Aviseringar
Rensa alla

Nickelalergiker och pierca tungan?


Ämnesstartare

Hej, jag ska pierca tungan om ett tag, men nu är det så att jag är nickelalergiker, kommer det att påverka någonting?
jätte tacksam för svar!


   
Citera
Åtta

Om smycket innehåller nickel så kommer din tunga att dö, men det antar jag att du förstod.


   
SvaraCitera

Wow! En jätte är tacksam för ett svar. Det är bra att vara vän med en jätte. [smile]


   
SvaraCitera
Åtta

Myksa:

Wow! En jätte är tacksam för ett svar. Det är bra att vara vän med en jätte.

Fnissade. [blush]


   
SvaraCitera

Myksa:

Wow! En jätte är tacksam för ett svar. Det är bra att vara vän med en jätte.

:')


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

några seriösa svar kanske? [confused]


   
SvaraCitera

Fixa läkningsstav i titan så är det lugnt...


   
SvaraCitera
Åtta

Fråga din piercare efter ett smycke i adamantium så löser det sig.


   
SvaraCitera

som nickelallergiker borde du ju veta vad som händer.

Och vad det finns för alternativ


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

OF 5:

som nickelallergiker borde du ju veta vad som händer.

Och vad det finns för alternativ

Men nu gör jag inte det, det är liksom därför jag skapat denna tråden, dock får man ju inte speciellt många seriösa svar[confused]


   
SvaraCitera

r44nd00m:

dock får man ju inte speciellt många seriösa svar

Dan_the_ironman:

Fixa läkningsstav i titan så är det lugnt...

MEN HÄR HAR DU JU SVAR FÖR I HELVETE!!!1!!!!1!1!


   
SvaraCitera

r44nd00m:

Men nu gör jag inte det, det är liksom därför jag skapat denna tråden, dock får man ju inte speciellt många seriösa svar

Om du använder ett som innehåller nickel kommer din tunga bli ett varigt russin. så


   
SvaraCitera

Om du piercar dig i en studio så kommer dem att sätta i ett läkesmycke av kirurgiskt stål eller (helst) titan.

Ett smycke av kirurgiskt stål (ofta 360L) kan innehålla uppemot 14%nickel men kommer tack vare sin uppbyggnad inte att släppa ifrån sig så mycket nickel alls (har för mig att det handlar om 0,04µg(microgram) per någon form av tidsenhet vid en viss punkt av fuktighet som motsvarar normal användning. Såvidare du inte är fruktansvärt känslig mot nickel så ska dessa smycken funka. Om du känner dig osäker så se till att du får ett smycke av titan som inte innehåller nå nickel alls.


   
SvaraCitera