det minsta likadana effektmässigt, men de är båda (på sina egna enskilda termer) starka medel för berusning, till skillnad från tobak som mest bara är beroendeframkallande utan någon märkbar berusning.

gammalumare: De som vill legalisera
man vill ju bara förbjuda det som skadar foster/andra eller en själv FYSISKT
känns väldigt dåligt

Jag tänker inte försöka svara åt vad för människor du nu har fått den bilden av, men om du syftar på skillnaden mellan fysiskt och psykiskt beroende så är den milsvida.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kronotomi: Nej, men irriterad, min stalker var mest hatisk av sig.

Jag är rädd för stalkers men förstår vad du menar, de går att hantera... men jobbig situation

Kronotomi: Ja, det är inte svårt att tänka på något mer relevant och ägna sig åt det, det handlar bara om en simpel vana.

Tror att psykiskt beroende skapar tomrum och att man börjar leta substitut
men antar att det inte behövs när man kan röka på dagarna i ända

vill ändå inte legalisera men okej, fick svar på frågorna, tack


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

gammalumare: vill ändå inte

avkriminalisera då?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kronotomi:

Psykiskt beroende är väldigt lätt att bryta

fast nä


   
SvaraCitera