Aviseringar
Rensa alla

Nils Ferlin (och jag menar inte sveriges första emo)


Ämnesstartare

Det hände en dag i November. Min huskamrat Stringburka var ute på sin praktik och fann helt plötsligt en liten lurvig boll som jamade i ett dike. Han plockade upp henne och gav henne ett hem och mat. Idag är det bestämt att hon ska bo hos oss och dela allt. Hon ska bli våran huskamrat.

Idag på vagnen mellan prinsgatan och brunnsparken så funderade vi på vad en liten lurvboll kunde heta och vi insåg att en individ som blivit utsatt för det som vår lilla lurvboll blivit utsatt för lätt kan bli deprimerad och se jävligt mörkt på världen, vi bestämde då i direkt demokratisk anda att Nils Ferlin skulle bli hennes namn.

Hon har fortfarande sår och är väldigt mager. Men hon äter med god aptit och utforskar som bara den! Mindre intresserad av leksaker men väldigt kelig.

Jag tror att Nils kommer göra att vi hatar människor som överger djur ännu mer. Jag vill ge den som utelämnade Nils till naturens makter en fet snyting i nyllet!!!

Och för att avsluta, en dikt av sveriges första emo:

Det var ett sånt vackert väder,
då såg jag en blick som log.
Och jag vet inte hur men den skar mej
så hela min glädje dog.

Den var yster och ung så det lyste.
Dock visste jag skälvande klart
att så ler bara den som ska lämna
den blommande jorden snart.

Vi hoppas att våran Nils Ferlin kommer tänka mindre deppig tankar och överleva sin nära dödenupplevelse.

Ni får säga hej och visa solidaritet i den här tråden. [love]


   
Citera
Ämnesstartare

P.S Kommer nog postas 100 000 000 000 bilder och filmer i den här tråden tids nog. D.S


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Detta är ju underbart! Hoppas Nils Ferlin får ett värdigt och vackert liv hos er.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

genus:

Detta är ju underbart! Hoppas Nils Ferlin får ett värdigt och vackert liv hos er.

Ja! Jag ska iallafall göra mitt bästa för att hon ska må så bra det bara går!


   
SvaraCitera

Tycker fortfarande att namnet SUGER.

Ni är SEXISTER som tittar på kattens könsorgan, definierar den därefter och bestämmer er för att ge den ett namn typiskt för motsatt kön, som ett statement. NEJ, ge kattparveln ett redigt, könsneutralt namn!

Döp den till Staten, Stalin eller Döden! [mad]


   
SvaraCitera

Får jag fortfarande flytta in hos er, eller har kattparveln fått mitt tilltänkta rum? [sad] Om inte, så, när jag flyttar in kommer jag vägra kalla kattvalpen för Nils, kommer kalla den för alla tänkbara namn utom det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ögon i en plåthink:

Döp den till Staten, Stalin eller Döden! [mad]

Döpt är döpt kommer aldrig igen din häderska! [mad]

Ögon i en plåthink:

Ni är SEXISTER som tittar på kattens könsorgan, definierar den därefter och bestämmer er för att ge den ett namn typiskt för motsatt kön, som ett statement. NEJ, ge kattparveln ett redigt, könsneutralt namn!

Fast jag tyckte egentligen att hon skulle få heta Solanas, men Emil tyckte ej det lät bra så vi gjorde 1 st kompromiss. [mad] Förövrigt så är staten och stalin synonymer.


   
SvaraCitera

Ensamvargen:

Döpt är döpt kommer aldrig igen din häderska!

Ni är inte mina vänner längre. Fast jo. Men det borde vara straffbelagt att kalla en katt för ett så dåligt namn. Jag kommer i alla fall inte kalla katten för Nils, över min döda kropp. [mad]

Ensamvargen:

Fast jag tyckte egentligen att hon skulle få heta Solanas, men Emil tyckte ej det lät bra så vi gjorde 1 st kompromiss. Förövrigt så är staten och stalin synonymer.

Valerie Solanas är ju ett asfett namn. Ämnar hugga av Emils hälsenor med köttkniv medan han sover.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ögon i en plåthink:

Ni är inte mina vänner längre. Fast jo. Men det borde vara straffbelagt att kalla en katt för ett så dåligt namn. Jag kommer i alla fall inte kalla katten för Nils, över min döda kropp. [mad]

Du kan alltid försöka initiera en omröstning. [blush]


   
SvaraCitera
KSENIA

JAG VILL JU SE BILD PÅ NILS NUUUUU[sad]


   
SvaraCitera

Ensamvargen:

Du kan alltid försöka initiera en omröstning.

Men jag vet inte riktigt vilket namn jag föredrar. Föredrager nog Döden. Struntar litet i detta med "s" i kattnamn för lystrandets skull, vad spelar det för jävla roll. Ofta man ropar efter en katt. Låt kattparveln gå dit kattparveln vill gå.

Döpte KochamCies (en relativt anonym användare som är min IRL-vän) katter. De heter Kronofogden och Ylle. Det är bra namn. [blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

genus:

Detta är ju underbart! Hoppas Nils Ferlin får ett värdigt och vackert liv hos er.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ögon i en plåthink:

Låt kattparveln gå dit kattparveln vill gå.

Så att hon springer iväg och försöker hitta till sitt förra hem och till slut dör av sina skador/svält? [cry][cry][cry][cry][cry]

Ögon i en plåthink:

Döpte KochamCies (en relativt anonym användare som är min IRL-vän) katter. De heter Kronofogden och Ylle. Det är bra namn. [blush]

Är rätt ok namn. Men tycker även att Nils Ferlin är ett okej namn. [sad]


   
SvaraCitera

Ensamvargen:

Så att hon springer iväg och försöker hitta till sitt förra hem och till slut dör av sina skador/svält?

[crazy] Tror att hon kommer att fatta tycke för er och den bekväma tillvaron i ert hem. Hon är ju bara en parvel, hon kommer att vänja sig vid er och er boning.

Ensamvargen:

Är rätt ok namn. Men tycker även att Nils Ferlin är ett okej namn.

Orka döpa en katt efter ett emo. Är ju taskigt. I synnerhet ett emo med ett astråkigt skitnamn. [mad] Palla kalla en katt för Nils när man kan kalla den för Döden. Eller Khelavaster!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

[shake]


   
SvaraCitera