Aviseringar
Rensa alla

Nibiru eller "Planeten X".


Ämnesstartare

Såg nyligen ett ganska skrämmande video klipp ang. Nibiru osv. Efter att ha sett den måste ja erkänna att jag blev lite rädd...

Rekomenderar starkt att ni ser på hela sedan disskuterar vi!:P


   
Citera
Ämnesstartare

.... Okej. . . 1st post!

Edit: Rätt läskigt för övrigt, med tanke på att det är möjligt att det är sant.


   
SvaraCitera

Eh, vart får de allt ifrån?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Haha, vad tänker folk med... [rolleyes] Detta är bara ett bevis på hur man genom extrem vinkling, kan lura lättmanipulerade människor åt helvete.

Det har funnits miljoner domedagsdatum, men inte ett spår av en undergång.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bra fantasi dom har, haha. Jag tror verkligen inte att det där kommer hända.


   
SvaraCitera
Zaifer

Coola bilder.. lite tråkigt att det grundade sig på bibeln bara.. fina specialeffekter och skitkass musik tyvärr.
Den får nog 2/10 utav mig i alla fall, eller som man kan säga också, en geting av fem möjliga!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

skitsnack. man borde ju hört nånting om det i pressen iaf.


   
SvaraCitera

   
SvaraCitera
Ämnesstartare

You believe that shit? Asked a scientist about it?


   
SvaraCitera

Så vitt jag vet så finns det faktiskt någon typ av stor asteroid som rör sig mot jorden, ifall det träffar oss eller flyger förbi vet vi inte, men oavsett vad så har jag inte läst någt om 2012, utan isf typ 2030.

Oavsett om det finns eller inte, så betvivlar jag starkt att det har något med bibeln, eller något annat trossystem, att göra.


   
SvaraCitera

Jag är inte så jätteförvånad över att ni inte vet något om det här, för det första är ni mest ute å dricker o jagar brudar/killar sen så är det sista regeringarna på jorden vill att det ska läcka ut och skapa panik. Det kommer självklart bli det ändå, men när det väl händer så är det försent för evakuering och dom som har makten sitter säkert i sina bunkrar. Norge bygger just nu en massa sådana bunkrar i bergen, har hört att sverige har flera också. Jag hade inte vetat om det här alls idag om jag inte snubblat över en häftig boktitel i affären (och jag är en riktig vetenskapsnörd). Så det här är inte något som alla kommer få veta om såvida inte de som vet om det kommer försöka sprida det så mycket dom kan, och just det försöker vi göra nu innan det är försent. Dem som väljer att göra lite forskning angående det här kommer att häpna och kanske överleva det som kommer, ni andra kommer tyvärr inte överleva. Visst, de som känner att dom vill leva längre än 2012 kanske får prioritera lite andra grejer framöver, men jag tror belöningen är värd det.

:

Det har funnits miljoner domedagsdatum, men inte ett spår av en undergång.

Det finns faktiskt flera st dokumenterade, och sen skildringar i alla gamla kulturer som fortfarande lever idag. Visste ni t.ex. att Noak's ark inte bara nämns i bibeln utan också i många andra kulturer INNAN bibeln skrevs. Gör lite research, youtube är en bra källa för dom som inte orkar läsa böcker.

:

Bra fantasi dom har, haha. Jag tror verkligen inte att det där kommer hända.

Läs,lyssna och lär. Eller var ute och sup, dansa och bli kär. En väg leder till visdom en annan till sorg.


   
SvaraCitera

Enlightenment2012:

Visste ni t.ex. att Noak's ark inte bara nämns i bibeln utan också i många andra kulturer INNAN bibeln skrevs. Gör lite research, youtube är en bra källa för dom som inte orkar läsa böcker.

Vilket snarare är ett bevis för att Noak's ark inte är något annat än en gammal saga som sedan, av någon anledning, kom med i bibeln, speciellt med tanke på att den finns i väldigt många olika versioner (finns till exempel en väldigt bra i Gilgamesh, som jag för övrigt starkt rekomenderar).


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Enlightenment2012:

Det kommer självklart bli det ändå, men när det väl händer så är det försent för evakuering och dom som har makten sitter säkert i sina bunkrar. Norge bygger just nu en massa sådana bunkrar i bergen, har hört att sverige har flera också. Jag hade inte vetat om det här alls idag om jag inte snubblat över en häftig boktitel i affären (och jag är en riktig vetenskapsnörd).

Maken till skitsnack har jag aldrig skådat. Ta genast på dig foliehatten så att de inte hör vad du tänker!

Nithon:

Vilket snarare är ett bevis för att Noak's ark inte är något annat än en gammal saga som sedan, av någon anledning, kom med i bibeln, speciellt med tanke på att den finns i väldigt många olika versioner (finns till exempel en väldigt bra i Gilgamesh, som jag för övrigt starkt rekomenderar).

Yup. Dessutom står det ingenting om jordens undergång i översvämningsmyten som cirkulerade i Mesopotamien. Enligt Atharasiseposet blev guden Enlil trött på allt buller människorna förde, och om jag inte missminner mig även på att de var för många (det ena utesluter nödvändigs inte det andra), så han utrotade dem. Det är fascinerande hur det här sedan har förvanskats och slutligen resulterat i myten om Noaks ark, som har en helt annan sensmoral än den ursprungliga översvämningsmyten. Men vissa nötter tolkar väl det som att när vi människor går under så går även "vår" planeten under.

EDIT: Märkte nu att jag hade gått över från flodmyten till skapelsemyten när jag skrev det där om att människan blev skapad därför att gudarna tröttnade på att själv utföra arbetet. Helt osammanhängande.


   
SvaraCitera
leafar

Enlightenment2012:

Jag är inte så jätteförvånad över att ni inte vet något om det här, för det första är ni mest ute å dricker o jagar brudar/killar

Haha... intressant argumentation

Enlightenment2012:

Visst, de som känner att dom vill leva längre än 2012 kanske får prioritera lite andra grejer framöver, men jag tror belöningen är värd det.

Jag kommer bara att le i min ensamhet åt alla domedagsfanatiker när 2012 är över och ytterligare ett av tusen domedagsdatum har visat sig vara felaktigt.

Enlightenment2012:

Läs,lyssna och lär. Eller var ute och sup, dansa och bli kär. En väg leder till visdom en annan till sorg.

Ja, fyfan för att ha roligt. Ska man vara religiös då ska man banne mig inte vara glad. Tänk på undergång och domedag och bli evigt lycklig[tired]


   
SvaraCitera

Kanske drog i lite för mycket, men ska man göra intryck första inlägget så måste man 😛

Skillnaden mellan det här datumet och alla som går omkring med plakat, eller såna som läst bibeln är att det här kommer ifrån gamla texter, innan bibeln, från stammar i sydamerika har det först vidare genom generationerna, samma i nordamerika med indianerna, samma i afrikas stammar, alla snackar om samma sak, 3 dagar av mörker, jordbävningar,översvämningar, slut på föda och många dör. När har ni någon gång varit med om 3 dagar utan sol? har ni läst om det någon gång i vår nutid? Det som indianerna i nordamerika, sydamerika, afrika beskriver i sina myter är inte vanliga naturkatastrofer, hela deras värld utsätts. Domedagen för dom. Självklart hoppas jag mer på att vi når ett annat steg i människans själsliga utveckling istället för det här.

http://www.zeitgeistmovie.com


   
SvaraCitera