Aviseringar
Rensa alla

Nikon CoolPix S220


Ämnesstartare

Letar efter en smidig liten kompaktkamera som tar dugliga bilder under 2000 kronor, hittade denna på Webhallen: http://www.webhallen.com/prod.php?id=95024

Någon som har testat/äger en sådan här och kan ge ett utlåtande? Har kollat recensioner på pricerunner och den verkar vara bra i den prisklassen om inte annat.


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

kameror [zzz]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Har två stycken coolpix, s500 och s600 (köpte ny för att den första pajade (mitt fel) och hade inte försäkring på den). Jag är nöjd åtminstone


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hittade recenssion på CoolPix S200 (är väl säkert någon tidigare variant av den).

http://www.fotosidan.se/reviews/viewreviews.htm?ID=15743

Vill du ha det?


   
SvaraCitera

nikon är bäst i branschen dom har typ funnits i typ hundra år så dom . deras produkter är best bättre än äckliga sony Dold text: hatar sony


   
SvaraCitera
Issen

Det är en bra kamera ja.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

bugatti:

nikon är bäst i branschen dom har typ funnits i typ hundra år så dom . deras produkter är best bättre än äckliga sony

What about canon då?
Pentax?
Olympus?

Inte för att jag ogillar Nikon. Har en egen men tror nog inte att Nikon är så skillade på kompaktkameror.


   
SvaraCitera

Ensamvargen:

Inte för att jag ogillar Nikon. Har en egen men tror nog inte att Nikon är så skillade på kompaktkameror.

OK systemkameror då. är olympus och pentax japanskt. japaner är bra på kameror.

36035.jpg


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ensamvargen:

Vill du ha det?

Lät ju mindre bra faktiskt. Du har inga koll på motsvarigheter från andra märken? Som är bättre då förstås.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

bugatti:

OK systemkameror då. är olympus och pentax japanskt. japaner är bra på kameror.

[confused][rolleyes]

Buddah:

Lät ju mindre bra faktiskt. Du har inga koll på motsvarigheter från andra märken? Som är bättre då förstås.

Jag tror att canon är något bättre på kompakta och dom har säkerligen något i samma prisklass. Sedan så läste jag om lite pentax och olympus kameror som var några hundralappar dyrare men å andra sidan fått bra recenssioner.


   
SvaraCitera

Buddah:

Du har inga koll på motsvarigheter från andra märken?

Nu är jag inte säker på hur det är i dagsläget. Men för några år sedan körde jag med en Sonykompakt som fungerade alldeles utmärkt och som jag tyckte väldigt mycket om.

Så, kolla upp Sony. Vet som sagt dock inte riktigt hur det är i dagsläget, de nyare Sonykompakterna jag har provat har inte varit fullt lika bra - men det skadar ju inte att kolla upp i alla fall.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

nikons kompaktkameror är ju inte ens designade av nikon har jag för mig. i kompaktmarknaden är väl canon överlägsna.

och ja jag är nikon fanboy


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Capture:

Sony

Cybershot möjligen?

Ensamvargen:

Jag tror att canon är något bättre på kompakta och dom har säkerligen något i samma prisklass. Sedan så läste jag om lite pentax och olympus kameror som var några hundralappar dyrare men å andra sidan fått bra recenssioner.

Är den sidan du länkade bra att ha som referens? Fotosidan dvs.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Buddah:

Är den sidan du länkade bra att ha som referens? Fotosidan dvs.

fotosidan är oftast bra


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Buddah:

Är den sidan du länkade bra att ha som referens? Fotosidan dvs.

Som döög sagt. [smile]


   
SvaraCitera