Aviseringar
Rensa alla

Nikon D40 ?


Klorofyl:

SCHLUTA LJUUUUG!

ok föräåt den e sämst köpt den inte


   
SvaraCitera

döög:

ok föräåt den e sämst köpt den inte

[y]


   
SvaraCitera
salmon

Tsim:

D40 är en nybörjarsystemkamera, vet inte så mkt om eos 400D.
Nikon är enligt mig överlag proffsigare än canon men det är en smaksak. Tycker inte nikon känns lika plastig.

Jag har iaf fått för mig att 400D inte är en instegskamera på samma sätt som D40n. + att D40 "bara" har 6,4 pixlar :/

Jag valde också mellan en 400D och D40:n. Utbudet i affären och priset fick avgöra en hel del och jag är väldigt glad att jag valde D40:n 🙂

Är väldigt nöjd med den, den är lätt att använda och känner man för att göra det hela lite mer invecklad kan man alltid ha på manuellt läge. Att den "bara" har 6,4 mpx gör mig ingenting. Tyckte också att det lät väldigt lite, eftersom min kompakta har 8. Har dock hört att mpx inte spelar så stor roll, okej, om man ska göra jätteförstoringar av ett foto är det bra med högt mpx-tal. Sen finns ju D40x med 10 mpx, om du känner för det 🙂 Fast den kostar mer.

Har ingenting att klaga på över min Nikon! Dessutom hade jag aldrig använt en system innan och i dag har jag lärt mig en hel del, tack vare användarvänligheten hos min Nikon 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

salmon:

Har ingenting att klaga på över min Nikon! Dessutom hade jag aldrig använt en system innan och i dag har jag lärt mig en hel del, tack vare användarvänligheten hos min Nikon 🙂

Jao jag har också köpt en nikon, har d60 dock efter som jag är ute efter att kunna göra seriösa fotosessions och printa ut det eller åtminstonde se på storbildsskärm med hyffsad kvalité. Men jag funderade bra länge på d40n. (:


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Canons Eos 400D är bättre än Nikon d40, kommer inte ihåg men tror det är Nikon d60 som motsvarar 400D
Själv har jag en 400D och har fotat lite med d40 och jag rekomenderar starkt Canon eos 400d.

Dessutom tycker jag Canon är bättre, än Nikon i största allmänhet.[smile]


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera