Aviseringar
Rensa alla

Nibiru eller "Planeten X".


leafar

Enlightenment2012:

Kanske drog i lite för mycket, men ska man göra intryck första inlägget så måste man 😛

Jag tror inte att försök till att förolämpa folk leder till vidare uppskattning.

Enlightenment2012:

Skillnaden mellan det här datumet och alla som går omkring med plakat, eller såna som läst bibeln är att det här kommer ifrån gamla texter, innan bibeln, från stammar i sydamerika

Och det skulle göra hela grejen mer trovärdig.

Enlightenment2012:

Det som indianerna i nordamerika, sydamerika, afrika beskriver i sina myter är inte vanliga naturkatastrofer, hela deras värld utsätts.

Jaha? Jag vet inte vad du vill säga men menar du att jorden faktiskt kommer att gå under 2012 eftersom det sägs i några sydamerikanska myter?

Enlightenment2012:

http://www.zeitgeistmovie.com

Riktigt bra och tankeväckande film.


   
SvaraCitera

Skall bli kul när 2012 kommer ^^ antingen kommer allting gå åt helvete och alla domedags predikare kan va glada åt att de hade rätt, eller så händer ingenting, allting forsätter normalt och domedags predikarna börjar leta/rabbla en förklaring till varför inget hände 😀
2012 kommer bli ett intressant år.


   
SvaraCitera
leafar

Jucka:

2012 kommer bli ett intressant år.

word


   
SvaraCitera

Har forkat kring det där och enligt den "senasre" "forkningen" så har planeten en diameter på bara 70 mil. Plutos diameter är på 300mil.

En sån liten himlakropp kommer knappast påverka oss särskillt så länge den inte koliderar med oss. Förövrigt tror jag att världens regeringar skulle gå samman och spränga den om vi skulle löpa risk att kolidera med den.

Hm, vad mer skulle jag säga. Jo enligt en massa annan fakta så är Nibiru ungefär 5 gånger jordens massa. Om den nu skulle komma så nära oss så skulle jorden antagligen dras rakt in i den. I andra fall skulle våran bana kring solen störs så in i bomben så vi skulle nog slungas rakt ut i rymden.

Enligt en massa annan fakta kommer planeten Nibiru att stanna i våran närvara i ca: två år. Vad jag förstod så skulle den vara väldigt nära och med tanke på att vi färdas kring solen på ett år så får jag det inte att gå ihop. Hur skulle en planet som är betydligt större än våran egen kunna följa med oss i våran omloppsbana? Det går rakt imot de fysiska lagarna.

Är den så stor och kommer så nära oss så kommer ingen att överlevea för vi är beroende av en ganska exakt bana kring solen och den så stor himlakropp skulle störa den banan så mycket att jorden antagligen skulle få en omloppsbana på 3600 år runt solen eller dyrligt.

Jag tror inte på det. Händer det så dör vi alla sannorlikt och vi skulle ju få veta det redan nästa år när den helt plöttsligt gick att se. Och jag kan inte förstå varför inte en massa privatpersoner med egna teleskop inte sett den och gått ut med mer säker info om den än vad som finns idag.

Hade!


   
SvaraCitera
leafar

SupraTT:

enligt den "senasre" "forkningen" så har planeten en diameter på bara 70 mil. Plutos diameter är på 300mil.

iddqd:

http://en.wikipedia.org/wiki/Nibiru_%28hypothetical_planet%29


   
SvaraCitera

:

Jag tror inte att försök till att förolämpa folk leder till vidare uppskattning.

Vad var förolämpande? det är en naturlig del i tonåren och framåt att gå på krogen o festa? Jag sa bara att jag vet att det kan vara svårt att slita sig från det livet.

:

Jaha? Jag vet inte vad du vill säga men menar du att jorden faktiskt kommer att gå under 2012 eftersom det sägs i några sydamerikanska myter?

Som sagt, jorden kommer inte gå under, 90% av mänskligheten kommer göra det.

Den går att se med teleskop från australien nu, det är en liten mini sol precis bredvid solen. troligtvis kommer NASA komma ut med en förklaring på vad det är, och jag lovar er att det inte kommer ha någonting med vår undergång att göra, det kommer inte ske att media berättar för oss vilket hotet egentligen är. Förstå också att NASA är kontrollerat av privatpersoner, väldigt mäktiga sådana från USA, ett ord och dom kniper, annars dör dom. Det har läckt ut en del, men direkt så har dom tagit tillbaka det dom sagt. Numer läcks inget sådant, dom vet på NASA att det förknippas med mord.
Här är en till kontroversiell sida om intressant ufo info, dock på engelska och det är en del att läsa, finns lite bilder också:
http://sesto.setilo.blog.com.mk/


   
SvaraCitera

Det här är intressant läsning, men vad ni kan göra om ni inte tror på ufon, är att läsa mer om meditation t.ex, om vi ska ändra världen vi lever i, till det bättre, så måste vi ändra på oss själva först, fler och fler mediterar idag, dvs dom finner ett innre lugn, finner sin själ, det här är inte flummigt, det är en del av vår evolution, om 10 år (om vi glömmer 2012) så kommer det här tänkandet (new age grejen) vara så vanligt att det lärs ut i skolan. Men det börjar här, du o jag, ändra på världen runtomkring, med början inuti oss själva.

Köp en meditationsbok, det finns flera st på akademibokhandeln, testa, det är väldigt häftigt. Det är lite som buddistmunkarna som kan göra helt otroliga kroppsrörelser, dom mediterar allihop, för att stärka kroppen. Vårat sinne är mycket mer än vi tror, vi kan göra helt otroliga grejer, bara vi "tror" att vi kan det.


   
SvaraCitera
leafar

Enlightenment2012:

Vad var förolämpande? det är en naturlig del i tonåren och framåt att gå på krogen o festa? Jag sa bara att jag vet att det kan vara svårt att slita sig från det livet.

?

Enlightenment2012:

Jag är inte så jätteförvånad över att ni inte vet något om det här, för det första är ni mest ute å dricker o jagar brudar/killar

Du indikerar ganska tydligt att du anser att folk här är idioter som inte vet bättre än att supa och ha sex... typ. Det är vad man läser. Vad du menar vet jag inte.

Enlightenment2012:

Jag sa bara att jag vet att det kan vara svårt att slita sig från det livet.

Fel. Det var vad du menade inte vad du sa. Nu har du dock sagt det.

Enlightenment2012:

Som sagt, jorden kommer inte gå under, 90% av mänskligheten kommer göra det.

Okej. Ynka 5,4 miljarder människor utrotas. Men det tror du verkligen? Intressant att folk litar på pseudovetenskap utan vidare.

Enlightenment2012:

Här är en till kontroversiell sida om intressant ufo info, dock på engelska och det är en del att läsa, finns lite bilder också:
http://sesto.setilo.blog.com.mk/

Jag säger då det. Folk tror på vad som helst these days. Kolla in: http://en.wikipedia.org/wiki/Nibiru_%28hypothetical_planet%29 angående planeten.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Den där videon var alldeles för mycket Sherry Shriner på http://www.thewatcherfiles.com för min smak.
Alla vet ju att hz'en våra hjärnor brummar på kommer att sänkas 2012 så att vi kommer närmare till att kunna återvända till moderskeppet


   
SvaraCitera

Jag tycker ni tror på alldeles för lite, ufon i skyn är inget nutidsfenomen, i alla tider har folk sett dom, förr i tiden kallade man dom kometer, och då var det allt som flög på himlen i den kategorin,det finns målningar från 1200 talet fram till idag på dessa kometer, många av dom är tefatsliknande, vissa är cigarrformade, och många målningar är så detaljerade att dom liknar våra moderna rymdraketer, märkena i vetefälten är inte heller en modern syssla, det skedde på 1600 talet också, hur skickliga tror ni dom var på det då? tror ni dom sökte berömmelse i sina adelsägda vetefält? en piskning eller avhuggen hand för straffet är ju inte så mycket o snacka om? Läs bibeln också, står massvis med berättelser om flygande farkoster, jag kan fortsätta i en oändlighet, men bilder säger mer.
http://www.crystalinks.com/ufohistory.html


   
SvaraCitera
leafar

Enlightenment2012:

Jag tycker ni tror på alldeles för lite,

[confused] Bara för att vi inte hakar på första bästa påstående om utomjordingar.

Enlightenment2012:

övrig text om UFO:n

källa (läs pålitlig källa)


   
SvaraCitera

Nä men det miljonte beviset fastnade jag på, jag har också haft noll koll på omvärlden som du för bara några år sen, första sakerna jag kollade på sa jag samma sak som du, men jag var samtidigt fascinerad, så jag fortsatte kolla bevisen. Om du hade sett allt jag sett, och sen fortfarande inte tror på det, då har du verkligen en slöja framför ögonen.


   
SvaraCitera
leafar

Enlightenment2012:

Nä men det miljonte beviset fastnade jag på, jag har också haft noll koll på omvärlden som du för bara några år sen

[tired]

Enlightenment2012:

första sakerna jag kollade på sa jag samma sak som du, men jag var samtidigt fascinerad, så jag fortsatte kolla bevisen.

Vänligen undvik att kalla det bevis.

Enlightenment2012:

Om du hade sett allt jag sett, och sen fortfarande inte tror på det, då har du verkligen en slöja framför ögonen.

Nu har jag inte sett allt du sett.

PS. Lär dig citera. Man vet aldrig när du svarat. DS


   
SvaraCitera

Så, vad får dig då att tro att det inte var förr i tiden som idén om UFOn och flygande tefat uppkom? Folk var lika besatta av makt och uppmärksamhet som vi är idag.

Det behöver nödvändigtvis inte ha existerat för att bli "verklighet". På 1000 år har en liten historia spätts på en hel del. Låt mig ta viskleken som exempel, ordet är aldrig detsamma när det gått varvet runt. Ibland något helt annat. Exakt samma sak är det med historier, de skrivs ner, berättas och berättas, krivs ned igen och tillslut är det inte ens samma historia.

Ni som deltagit i den här tråden vet att Mayafolket har en kalender på famtiden. Den kan ha skrivits ned för 3000 år sen men allt vad den innehåller kan ha son grund för 5000 år sen. Så allt som står i den behöver inte vara det samma som i grund och botten blev påkommet av någon. Det här med Nibiru kan ha gått samma väg och i slutändan blivit något helt annat än vad det från början var.

Förövrigt, någon har rivit upp det här och börjat skriva en massa trovärdigt om det på internett och sen har fler börjat med samma sak. Ingen som vet. Förövrigt att den går att se i Australien behöver heller inte vara sant. Har du sett det med egna ögon? Bilder på internett? Visst men man kan lägga till en lysade prick på en bild i ett så simpelt program som Paint och få det att se trovärdigt ut.

Som sagt vi får väl se, Är det sant som kommer det nog komma betydligt mer säker fakta om det i Allt om vetenskap. Faktan på internett kan vem som helst med lite gärna skriva ihop från en idé som någon kom på för årtusenden sen.

Jaja, Det kan lika gärna vara sant som osant i dagens läge. 90% av befolkningen är ju den del. Antar att alla vi som sitter här och grälar om det här kommer stryka med [badgrin]

Om vi om några får detta fastställt att det verkligen kommer ske, hur kommer ni då reagera och hur kommer ni handla? Själv sätter jag mig och mina närmaste på en varsin cross och åker upp till bergen för där lär man vara säkrast för både jordskred och framförallt flodvågar. Sverige är ett lungt land när det gäller vulkanutbrott och befinner man sig i inlandet på en hög höjd borde man klara större flodvågor med.[party]


   
SvaraCitera

Hoppas den kommer hit imorgon så man slipper tänka på jobbet


   
SvaraCitera